Sodom en Gomorra zijn er nog als waarschuwing voor de menshe

hier is plaats voor alle wereldreligies

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

05 apr 2016, 11:41

Wilsophie schreef:Het klopt in zoverre dat het beter is te zeggen dat jij de Bijbel een illusie vindt. Dat wil niet zeggen dat dat zo IS.
Toch wel, dat boek als duale verschijning bestaat uit atomen, net zoals Wilsophie en YYZ verschijningen zijn. Al deze verschijningen zijn illusoir aangezien ze vergankelijk zijn, misschien dat morgen YYZ gewoon weg is omwille van gestorven. En dit is het materiële aspect, het zegt niets over de systeembouwer waarover men verhalen vertelt in dat boek. En dat is geen kwestie van navertellen en opdringen maar van zelfonderzoek, een onderzoek dat veel moeilijker blijkt dan de theorie laat vermoeden.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

05 apr 2016, 12:37

Wilsophie schreef:Waarom wordt er toch zo moeilijk gedaan over iets wat in onze dagen zo eenvoudig terug te vinden is? Waarom wil men de waarheid over Sodom en Gomorra niet accepteren? Waarom heeft men kennelijk liever verwarring en twijfel over deze Bijbelse plaatsen? Het heeft in ieder geval te maken met het niet of onvoldoende kennen van Gods Woord. Dat wordt helaas heel vaak niet beschouwd als absolute waarheid en dan beginnen de problemen. Zijn Woord wordt dan ingeruild voor eigen ideeën en theorieën. Dat leidt tot twijfel en uiteindelijk tot ongeloof. Gewoon lezen wat er staat.
Wat je hier schrijft geldt voor veel zaken Wilsophie, het onderstaande bewust zonder bronvermelding met de nuchtere vraag of het waar is of niet? Nog beter is de vraag of het je zou kunnen bewijzen op een objectieve manier. Met deze insteek sluit ik aan bij jouw zinsnede "Zijn Woord wordt dan ingeruild voor eigen ideeën en theorieën", het waarom mag mi duidelijk zijn in reflectie tot het onderstaande.

Dat is natuurlijk nogal pijnlijk voor de betrokkenen. Men zou in de regel haar leugens niet moeten onthullen, omdat men niet weet of en wanneer men ze weer nodig heeft. Het essentiële geheim van Engels leiderschap is niet zozeer afhankelijk van intelligentie. Integendeel, het hangt af van een opmerkelijk dom dik hoofd. De Engelsen houden zich aan het principe dat wanneer men liegt, dan moet het een grote leugen zijn, en deze moet worden volgehouden. Zij houden hun leugens vol, zelfs met het risico ermee voor gek te staan.

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

05 apr 2016, 12:38

Een boek wat bestaat uit atomen en een duale verschijning is?
Sorry hoor, maar kunnen we het wat eenvoudig houden want dit wordt echt geneuzel in de ruimte waar niemand iets van begrijpt.
Je gebruikt heel veel interessante moeilijke woorden, maar ik begrijp er niets van.
Ik ben helemaal geen verschijning maar een mens van vlees en bloed.

Wellicht zal ik ooit een verschijning worden die verschijnt en verdwijnt, maar dat is nog toekomst. Daar geloof ik wel in.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

05 apr 2016, 12:48

Wilsophie schreef:Een boek wat bestaat uit atomen en een duale verschijning is? Sorry hoor, maar kunnen we het wat eenvoudig houden want dit wordt echt geneuzel in de ruimte waar niemand iets van begrijpt. Je gebruikt heel veel interessante moeilijke woorden, maar ik begrijp er niets van. Ik ben helemaal geen verschijning maar een mens van vlees en bloed. Wellicht zal ik ooit een verschijning worden die verschijnt en verdwijnt, maar dat is nog toekomst. Daar geloof ik wel in.
We dachten eerst dat je iets begreep van de Bijbel, misschien komt dat later nog wel. :idea:

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

05 apr 2016, 13:05

Komisch dat je ineens overgaat in de "wij" stand.
Ik heb het niet over de Bijbel, maar over een boek.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

05 apr 2016, 13:10

ineke-kitty schreef:Dat KAN ook niet, want het is een plaats waar niets groeit, dat had ik al gezegd, maar het hele probleem is, dat mensen de Bijbel niet voor waarheid aan willen nemen, en dan is het logisch dat men wat er allemaal verzonnen wordt in blogs WEL gelooft.

Hetzelfde geldt voor Babel, wat al grotendeels herbouwd is, en in de toekomst nog een grote rol gaat spelen volgens de Bijbel althans.
Men WIL het niet geloven.
Om maar bij het onderwerp te blijven en ik blijkbaar volgens YYZ de Bijbel nog moet leren begrijpen is studie van groot belang, al doe ik dat maar op mijn eenvoudige niveau.

De vernietiging van de steden en de zorgvuldige bewaring van wat er van over is, zijn bedoeld ter lering tot het moment dat deze oude schepping zal verdwijnen om plaats te maken voor de Nieuwe Schepping. Daarmee is wat mij betreft het beste bewijs geleverd dat Sodom en Gomorra door alle tijden heen gewoon te vinden moet zijn. Het is immers God Zelf die dit zo ingesteld heeft. Daar kunnen we en moeten we op vertrouwen.

