MARIA, MOEDER van de HEER ( deel 3 )

hier is plaats voor alle wereldreligies

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

19 jul 2019, 22:45

Deze link heb ik ontdekt . Naar het schijnt zou deze versie van het Ave Maria heilzaam zijn .

https://www.youtube.com/watch?v=RZopVZmYMJw
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

15 aug 2019, 23:08

Vandaag 15 Augustus de glorievolle Hemelvaart van de H.Maagd Maria, niet zoals Haar Zoon , maar omstuwd door de Engelen .
Bij het herlezen van het heerlijk boekje van Alph. Maria de Liguori :De Heerlijkheden van Maria ; over Maria 's macht en goedertierenheid heb ik het volgende ontdekt :

Men zegt dat, dat op de dag van Maria's glorievolle hemelvaart geheel de kerker des vagevuurs, gelijk Jean de Gerson het uitdrukt, geledigd is .Dees wordt bevestigd door Novarinus ( zie Super Magn. tr. 4. ) die zegt dat Maria, toen Zij op het punt was de hemel binnen te gaan, aan haar Zoon de gunst vroeg om alle zielen, die zich toen in het vagevuur bevonden , met zich ten hemel te mogen geleiden .( Loc; eit. ) Ook de H. Bernardinus van Sienna was van deze mening .Die liefdevolle Moeder heeft zelfs de goedheid, soms persoonlijk die heilige kerker binnen te gaan, om Haar lijdende kinderen te bezoeken en te troosten ."" Profundum abyssi penetravi "" Zie Ecclesiasticus - Eccli 24. 8. - Ook de H. Bonaventura en de H. Vincentius Ferrerius beamen zulks .Verder staat er ook in dat, toen Maria in een openbaring aan de H. Birgitta zeide ; Ik ben de Moeder van alle zielen in het vagevuur . ( Rev. 1. 4; c. 138.

Dees is nieuw voor mij en ik ben van plan om meer op te zoeken op de betere sites van de Mariologie .

mvg . werewoef
AMEN en AUM
Fazal

16 aug 2019, 10:50

Doe dat ... , misschien werd er nog veel meer 'gezegd'!? :|

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

16 aug 2019, 14:39

Beste mensen,

Ik heb meerdere malen gehad dat ik droom dat iemand sterft en dat deze de dag daarna ook op dat tijdstip gestorven blijkt te zijn.

Vannacht ben ik daar pas achter gekomen omdat ik daar eerder niet bij stil stond. Vannacht heb ik gedroomd dat een van mijn kippen werd aangevallen door een marter en werd meegesleurd. Toen ik vanochtend ging voeren bleek dat er ook echt een worsteling heeft plaatsgevonden en er was ook een sleepspoor zichtbaar... Ik heb ook steeds het gevoel dat ik er echt bij ben geweest.

Eerst dacht ik aan slaapwandelen in een extreme vorm maar op de alarminstallatie is te zien dat niemand weg is geweest.

Is er iemand die dit ook heeft? Ben hier niet echt blij mee.

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

16 aug 2019, 16:47

werewoef schreef:
15 aug 2019, 23:08
Vandaag 15 Augustus de glorievolle Hemelvaart van de H.Maagd Maria, niet zoals Haar Zoon , maar omstuwd door de Engelen .
Bij het herlezen van het heerlijk boekje van Alph. Maria de Liguori :De Heerlijkheden van Maria ; over Maria 's macht en goedertierenheid heb ik het volgende ontdekt :

Men zegt dat, dat op de dag van Maria's glorievolle hemelvaart geheel de kerker des vagevuurs, gelijk Jean de Gerson het uitdrukt, geledigd is .Dees wordt bevestigd door Novarinus ( zie Super Magn. tr. 4. ) die zegt dat Maria, toen Zij op het punt was de hemel binnen te gaan, aan haar Zoon de gunst vroeg om alle zielen, die zich toen in het vagevuur bevonden , met zich ten hemel te mogen geleiden .( Loc; eit. ) Ook de H. Bernardinus van Sienna was van deze mening .Die liefdevolle Moeder heeft zelfs de goedheid, soms persoonlijk die heilige kerker binnen te gaan, om Haar lijdende kinderen te bezoeken en te troosten ."" Profundum abyssi penetravi "" Zie Ecclesiasticus - Eccli 24. 8. - Ook de H. Bonaventura en de H. Vincentius Ferrerius beamen zulks .Verder staat er ook in dat, toen Maria in een openbaring aan de H. Birgitta zeide ; Ik ben de Moeder van alle zielen in het vagevuur . ( Rev. 1. 4; c. 138.

Dees is nieuw voor mij en ik ben van plan om meer op te zoeken op de betere sites van de Mariologie .
Kan men wetenschappelijk nagaan wat er gebeurt in het vagevuur?
Wetenschappers hebben ontdekt dat het bewustzijn kan blijven voortbestaan als het brein volledig is uitgeschakeld. Een onderzoeksteam van de Universiteit van Southampton heeft tijdens de grootste medische studie naar bijna-doodervaringen vier jaar lang verspreid over 15 ziekenhuizen in Groot-Brittannië, de Verenigde Staten en Oostenrijk 2000 mensen bestudeerd die een hartstilstand kregen.

Ze ontdekten dat 40 procent van de mensen die de hartstilstand hadden overleefd kon waarnemen in de periode dat ze klinisch dood waren. Eén man herinnerde zich zelfs dat hij zijn lichaam had verlaten en vanuit de hoek van de ruimte toekeek hoe hij werd gereanimeerd.

Hoewel de 57-jarige man uit Southampton drie minuten lang buiten bewustzijn en ‘dood’ was, kon hij tot in detail beschrijven wat de zusters deden en welke geluiden de machines maakten. “We weten dat het brein niet kan functioneren als het hart is gestopt met kloppen,” zei hoofdonderzoeker Sam Parnia van de State University in New York. “Maar in dit geval bleef het bewustzijn voortbestaan terwijl het hart niet meer klopte.”

“De man kon precies vertellen wat er in de ruimte was gebeurd,” ging hij verder. “Het belangrijkste was dat hij twee bliepjes hoorde van een machine die om de drie minuten een geluid maakt. Zodoende konden we berekenen hoelang de ervaring had geduurd.”

Van de 2060 patiënten wisten 330 de hartstilstand te doorstaan en zeiden 140 dat ze konden waarnemen terwijl ze werden gereanimeerd. Eén op de vijf voelde zich ‘ongewoon vredig’ en bijna een derde zei dat de tijd sneller of langzamer ging. Sommigen zagen een fel licht, een gouden flits of zonlicht. Anderen voelden zich angstig of werden door diep water gesleurd. Dertien procent voelde zich afgescheiden van hun lichaam en hetzelfde percentage zei scherper te kunnen waarnemen.

Dr. Parnia vermoedt dat veel meer mensen zulke ervaringen hebben wanneer ze dicht bij de dood zijn, maar dat medicijnen die worden gebruikt tijdens het reanimeren voorkomen dat ze het zich kunnen herinneren.

“Veel mensen denken dat het hallucinaties of illusies waren, maar de ervaringen lijken echte gebeurtenissen te zijn,” zei dr. Parnia. “Een groot deel heeft waarschijnlijk zeer heldere bijna-doodervaringen, maar is ze weer vergeten vanwege de effecten van hersenletsel of medicijnen op het geheugen.”

Dr. David Wilde van de Nottingham Trent University verzamelt momenteel gegevens over buitenlichamelijke ervaringen in een poging patronen te ontdekken. “Er is sterk bewijs dat deze ervaringen echt plaatsvinden nadat mensen zijn gestorven,” zei hij. “We weten simpelweg niet wat er gebeurt. We hebben geen idee wat er gebeurt als je sterft en hopelijk werpt deze studie daar een wetenschappelijk licht op.”
Fazal

16 aug 2019, 17:36

Deze studie is (letterlijk) gepubliceerd in het tijdschrift Resuscitation. [Daily Telegraph], en dateert van 30 september 2015.

