MARIA, MOEDER van de HEER ( deel 3 )

hier is plaats voor alle wereldreligies

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

25 aug 2023, 23:29

Tav Fazal e.a

Interessant om onderstaand web-link eventjes te openen . Namelijk op paragraaf 21-24 .Toen het moment daar was dat de H.Maagd Maria afscheid moest nemen van Haar aardse bestaan , werden de apostelen die in de vier windstreken aan het prediken waren, met wolkjes van licht ( een soort wolkenbootjes als het ware ) door de lucht, bij het bed van Maria gebracht . Ook bij de ' Rapture' ( de wegvoering ) worden de goede mensen omhoog door de lucht, Jezus tegemoet , vervoerd . Bij verschillende verschijningen horen de zieners een windgeruis zonder dat de bomen en struiken waaiden. Ook werd er verlangd van de zieners op wel getelde tijd-stippen aanwezig te zijn . Heeft dees soms te maken met mogelijke ufo-fenomenen ?? Ik zou het begot niet weten, zie . Indeed, words to ponder ...

http://www.heiligen.net/heiligen/08/15/ ... dhemel.php

mvg-werewoef
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

26 aug 2023, 00:13

Even nog een woordje uitleg over de wegvoering :

Je kan dees allemaal lezen in het Nieuwe Testament , De eerste brief aan de Tessalonicenzen van Paulus, Silvanus en Timoteus aan de gemeente van Tessalonica Chapter 4 .

""..... En daarna zullen wij, die nog in leven zijn, samen worden weggevoerd op de wolken en gaan we de Heer in de lucht tegemoet ....."""

a.u.b -werewoef
AMEN en AUM

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

26 aug 2023, 11:38

Ik hoop dat je mij dat niet kwalijk neemt beste werewoef, maar voor mij is al dat heiligengedoe gewoon fantasierijke kletskoek. Wat niet wegneemt dat ik wel kan begrijpen dat het voor sommigen een troost kan zijn in die kletskoek te geloven. Dus, met alle respect voor degenen die 'denken' dat nodig te hebben'. Maar hardnekkig de wetenschap opzij schuiven voor sommigen hun 'fanatiek' geloof ..., daar kan ik mij ècht niet in vinden.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 aug 2023, 15:01

werewoef schreef:
26 aug 2023, 00:13
"..... En daarna zullen wij, die nog in leven zijn, samen worden weggevoerd op de wolken en gaan we de Heer in de lucht tegemoet ....."
Af en toe voert de Heer al eens wat spulletjes weg met zijn wolk . Die komen dan later weer handig van pas.
Afbeelding

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

26 aug 2023, 22:40

Tja, Fazal. Kletskoek heet in het Ingels bullshit ; enne, there is no shit like bullshit . Ik zou toch maar eens op de linkies klikken, hoor . :wink:

mvg-werewoef
AMEN en AUM

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

26 aug 2023, 22:51

Heb ik gedaan beste werewoef. Het begon alleen maar erger te worden.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

27 aug 2023, 22:58

Vandaag was te zien op Nat.Geo , Ancient Aliens .
Dees keer ging het over het boek van Enoh, bijbelboek 3000 jaar geleden , over de profeet Ezichiel die naar de Hemel werd weg gevoerd in een vurige wagen .Met al de glitter, toeters en bellen . Ufo's ...???
Weeral iets om je tanden op stuk te bijten .... :P :P :P

mvg-werewoef
AMEN en AUM

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

28 aug 2023, 09:40

Die uitzending was niet op NG werewoef, wel op History, gisteren 27/08.
Als je de terugkijkmodus gebruikt, dan kan je gans die serie (alle afleveringen achter elkaar) volgen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

29 aug 2023, 14:25

Alhoewel ik al altijd twijfels heb gehad over het bestaan van buitenaardse wezens welke zich in zgn UFO's in ons luchtruim zouden verplaatsen, moet ik eerlijk toegeven dat, gezien de vele waarnemingen en de vele onderzoeken welke hiernaar werden, en vooral nu, 'worden' verricht, het bestaan ervan nog moeilijk te ontkennen valt.

Daarom ga ik hier nu eventjes ‘mijn’ fantasie de vrije loop laten, alhoewel ik er ook al aan begin te twijfelen of dit alles wel fantasie van mijnentwege is!? Maar goed, ik zal toch maar voorzichtig zijn in mijn schrijven.