De immense hitte (gelijk een oven) moet alles tot as gemaakt hebben en dat vinden we nog steeds volop in die steden. Je loopt daar echt over as. Dit is vooral opmerkelijk omdat normaal gesproken er, door regen en wind in een periode van 4000 jaar, maar heel weinig van dit zachte materiaal over zou zijn gebleven. Dit gebied is echter uitzonderlijk droog; het regent er nagenoeg niet. Dat maakt het mogelijk om dit kwetsbare materiaal toch zo lang te bewaren; conform Gods plan.

Het is nog meer bijzonder als je bedenkt dat Jeruzalem hemelsbreed op een afstand van slechts 35-40 km gelegen is en dat het daar flink kan regenen. Als dezelfde regenval in Sodom zou vallen, zou er waarschijnlijk niets of in ieder geval veel en veel minder overgebleven zijn dan nu het geval is.

Ik heb er niet de minste moeite mee aan te nemen dat het de Heer Zelf is die ervoor gezorgd heeft dat de overblijfselen van deze steden in as zijn blijven bestaan. Zijn Woord zal namelijk altijd betrouwbaar moeten zijn. God kan niet liegen.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

05 apr 2016, 13:44

ineke-kitty schreef:Het ontgaat me wat "Engels leiderschap" te maken heeft met het FEIT dat Sodom en Gomorra gewoon vandaag de dag nog te bezoeken is, zoals Wilsophie met eigen ogen heeft kunnen meemaken.
Debatten hebben de neiging om er veel randfenomenen bij te halen, Wilsophie begon over leugens en/of ongeloof. Dit is vandaag nog even actueel en er komt zelfs geen God bij kijken, vandaar het voorbeeld. Anders gezegd, het is mogelijk om blind vertrouwen in iets te stellen dat - wanneer we het onderzoeken - helemaal niet waar blijkt te zijn. Ook dat is geloof, of zelfbedrog naargelang hoe we dat willen belichten.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

05 apr 2016, 13:47

Wilsophie schreef:Komisch dat je ineens overgaat in de "wij" stand. Ik heb het niet over de Bijbel, maar over een boek.
Elk boek bestaat uit atomen, net zoals mensen. Jij bent de ziel, zei je toch?

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

05 apr 2016, 14:43

YYZ schreef:
Wilsophie schreef:Komisch dat je ineens overgaat in de "wij" stand. Ik heb het niet over de Bijbel, maar over een boek.
Elk boek bestaat uit atomen, net zoals mensen. Jij bent de ziel, zei je toch?
Volgens de deskundigen is iemand die zegt dat uit elk boek uit atomen bestaat echt geschift is. Je gaat toch een mens niet vergelijken met een boek?
Wat wil je nu bewijzen?
Ik ben dit flauwe gedoe een beetje zat.
Dag hoor.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

05 apr 2016, 15:15

Wilsophie schreef:Volgens de deskundigen is iemand die zegt dat uit elk boek uit atomen bestaat echt geschift is. Je gaat toch een mens niet vergelijken met een boek? Wat wil je nu bewijzen? Ik ben dit flauwe gedoe een beetje zat. Dag hoor.
Beetje vreemd Wilsophie, het is alsof je met één pennentrek alle wetenschappelijke bewijslast naar de brandstapel wil verwijzen. Het is nu net deze bewijslast die - gezien je redevoering - in je voordeel pleit, er speelt dus nog iets anders mee, niet? Filosofisch gezien ben jij (en wij) als een wandelend boek, er zijn ook zittende en liggende boeken, er komen woorden uit. Over welke deskundigen heb je het hier, wandelende boeken waar onzin uit komt? :wink:

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

05 apr 2016, 15:53

ineke-kitty schreef:Het lijkt mij zinvoller om bij het onderwerp te blijven i.p.v. het te hebben over "wandelende boeken".
Geen probleem, destijds zijn er blijkbaar plots veel van die wandelende boeken verdwenen. Bedolven onder het stof, zwavel en vallende stenen. Ik weet ook niet wat er met dit onderwerp bewezen of aangetoond wil worden, misschien dat we straks terug uitkomen bij hetzelfde. :wink:

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

05 apr 2016, 18:34

ineke-kitty schreef:Wat er bewezen of aangetoond wordt in dit topic is dat Sodom en Gomorra er nog zijn als waarschuwing voor de mensheid, zoals ook de topic titel zegt.
Misschien volstaat het om even te 'flirten' met de tijd, stel je even een wereld voor waarin de mensheid nog niet geëvolueerd is. We hebben dan totaal geen kennis van hoe natuurrampen kunnen ontstaan, vervolgens komt er een tsunami op ons af. Wat zou je dan denken? Er worden vandaag veel waarschuwingen aan de mensheid gegeven, zelfs veel dichter bij huis.

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

05 apr 2016, 18:44

YYZ schreef: Er worden vandaag veel waarschuwingen aan de mensheid gegeven, zelfs veel dichter bij huis.
Zijn natuurrampen een "waarschuwing", of gewoon een evolutie? De aarde is ooit ontstaan, leeft én... zal wel ooit "sterven".

Wiana

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

05 apr 2016, 20:02

Wiana schreef:Zijn natuurrampen een "waarschuwing", of gewoon een evolutie? De aarde is ooit ontstaan, leeft én... zal wel ooit "sterven". Wiana
Net zoals er wellicht elke dag nieuwe ontstaan, een oneindige ruimte is redelijk groot. Er is inderdaad nog wel wat beweging onder onze voeten. :wink:

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

05 apr 2016, 20:04

Een oneindige ruimte is oneindig, maar is dat de ruimte waarin wij leven?
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner