MARIA, MOEDER van de HEER ( deel 3 )

hier is plaats voor alle wereldreligies

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

30 aug 2023, 23:43

Tav Fazal,

All water under the bridge, my good fellow . :)

Tav Will,

Danke voor de verduideling Will . Inderdaad de H. Maagd was al in de moederschoot van de H. Anna zonder erfzonde of zonder karma .

mvg-werewoef
AMEN en AUM

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

31 aug 2023, 09:11

Wil. schreef:
30 aug 2023, 21:38
Hobo schreef:
30 aug 2023, 16:34
Dat Rooms Katholieken die religie nalopen is vreemd.
Want Maria mag dan onbevlekt zwanger geraakt zijn(!?)
het was met Jef de schrijnwerker wel een JOODS gezin.
Hun zoon "Jezus" werd zelfs besneden...!
Hobo, je kent niet veel van het katholiek geloof, merk ik. Onbevlekte ontvangenis betekent dat de moeder van Jezus, Maria, in de moederschoot zélf zonder erfzonde was, terwijl alle andere mensen die wél hebben meegekregen. Het heeft niks te maken met hoe ze zwanger geraakte.
Of er nu al dan niet vlekken in de beddenlakens waren is een andere zaak dan mijn bewering,
dat het om een Joodse religie gaat, want duidelijk is dat die genaamde "Jezus" zich moest laten besnijden.
Ik ben ooit door mijn moeder in de zg. katholieke religie gepusht.
Maar zoals in elke religie, werd er in de kerk met de schaal rond gegaan.
"Money honey" that's important.
Vaticaanstad drijft niet op discussies, maar op geld dat via allerlei kanalen binnenstroomt

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 aug 2023, 10:35

Maar zoals in elke religie, werd er in de kerk met de schaal rond gegaan.
Als de leden van de club een vrijwillige bijdrage leveren in de schaal, wat kan daar op tegen zijn?
Wij betalen echter via onze belastingen op onvrijwillige basis mee aan de kosten van het instituut.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

31 aug 2023, 16:47

werewoef schreef:
30 aug 2023, 23:43
Tav Fazal,

All water under the bridge, my good fellow . :)

...
mvg-werewoef
Gezien de aard van het bericht hierboven, voel ik mij genoodzaakt ook hier, op te reageren

Oké dan werewoef, hier gaan we weer.
Bewijs mij dan maar eens het tegendeel van hetgeen ik tot hiertoe heb geschreven.
Liefst niet met alweer hetgeen je in die zgn heilige boeken hebt gelezen aub!
Daar staan zelfs verhalen in, gebonden aan werkelijke gebeurtenissen in de geschiedenis, teneinde hun gezever enigszins nog wat geloofwaardiger te maken. En dat die zgn 'heilige' schriften voor tientallen, misschien wel voor honderden interpretaties vatbaar zijn hoeft geen betoog.


Niettemin Ik ben bereid mijn meningen te herzien, voor zover 'uw' eigen visie enigszins voor mij 'aanvaardbaar' is. Alhoewel ik er sterk aan twijfel of u van dit alles wel over een 'eigen' visie beschikt.
Want volgens mij zit bij vele hardnekkige gelovigen all the water in the head, my good fellow. :wink:
Niet moeilijk dan dat het logisch denken bij 'hardnekkige' gelovigen ver te zoeken-, of zelfs misschien verdronken is.

Bovendien was het niet ik, maar jijzelf, die over die UFO’s bent begonnen.
Zie hieronder maar wie daar echt mee begonnen is.
werewoef schreef:
27 aug 2023, 22:58
Vandaag was te zien op Nat.Geo , Ancient Aliens . (Niet op NG, maar wel op History, hetgeen ik even nadien heb rechtgezet.)
Dees keer ging het over het boek van Enoh, bijbelboek 3000 jaar geleden , over de profeet Ezichiel die naar de Hemel werd weg gevoerd in een vurige wagen .Met al de glitter, toeters en bellen . Ufo's ...???
Weeral iets om je tanden op stuk te bijten .... :P :P :P

mvg-werewoef
Wees maar voorzichtig met die tanden, want denk nu maar niet dat noch de heer, noch zijn moeder, u van nieuwe tanden zal voorzien. :|

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

31 aug 2023, 17:40

werewoef schreef:
29 aug 2023, 23:34
Fazal ,

Als er in de gehele meimaand ( ook Maria maand genoemd ), op dees topic over de H. Maria, geen enkele reactie is gekomen, zie ik niet goed in waarom er hier verder over ufo's moet gepalaverd worden ? Waarom start je zelf geen draadje op over ufo's ? Te beginnen met de '-vimanas - beschreven in het 3000 oude Indische epos , de Mahabharata genaamd, waarin je ook het Heilig boek , de Gita weder vindt . Ik heb namelijk niet veel zin om er hier op dit topic , wegens plaatsgebrek, er een vierde deel aan te breien .

mvg-werewoef
Oké dan, maar zou het dan niet kunnen dat die (zgn) buitenaardse wezens zich eigenlijk in hogere dimensies bevinden, hetgeen bij de gelovigen dan als godheden en consoorten, wordt beschouwd?
Tenslotte wordt er voor deze entiteiten, in bepaalde religies, naar de vijfde, zesde en zevende dimensie verwezen!? Alhoewel ik mij dan toch moeilijk kan voorstellen dat die zich in hoog ontwikkelde technische toestellen zouden verplaatsen!??? :roll:

En gezien de wetenschap door de gelovigen meestal wordt opzij geschoven, is het 'waarom', aan de gelovigen zelf, om hier een aanvaardbaar antwoord op te 'verzinnen'.

Ziezo, nu zijn wij dan toch nog enigszins op het oorspronkelijke onderwerp beland.. :wink:

Alhoewel, stel nu dat er een groep militairen in een of meer helikopters, èn met vuurwapens, op een plaats in de brousse zouden landen, waar de inboorlingen nog absoluut geen benul hebben van het bestaan van nog andere soorten mensen op deze wereld, en dat die eventjes het vuur zouden openen, zullen zij gegarandeerd die gasten, ook als goddelijke, (of duivelse wezens) beschouwen. Het gebrul van die motor(en) en het knallende vuurwerk dat zij uit die wapens zien komen, zou al voldoende zijn om dat te geloven.

Sorry ..., ik kon het niet laten. :oops:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 aug 2023, 19:37

werewoef schreef:
30 aug 2023, 23:43
Wees maar voorzichtig met die tanden, want denk nu maar niet dat noch de heer, noch zijn moeder, u van nieuwe tanden zal voorzien. :|
Nu je 't zegt: dat is toch raar dat de heer de haai wél voorziet van steeds nieuwe tanden, maar de olifant dan weer niet 8O en wij krijgen ook maar één keer nieuwe tanden. :cry:

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

31 aug 2023, 19:52

Wil. schreef:
31 aug 2023, 19:37
werewoef schreef:
30 aug 2023, 23:43
Wees maar voorzichtig met die tanden, want denk nu maar niet dat noch de heer, noch zijn moeder, u van nieuwe tanden zal voorzien. :|
Nu je 't zegt: dat is toch raar dat de heer de haai wél voorziet van steeds nieuwe tanden, maar de olifant dan weer niet 8O en wij krijgen ook maar één keer nieuwe tanden. :cry:
Tja, we zullen allemaal toch moeten toegeven dat als er een god zou bestaan, hij in zijn zgn schepping (héél) véél fouten heeft gemaakt.