Welnu ..., ik acht het niet (meer) uitgesloten dat die zgn UFO's hier al duizenden jaren in ons luchtruim aanwezig zijn. Maar ondanks onze snelle wetenschappelijke en technische vooruitgang, kunnen we ons toch niet voorstellen hoe de vork werkelijk in de steel zit.

Goddelijke wezens zijn het zeker niet, maar dat ze, voor ons over ongekende krachten beschikken, lijkt mij toch een bewezen feit, alleen al door de snelheid waarmee ze zich (schijnbaar) kunnen verplaatsen.

Maar aan dat verhaaltje over wat destijds in Roswell zou zijn gebeurd ..., daar heb ik toch nog altijd mijn twijfels over. Soit, wie ben ik om te durven beweren dat dat 'niet' is gebeurd, alhoewel ik dat wel al heb gedaan.

En, dat die ruimtewezens mensen zouden ontvoeren om hen aan een (biologisch) onderzoek te onderwerpen, kan ik mij ook moeilijk voorstellen. Want als ze hier al duizenden jaren rondzwerven, dan zullen ze wellicht al wel àlles weten over ons. Wellicht zelfs meer dan wij zelf weten over onszelf.
Het ziet er dus eerder naar uit dat ze het niet nodig achten om contact met ons op te nemen.

Misschien bestaat de tijd (hetgeen wij de 4de dimensie noemen) voor hen niet, en dan speelt de afstand, en waarschijnlijk ook de zwaartekracht, voor hen geen enkele rol!? Tenslotte is de aardse tijd niet gelijk aan de ruimtetijd. En misschien kunnen ze een heel andere tijd gebruiken. Een soort tijd dat voor ons (tot nog toe) onvoorstelbaar is.

In de 'theoretische' natuurkunde is de ruimtetijd namelijk een vierdimensionale structuur waarin de drie ruimtedimensies van ons universum samen met de tijd, geïntegreerd zijn in één model.
Er kan dus nog een heel andere structuurvorm bestaan. Eentje waarvan wij het bestaan ervan waarschijnlijk nooit zullen achterhalen, omdat wij als aardse wezens aan onze aardse natuurwetten niet kunnen ontsnappen.

Of weer ‘misschien’, (om het bij mijn 'persoonlijk denken’ te houden), zijn ze in staat in de tijd te reizen!? Wel naar het verleden dan, gezien de toekomst nog niet bestaat. Alhoewel sommige geleerden van mening zijn dat zowel het verleden, het heden als de toekomst, zich allemaal in het ‘nu’ afspelen. Niettemin, hetgeen wij als de nog niet bestaande toekomst zien, zou dan voor hen wel eens het heden kunnen zijn, want ze moeten toch ooit eens kunnen terugkeren naar hun eigen wereld.

En ik vind dat eigenlijk niet zo ver gezocht, want alles wat in het ‘nu’ gebeurt, is in feite al verleden tijd. Spreek bvb maar een woord uit, en dat woord bevindt zich al in het verleden.

Terwijl je bvb dit hier allemaal aan het lezen bent, is ieder woord dat je leest ook al verleden tijd, en ben je bij het volgende woord al in de toekomst bezig, hetgeen dan feitelijk in het 'nu' gebeurt, maar dan al onmiddellijk daarna, ook weer tot het verleden behoort.

Persoonlijk vind ik het toch wel de moeite om dit alles even in overweging te nemen, en er wat dieper op in te gaan. Wat de eventuele kritiek hierop dan ook moge zijn.

Dus, welkom aan degene die dit alles op een andere manier ziet, en er zijn of haar eigen mening over geeft.
Laatst gewijzigd door Fazal op 30 aug 2023, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

29 aug 2023, 23:34

Fazal ,

Als er in de gehele meimaand ( ook Maria maand genoemd ), op dees topic over de H. Maria, geen enkele reactie is gekomen, zie ik niet goed in waarom er hier verder over ufo's moet gepalaverd worden ? Waarom start je zelf geen draadje op over ufo's ? Te beginnen met de '-vimanas - beschreven in het 3000 oude Indische epos , de Mahabharata genaamd, waarin je ook het Heilig boek , de Gita weder vindt . Ik heb namelijk niet veel zin om er hier op dit topic , wegens plaatsgebrek, er een vierde deel aan te breien .

mvg-werewoef
AMEN en AUM

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

30 aug 2023, 00:46

Mijn schrijven was geïnspireerd op het ter hemel varen van Maria, ... en nog andere (zgn) heiligen. Tenslotte zouden uw heiligen tot hogere dimensies behoren, maar zich niet in hoogtechnologische toestellen verplaatsen.