Het is echt wel moeilijk als men zelf niet met zekerheid weet of men werkelijk dood- of enkel buiten bewustzijn is.
Het is dan nog moeilijker voor de wetenschap om te weten wat er gebeurt nàdat een mens gestorven is.
En het is niet omdat er er zovelen hetzelfde vertellen, dat zoiets ook ècht zou gebeurd zijn, tijdens een reanimatie of tijdens hun BDE, en al zeker niet nà hun dood.
Op die manier is het dan ook onmogelijk deze studie verder te zetten, laat staan tot het resultaat te komen dat er leven is na de dood, gezien de afgestorvene zelf het dan zelf niet meer kan komen navertellen!
Laatst gewijzigd door Fazal op 16 aug 2019, 18:05, 3 keer totaal gewijzigd.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

16 aug 2019, 17:48

En dan Fazal.....
Fazal

16 aug 2019, 17:58

Zie mijn visie in mijn antwoord hierboven Lea.
Het antwoord kwam vroeger dan de vraag.
Zal waarschijnlijk iets met mijn horoscoop hebben te maken. :wink:

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

16 aug 2019, 18:06

werewoef schreef:
19 jul 2019, 22:45
Deze link heb ik ontdekt . Naar het schijnt zou deze versie van het Ave Maria heilzaam zijn .

https://www.youtube.com/watch?v=RZopVZmYMJw


Ongelooflijk mooi werewoef.......
Fazal

16 aug 2019, 18:14

Idd, heel mooi, maar het overtuigt mij niet van een leven nà de dood. :|

https://www.youtube.com/watch?v=ek9LKDjgshU
https://www.youtube.com/watch?v=PpjBOmJUahs
https://www.youtube.com/watch?v=q6b4C5EnkKw
https://www.youtube.com/watch?v=3d4xXvF2ukY
https://www.youtube.com/watch?v=rzSOObvRtNI
En nog veel meer.

Allemaal even mooi. Heilzaam ...? Weet ik niet. Voor bepaalde personen misschien!?

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

16 aug 2019, 19:52

Prachtig Fazal, echt prachtig!

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

16 aug 2019, 22:46

Dat oude boekje (uitgegeven in Parijs op 1892 ) heb ik gevonden op een Nederlandse boeksite die - Zout en Licht - heet. Je vindt er heel wat oude religieuse geschriften, niet alleen via de winkel zelf maar ook via particulieren .

Aan Walter in de maan zou ik aanraden om eens te gaan "" piepen " in het vroegere register van het forum van religie . Er zijn heel wat verschillende topics geplaatst die verband houden met NDE .

mvg-werewoef
AMEN en AUM

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

17 aug 2019, 14:09

werewoef schreef:
15 aug 2019, 23:08
Vandaag 15 Augustus de glorievolle Hemelvaart van de H.Maagd Maria, niet zoals Haar Zoon , maar omstuwd door de Engelen .
Bij het herlezen van het heerlijk boekje van Alph. Maria de Liguori :De Heerlijkheden van Maria ; over Maria 's macht en goedertierenheid heb ik het volgende ontdekt :

Men zegt dat, dat op de dag van Maria's glorievolle hemelvaart geheel de kerker des vagevuurs, gelijk Jean de Gerson het uitdrukt, geledigd is .Dees wordt bevestigd door Novarinus ( zie Super Magn. tr. 4. ) die zegt dat Maria, toen Zij op het punt was de hemel binnen te gaan, aan haar Zoon de gunst vroeg om alle zielen, die zich toen in het vagevuur bevonden , met zich ten hemel te mogen geleiden .( Loc; eit. ) Ook de H. Bernardinus van Sienna was van deze mening .Die liefdevolle Moeder heeft zelfs de goedheid, soms persoonlijk die heilige kerker binnen te gaan, om Haar lijdende kinderen te bezoeken en te troosten ."" Profundum abyssi penetravi "" Zie Ecclesiasticus - Eccli 24. 8. - Ook de H. Bonaventura en de H. Vincentius Ferrerius beamen zulks .Verder staat er ook in dat, toen Maria in een openbaring aan de H. Birgitta zeide ; Ik ben de Moeder van alle zielen in het vagevuur . ( Rev. 1. 4; c. 138.

Dees is nieuw voor mij en ik ben van plan om meer op te zoeken op de betere sites van de Mariologie .

mvg . werewoef
Werewoef, ik heb al meerdere malen opgemerkt dat je in plaats van de bijbel te raadplegen je u meestal verdiept in andere geschriften die door gelovigen, zo veronderstelt jij toch, zouden geschreven zijn. Daarbij ga je soms heel ver terug in de tijd gezien de ‘heiligen’ waar je in je posting naar verwijst.

De verering van de “moeder van God
Wat zegt de bijbel ?
U zult zwanger worden en een zoon baren, die u de naam Jezus moet geven. Hij zal een groot man zijn, en Zoon van de Allerhoogste worden genoemd. (...) Daarom zal het kind heilig genoemd worden, Zoon van God” (Lukas 1:31-35, Willibrordvertaling).
Lukas zegt in die passage duidelijk dat Maria de moeder was van de “Zoon van God”, niet van God zelf.
In de oorspronkelijke Geloofsbelijdenis van Nicea in 325 n. Chr. wordt geen gewag gemaakt van de “Maagd Maria” en was er geen aandacht voor een Mariaverering.
Maria werd op het Concilie van Efeze in 431 G.T. door de Kerk tot “The·oʹto·kos “ verklaard, wat “Moeder van God” betekent. Zulke gedachte of uitdrukking vinden wij nergens terug in de bijbel.
Het Concilie van Efeze heeft geleid tot de Mariaverering, mede na het tot stand komen van het dogma van de drieéénheid.
U moet weten dat Efese eeuwenlang de stad was waar men de vruchtbaarheidsgodin Artemis (of Diana, zoals de Romeinen haar noemden) in haar tempel kon aanbidden. De apostel Paulus heeft de stad menigmaal bezocht om er het goede nieuws van de Christus te prediken. Een heel verhaal over zijn belevenissen daar staat beschreven in Handelingen. De aanbidding van de godin Artemis is de aanzet geweest tot aanbidding van Maria, de moeder van Jezus.

Is Maria ten hemel opgestegen ?
“De Tenhemelopneming” wordt in de bijbel nergens vermeld.
De bijbel zegt: “Vlees en bloed kunnen niet delen in het koninkrijk van God en het vergankelijke heeft geen aandeel in de onvergankelijkheid”
Er is geen basis in de Schrift om te beweren dat een fysiek lichaam de hemel kan beërven. Een fysiek lichaam heeft het fysieke milieu van de aarde nodig om in leven te blijven.

Volgens “The Catholic Encyclopedia” begon men pas in de latere middeleeuwen de “Heilige Maagd” in tal van godsdienstige gebruiken te vereren. Het was ook in die tijd dat de vele middeleeuwse gotische kathedralen werden gebouwd en opgedragen aan “Onze-Lieve-Vrouw” of “Notre Dame” .

De leer van de “Onbevlekte Ontvangenis”, die stelt dat Maria van de erfzonde was gevrijwaard vind ook geen ondersteuning in de bijbel. Dat was ook wat sommige bisschoppen betuigden.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

17 aug 2019, 22:22

Beste Blue ,

Bij mijn weten mag men van de kerk een devotie hebben tot de H. Maagd , Haar vereren, maar niet aanbidden .Jezus komt altijd op de eerste plaats . Maar zoals men in de basiliek van Lourdes kan lezen ; - Par Marie à Jesus -

Volgens het veertiende glorievolle geheim van de H. Rozenkrans ( uit een oud gebedenboekje )

Maria wordt in de hemel opgenomen .....De liefde van Maria verbreekt de banden, die Haar ziel aan het lichaam hechten. Maar dra wordt de ziel weder met dat zuivere lichaam verenigd, en wordt Maria ten hemel opgenomen, waar Zij in de reinste zaligheid met Jezus troont .