Maar btw, beste Wil, het is niet dat van werewoef dat je hebt geciteerd, maar wel het mijne, als antwoordgedeelte op dat van werewoef. Zie hieronder: :wink:
werewoef schreef:
30 aug 2023, 23:43
Tav Fazal,

Weeral iets om je tanden op stuk te bijten .... :P :P :P

mvg-werewoef
waarop 'ik' dan reageerde, en schreef:
31 aug 2023, 16:47

Wees maar voorzichtig met die tanden, want denk nu maar niet dat noch de heer, noch zijn moeder, u van nieuwe tanden zal voorzien. :|
:wink:

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

31 aug 2023, 23:56

°°°°°heel veel fouten gemaakt ....°°°°

God van het O.T is een schrikaanjagende God .Op een bepaald moment had Hij spijt over Zijn schepping en verzoop deze door een zondvloed .En Sodom en Gomorah vernietigde Hij in een grote vuurbal . Atoombommen misschien . Zou het begot niet weten, zie . In het weekblad Kuifje, jaren zeventig, heeft ooit een strip gestaan over dat laatste voorval . Op het laatste plaatje is er een ruimteschip te zien in de verte met twee astronauten met het woordbalonnetje "" Spijtig van dees aan te te zien, maar het bevel kwam van hogerhand "" .

werewoef
AMEN en AUM

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

01 sep 2023, 14:00

Wie durft beweren dat god dit alles heeft gedaan? Alleen de gelovigen zelf, durven zoiets te beweren.
Ze beseffen zelfs niet dat ze hun eigen god van onkunde, spijt, en zware misdaden aan het betichten zijn.
En verder denk ik niet dat je hier veel zinnig commentaar op hoeft te verwachten beste werewoef.
Alhoewel, men weet maar nooit. Ik ben benieuwd. :|

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 sep 2023, 15:02

werewoef schreef:
31 aug 2023, 23:56
°°°°°heel veel fouten gemaakt ....°°°°
Op een bepaald moment had Hij spijt over Zijn schepping en verzoop deze door een zondvloed .En Sodom en Gomorah vernietigde Hij in een grote vuurbal .
Vind je dat ook niet eigenaardig dat een God die ook de toekomst kent en dus weet hoe het er na een tijdje zal aan toe gaan op die aarde, dat die God terugkomt op zijn eerste beslissing want dat hij zich 'vergist' heeft 8O
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

01 sep 2023, 18:19

Terwijl voor god 'de tijd' niet- en dus ook de toekomst, niet bestaat!? :roll:
Dan zou hij het al van in het begin, en zelfs al vòòr hij aan zijn zgn schepping was begonnen, moeten hebben geweten wat er allemaal mis ging lopen. Neenee, nie mé mij hé! :|

Zo'n 'onwetende domme god' bestaat gewoon niet, en zo heeft Maria ook zijn zoon niet gebaard.
Meer nog, dan is er ook geen reden om te geloven dat zij als toekomstige heilige, (lichamelijk dan nog) 'ter hemel' zou zijn gevaren.

Geef nu toe, als al die rampzalige gebeurtenissen aan gods wil zouden zijn te wijten, dan heeft die nog niet weinig kemels geschoten. Wie kan er nu in zo'n god geloven, en hem dan op de koop toe, nog aanbidden ook???

Gezien ik in zo'n god god niet geloof, (niet kàn geloven) kan ik hem ook niet beledigen, terwijl de gelovigen zelf, zonder het te beseffen, niets anders doen. Aardbevingen, tsunami's, en alle andere mogelijke wereldrampen, noem maar op, zouden dus allemaal aan gods zijn toe te schrijven!??? 8O

Nogmaals, in ieder geval nie mé mij hé!!! :|
Laatst gewijzigd door Fazal op 02 sep 2023, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

02 sep 2023, 12:21

Een 20-jarig huwelijk staat al een paar jaren onder druk, omdat de vrouw van trouwheid niet veel kaas had gegeten. Op zekere dag merkt de brave man dat zijn vrouw zwanger is.
Hij vraagt zich af hoe dat komt, gezien hij haar al in minstens één jaar niet heeft aangeraakt. 8O

Maar gelukkig voor haar, weet zij dat haar man diepgelovig is, en slaagt erin hem wijs te maken dat de heilige geest is langs geweest. Waarop de man zijn vreugde niet meester kan, en aan al wie het horen wil, uitschreeuwt dat zijn vrouw binnenkort een nieuwe Jezus zal baren.