Volgens mij ben ik dus niet zó vèr van het onderwerp afgeweken.
Maar ik kan uw commentaar best wel begrijpen, want het ziet idd als een serieuze afwijking v/h onderwerp. Ik verwachtte wel kritiek, maar had zeker niet de bedoeling om dit topic om zeep te helpen.

Ik kan dus maar beter deemoedig toegeven dat ik in fout was, en da ik mij enigszins teveel heb laten meeslepen door mijn passie voor alles wat 'bestaat' en mysterieus genoeg is om er eens wat dieper op in te gaan.

Sorry dan maar werewoef.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

30 aug 2023, 01:09

werewoef schreef:
29 aug 2023, 23:34
Fazal ,

Als er in de gehele meimaand ( ook Maria maand genoemd ), op dees topic over de H. Maria, geen enkele reactie is gekomen, zie ik niet goed in waarom er hier verder over ufo's moet gepalaverd worden ? Waarom start je zelf geen draadje op over ufo's ? Te beginnen met de '-vimanas - beschreven in het 3000 oude Indische epos , de Mahabharata genaamd, waarin je ook het Heilig boek , de Gita weder vind. Ik heb namelijk niet veel zin om er hier op dit topic , wegens plaatsgebrek, er een vierde deel aan te breien .

mvg-werewoef
Dit moet mij toch nog even van het hart.

Als er in de gehele meimaand ( ook Maria maand genoemd ), op dees topic over de H. Maria, geen enkele reactie is gekomen,

Tja, hoe zou dat nu komen??? 8O
Misschien beter wat meer eigen gedachten naar voor brengen, ipv altijd maar over die (zgn) heilige boeken te zitten palaveren. En op de kalender kan iedereen die feestdagen ook wel vinden.
Het is dus niet nodig de lezers hier telkens weer aan te herinneren. Daar kan men dus niets uit leren, vandaar dat je dan ook niet veel reacties hierop hoeft te verwachten..:wink:
Laatst gewijzigd door Fazal op 30 aug 2023, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

30 aug 2023, 12:07

werewoef schreef:
15 aug 2023, 22:37
...Tav Fazal

Einstein moet eens gezegd hebben, dees ook in de jaren vietig, dat aliens in ufo's eigenlijk aardbewoners zijn, die hier veel en veel vroeger geleefd hebben, en dat die af en toe eens afzakken als een soort pelirinage .

mvg-werewoef
Lees hieronder in de link, paragraaf nr4 in de marge, links op de pagina: Toen zag ik, en zie, een stormwind kwam uit het noorden, een grote wolk, flitsend vuur en een lichtglans eromheen. En uit het midden ervan [kwam] iets als de schittering van edelmetaal, uit het midden van het vuur..

https://www.kingcomments.com/nl/bijbelstudies/Ez/1

En natuurlijk is dit alles weer geschreven met de bedoeling om zoveel mogelijk verschillende interpretaties uit te lokken, waartegen geen (verstandelijk) verweer meer mogelijk is.
M.a.w., het is nutteloos hier een discussie over te voeren.
Maar wie in al dat gezever klakkeloos gelooft, is duidelijk rijp voor een inrichting.
Het mag ook een klooster zijn of zoiets.

Eén ding is dus zeker, ik ben dus niet degene die over UFO's is begonnen.
En hiermee is nog maar eens bewezen dat er over geloof en religie niet te discussiëren valt.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

30 aug 2023, 16:34

Dat Rooms Katholieken die religie nalopen is vreemd.
Want Maria mag dan onbevlekt zwanger geraakt zijn(!?)
het was met Jef de schrijnwerker wel een JOODS gezin.
Hun zoon "Jezus" werd zelfs besneden...!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 aug 2023, 21:38

Hobo schreef:
30 aug 2023, 16:34
Dat Rooms Katholieken die religie nalopen is vreemd.
Want Maria mag dan onbevlekt zwanger geraakt zijn(!?)
het was met Jef de schrijnwerker wel een JOODS gezin.
Hun zoon "Jezus" werd zelfs besneden...!
Hobo, je kent niet veel van het katholiek geloof, merk ik. Onbevlekte ontvangenis betekent dat de moeder van Jezus, Maria, in de moederschoot zélf zonder erfzonde was, terwijl alle andere mensen die wél hebben meegekregen. Het heeft niks te maken met hoe ze zwanger geraakte.