Ik heb de Bijbel wel om mijn boekenrek, maar ik vin het gemakkelijk om een bepaalde exegeze op te vragen via een Bijbelsite van het Net .

mvg-werewoef
AMEN en AUM

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

18 aug 2019, 21:12

Vrijwel alle religies uit de oudheid waren gebaseerd op de verering van een grote godin en haar geliefde. Die godinnen heersten over de hemel, de aarde en het dodenrijk.
De Efezische godin Artemis was een vruchtbaarheidsgodin. Haar enorme tempel te Efeze gold als een van de zeven wereldwonderen
Volgens The New Encyclopædia Britannica, was het oorspronkelijke beeld van deze godin “gemaakt van goud, ebbehout, zilver en zwarte steen”. Een beroemd beeld van de Efezische Artemis, daterend uit de tweede eeuw G.T., heeft een zwart gezicht en zwarte handen en voeten.
https://s14-eu5.startpage.com/cgi-bin/s ... che=867941
image.jpeg
image.jpeg (15.95 KiB) 1801 keer bekeken

Artemis van Efeze.

Het beeld van Artemis werd in een processie door de straten gevoerd tijdens grote feesten. Deze feesten trokken honderdduizenden bezoekers uit heel Klein-Azië. Zij kochten tempeltjes van de godin en erkenden haar als groot, hun vrouwe, de koningin, de maagd, “ degene die naar gebeden luistert en ze aanvaardt”.
Zo werd de volksdevotie voor Artemis of Diana (zo genoemd door de Romeinen) overgedragen op Maria. Denken we maar aan beelden van de “Zwarte Madonna” in sommige kerken en eveneens aan de processies ter ere van de Maagd Maria met Maria-Hemelvaart. De heidense godin Isjtar werd begroet als de “de heilige Maagd” of “mijn vrouwe” en Isis en Astarte werden “Koningin des hemels” genoemd. Cybele kreeg de titel “Moeder van alle gezegenden”. De titels van deze heidense moedergodinnen werden later ook aan Maria gegeven.
De gelijkenis tussen de beelden van de Maagd Maria met kind en beelden van heidense godinnen, zoals Isis, is opvallend.

https://2.bp.blogspot.com/-wiznA3GwXPI/ ... -Maria.png
Sporen van de heidense cultus van de goddelijke moeder zijn in de latere Mariaverering terug te vinden.

In Jeremia 7 : 17-18 lezen we hoe Gods volk heidense godinnen aanbaden :
God spreekt aldus tegen de profeet Jeremia :
Ziet gij niet wat zij doen in de steden van Juda en op de straten van Jeruzalem?
De zonen rapen sprokkelhout bijeen en de vaders steken het vuur aan en de vrouwen kneden meeldeeg om offerkoeken te maken voor de ’koningin des hemels’; en er worden drankoffers uitgegoten voor andere goden, ten einde mij te krenken”


De hiermee overeenkomende Babylonische godin Isjtar werd in Akkadische teksten met de benamingen “koningin des hemels” en “koningin van de hemel en van de sterren” aangeduid.

In Jeremia 44 : 15-30 kunnen we lezen hoe God het volk strafte omdat ze zich niet afkeerden van die heidense gebruiken.

Volgens de Schrift kan men alleen maar tot God bidden via Jezus Christus. Allerhande Mariavereringen zijn gebaseerd op heidense gebruiken en worden door God afgekeurd !
Het hoofd van de RKK heeft steeds het slechte voorbeeld gegeven, niet verwonderlijk dat miljoenen mensen zich richten tot Maria, om nog maar te zwijgen van de lucratieve handel die er mede gepaard gaat.
image.jpeg
image.jpeg (25.43 KiB) 1801 keer bekeken
Bijlagen
image.png
image.png (479.68 KiB) 1801 keer bekeken