En mochten er zijn die dit verhaal geloven, dan zullen er hier wel meer zulke Jezussen rondlopen op deze wereld. 8)

Sorry ..., ik kon het weer niet laten. :oops:
Maar geef nu toe dat ik deze keer wel on-topic ben gebleven. :wink:

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

02 sep 2023, 23:39

Tav Fazal :

°°°meer zulke Jezussen die hier rondlopen .....

Heb het geluk gehad om priesters gekend te hebben , waarin ik Christus kon herkennen , heb ook het geluk gehad dat ik kloosterzusters te hebben gekend waarin ik Maria kon herkennen .
Nieuwe Jezussen ? Dat wel niet , maar wel mensen die hier " rondlopen " met een Christusbewustzijn, met een Boedhabewustzijn of een Krishnabewustzijn .

mvg-werewoef
AMEN en AUM

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

03 sep 2023, 11:31

werewoef schreef:
02 sep 2023, 23:39
Tav Fazal :

°°°meer zulke Jezussen die hier rondlopen .....

Heb het geluk gehad om priesters gekend te hebben , waarin ik Christus kon herkennen , heb ook het geluk gehad dat ik kloosterzusters te hebben gekend waarin ik Maria kon herkennen..
Nieuwe Jezussen ? Dat wel niet , maar wel mensen die hier " rondlopen " met een Christusbewustzijn, met een Boedhabewustzijn of een Krishnabewustzijn .

mvg-werewoef
Beste werewoef, dat het een grap was dat ik hier heb neergepend, had je blijkbaar niet door!?
Niettemin, door dat geluk dat je hier en daar, en af en toe, een Jezus of een Maria in sommige personen kon (of meende te) herkennen, is 'bijna' het bewijs dat mijn verhaaltje eigenlijk toch niet hélemaal verzonnen was . :wink:

Over dat Christus'bewustzijn' ga ik mij niet uitspreken.
Er bestaan zelfs mensen die hardnekkig geloven dat zij de reïncarnatie van (bvb) Napoleon zijn.
En zo zijn er in het verleden, en ook nu nog, mensen die zichzelf als de reïncarnatie van Jezus zien.
Geloof mij maar, ze bestaan!

U schreef ook nog:
°°°God van het O.T is een schrikaanjagende God…

Hieruit zullen de minder goedgelovigen menen te verstaan dat er in het NT een andere en betere god wordt aangehaald!? 8O

Neenee, het is de mens die god heeft gecreëerd, en niet omgekeerd.
En daar kunnen we van maken wat we willen, hetgeen we, en vooral de gelovigen, dan ook gestadig doen. Het is dus niet zo verwonderlijk dat ik voor al die zgn heilige schriften, welke tenslotte allemaal door mensen zijn geschreven, niet vatbaar ben.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

04 sep 2023, 12:54

Beste werewoef het wordt tijd om mij bij u te verontschuldigen.
Het is niet omdat 'ik', een heftige tegenstander ben van alles wat met geloof heeft te maken, hetgeen ik steeds bijgeloof zal 'blijven' noemen, dat ik de bedoeling had om u hierin mee te slepen. Als jij, en nog vele anderen, daar steun, troost en vreugde bij ervaren, wie ben ik om jullie 'mijn' mening op te dringen. Als ik mijn vorige berichten zo even bekijk, moet ik toch toegeven dat het er soms wel enigszins op lijkt. Neen dus, dit mag in geen geval de bedoeling zijn! Neem van mij aan dat ondanks mijn soms denigrerende uitlatingen tegenover gelovigen, ik nog steeds het nodige respect (moet, en ja ook) kàn, opbrengen voor andere meningen, en dat dit niets heeft te maken met de persoon waartegen ik het heb. Ik hoop dan ook, dat ondanks wij beiden sterk van mening verschillen, vooral in deze kwestie, we dezelfde vrienden mogen blijven op Seniorennet. :wink: