godsdienst

hier is plaats voor alle wereldreligies
Gast

07 feb 2017, 11:31

Dat zal inderdaad een wisselwerking zijn Socrates, daar geef ik je gelijk in.

sanne
Lid geworden op: 19 jan 2005, 23:04
Locatie: vlaanderen

07 feb 2017, 11:50

In elke daad die een vrijwilliger stelt ligt een stukje eigenbelang. En dat is normaal, denk ik. Iedereen verwacht iets van waar men zich voor inzet, al is het maar een glimlach of een blij gezicht, of de liefde die uit de ogen spreekt.

Als men vrij is van enig aards bezit en men is vrij in zijn gemoed, dan pas kan men totaal zich geven aan de andere, zonder dankbaarheid te verwachten of zonder een wederdienst te verwachten. Dan pas in een mens ook vrij.

Echte liefde behoeft ook geen woorden, echte liefde ziet men in de ogen van de andere.

En dat is voor elke mens hetzelfde, los van alle godsdiensten en overtuigingen.
een wijs mens is hij die weet dat hij niets weet.
Gast

07 feb 2017, 14:00

Toen ik nog werkte bij demente mensen heb ik ook wel eens klappen gekregen sanne, dat gebeurt ook.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

07 feb 2017, 14:02

sanne schreef:In elke daad die een vrijwilliger stelt ligt een stukje eigenbelang. En dat is normaal, denk ik. Iedereen verwacht iets van waar men zich voor inzet, al is het maar een glimlach of een blij gezicht, of de liefde die uit de ogen spreekt.

Als men vrij is van enig aards bezit en men is vrij in zijn gemoed, dan pas kan men totaal zich geven aan de andere, zonder dankbaarheid te verwachten of zonder een wederdienst te verwachten. Dan pas in een mens ook vrij.

Echte liefde behoeft ook geen woorden, echte liefde ziet men in de ogen van de andere.

En dat is voor elke mens hetzelfde, los van alle godsdiensten en overtuigingen.
Ook als men geen dankbaarheid verwacht en geen liefde, verwacht men wel het aangename gevoel "iets goed te hebben gedaan", Goed is dan afhankelijk van de in jouw cultuur geldende normen.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

07 feb 2017, 14:27

socrates schreef:
ebenhaezer schreef:
Reini schreef:Bovendien mag ze niet veralgemenen, als zij zegt dat WIJ veel dingen niet weten. 8)
Als onze Ebby zich eens wat meer zou verdiepen in aardse zaken in plaats van in die hemel die zich alleen in het hoofd bevindt en dus na onze dood ook mee verdwijnt, zou haar veel duidelijk worden.


Hallo Reini , toch geldt dat voor ons allemaal , zelfs de Wetenschappers , die ook aardse zaken onderzoeken , moeten erkennen dat ze niet àlles weten !
En wat die ' hemel ' betreft , zou ik , als ik jou was , toch niet te lang wachten om daaraan te denken , want ook aan jouw leven komt eens een einde ! Het N.T. zou je al een heel stuk verder helpen !!!
Het leven is inderdaad eindig EB dat schijnen zelfs de olifanten te weten, maar die hebben er duidelijk geen probleem mee dat ze kans lopen in de hel terecht te komen, ik trouwens ook niet, ik hou wel van de warmte.


Ja Socrates , ik weet niet of olifanten dat beseffen dat ze eenmaal zullen sterven , maar ik weet wel dat ook zij eenmaal een nieuw leven zullen hebben , niet in een hel maar in het Vrederijk , als er uiteindelijk een nieuwe hemel en een nieuwe aarde zal zijn !
In Jesaja 11 : 6 - 9 staat duidelijk dat de dieren in vrede zullen leven met elkaar en de mensen , en gewoon zullen leven van het gewas dat de aarde voort brengt .
Wat een Schepper is God toch ! zo vol goedheid , liefde en GEDULD , ook met jou hé !!!
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

07 feb 2017, 17:10

ebenhaezer schreef:
Ja Socrates , ik weet niet of olifanten dat beseffen dat ze eenmaal zullen sterven , maar ik weet wel dat ook zij eenmaal een nieuw leven zullen hebben , niet in een hel maar in het Vrederijk , als er uiteindelijk een nieuwe hemel en een nieuwe aarde zal zijn !
In Jesaja 11 : 6 - 9 staat duidelijk dat de dieren in vrede zullen leven met elkaar en de mensen , en gewoon zullen leven van het gewas dat de aarde voort brengt .
Wat een Schepper is God toch ! zo vol goedheid , liefde en GEDULD , ook met jou hé !!!
Met mij heeft hij inderdaad al veel geduld gehad, met sommige van mijn naasten, die het volgens mij dan meer verdienden dan ikzelf, was dat geduld blijkbaar snel opgebruikt.
Werden dieren in de tijd van Jesaja ook al als eetwaar voor de mens beschouwd ?
Toen ik aan een getuige van Jehova eens vroeg of mijn poes ook mee naar de hemel mocht, liep die kwaad weg, hij vond dat niet kunnen. Volgens die persoon is de hemel voorbehouden voor de hoogste rang bij de zoogdieren, de mens, toch weeral niet zo mooi van god, dat onderscheid maken tussen zijn schepselen. Maar ja tenslotte had diezelfde god al zonder omwegen duidelijk gemaakt dat hij een voorkeur had voor één bepaalde groep.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

07 feb 2017, 18:58

ebenhaezer schreef: Ja Socrates , ik weet niet of olifanten dat beseffen dat ze eenmaal zullen sterven , maar ik weet wel dat ook zij eenmaal een nieuw leven zullen hebben , niet in een hel maar in het Vrederijk , als er uiteindelijk een nieuwe hemel en een nieuwe aarde zal zijn !
Zouden de mammoeten en de dinosauriërs ook nog mee mogen ?

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

07 feb 2017, 20:45

talisman schreef:
ebenhaezer schreef: Ja Socrates , ik weet niet of olifanten dat beseffen dat ze eenmaal zullen sterven , maar ik weet wel dat ook zij eenmaal een nieuw leven zullen hebben , niet in een hel maar in het Vrederijk , als er uiteindelijk een nieuwe hemel en een nieuwe aarde zal zijn !
Zouden de mammoeten en de dinosauriërs ook nog mee mogen ?
Ik heb in geen enkele krant gelezen dat er een oude aarde en een oude hemel zouden zijn, Iemand een verklaring ? Waar zouden die nieuwe aarde en hemel dan wel komen, in welke windstreek ?
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

08 feb 2017, 08:43

talisman schreef: Zouden de mammoeten en de dinosauriërs ook nog mee mogen ?
Rare vraag hé Talisman, natuurlijk dat die mee mogen omdat ze samen leefden met de mens tijdens de schepping :roll:

Dinosauriërs bestonden zo’n 6.000 jaar geleden.(3) God maakte de dinosauriërs, samen met nog andere landdieren, op de zesde dag van de scheppingsweek (Genesis 1:20–25, 31). Ook Adam en Eva werden op de zesde dag geschapen - dus leefden de dinosauriërs in de zelfde tijd als de mens. Dinosauriërs konden niet zijn uitgestorven voordat de mens verscheen, omdat de dinosauriërs niet eerder bestonden.

Niet geloven ... hier staat het zie :

www.verhoevenmarc.be/PDF/dinos.pdf

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

08 feb 2017, 10:52

Paul Siemons schreef:
talisman schreef: Zouden de mammoeten en de dinosauriërs ook nog mee mogen ?
Rare vraag hé Talisman, natuurlijk dat die mee mogen omdat ze samen leefden met de mens tijdens de schepping :roll:

Dinosauriërs bestonden zo’n 6.000 jaar geleden.(3) God maakte de dinosauriërs, samen met nog andere landdieren, op de zesde dag van de scheppingsweek (Genesis 1:20–25, 31). Ook Adam en Eva werden op de zesde dag geschapen - dus leefden de dinosauriërs in de zelfde tijd als de mens. Dinosauriërs konden niet zijn uitgestorven voordat de mens verscheen, omdat de dinosauriërs niet eerder bestonden.

Niet geloven ... hier staat het zie :

www.verhoevenmarc.be/PDF/dinos.pdf
Ik heb hier op dit eigenste forum nochtans ooit als absolute waarheid gelezen, dat de aarde nog maar 4000 jaar oud was, hoe kan dat dan van die dino"s ?
Laat het middel nooit het doel vervangen !

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

08 feb 2017, 11:48

Alternative facts.
En zo is meteen ook verklaard hoe onze verre voorouders Stonehenge gebouwd hebben: met behulp van dino's.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

08 feb 2017, 12:31

socrates schreef:
Paul Siemons schreef:
talisman schreef: Zouden de mammoeten en de dinosauriërs ook nog mee mogen ?
Rare vraag hé Talisman, natuurlijk dat die mee mogen omdat ze samen leefden met de mens tijdens de schepping :roll:

Dinosauriërs bestonden zo’n 6.000 jaar geleden.(3) God maakte de dinosauriërs, samen met nog andere landdieren, op de zesde dag van de scheppingsweek (Genesis 1:20–25, 31). Ook Adam en Eva werden op de zesde dag geschapen - dus leefden de dinosauriërs in de zelfde tijd als de mens. Dinosauriërs konden niet zijn uitgestorven voordat de mens verscheen, omdat de dinosauriërs niet eerder bestonden.

Niet geloven ... hier staat het zie :

www.verhoevenmarc.be/PDF/dinos.pdf
Ik heb hier op dit eigenste forum nochtans ooit als absolute waarheid gelezen, dat de aarde nog maar 4000 jaar oud was, hoe kan dat dan van die dino"s ?
Neenee, 6000 jaar en een beetje.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

08 feb 2017, 12:32

frits1955 schreef:Alternative facts.
En zo is meteen ook verklaard hoe onze verre voorouders Stonehenge gebouwd hebben: met behulp van dino's.
Opgelost... :lol:

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

09 feb 2017, 14:38

socrates schreef:
talisman schreef:
ebenhaezer schreef: Ja Socrates , ik weet niet of olifanten dat beseffen dat ze eenmaal zullen sterven , maar ik weet wel dat ook zij eenmaal een nieuw leven zullen hebben , niet in een hel maar in het Vrederijk , als er uiteindelijk een nieuwe hemel en een nieuwe aarde zal zijn !
Zouden de mammoeten en de dinosauriërs ook nog mee mogen ?
Ik heb in geen enkele krant gelezen dat er een oude aarde en een oude hemel zouden zijn, Iemand een verklaring ? Waar zouden die nieuwe aarde en hemel dan wel komen, in welke windstreek ?


Inderdaad niet in een krant Socrates , wel in de Bijbel , daar wij mensen deze aarde aan het vernielen zijn , zal God in de toekomst deze geheel nieuw maken ( Openb. 21 : 1 )
Ook de hemel maakt Hij nieuw , want zijn plannen zijn : hemel en aarde verenigt te saam !
Dat deze belofte wààr is , lees je in het vijfde vers van zelfde hoofdstuuk : " deze woorden zijn waarachtig en betrouwbaar " ) .

Om te weten wààr ? zul je dan wel zien als je tenminsten je best doet om erbij te zijn !!!
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

15 feb 2017, 16:19

talisman schreef:
ebenhaezer schreef: Inderdaad niet in een krant Socrates , wel in de Bijbel , daar wij mensen deze aarde aan het vernielen zijn , zal God in de toekomst deze geheel nieuw maken ( Openb. 21 : 1 )
Ook de hemel maakt Hij nieuw , want zijn plannen zijn : hemel en aarde verenigt te saam !
Dat deze belofte wààr is , lees je in het vijfde vers van zelfde hoofdstuuk : " deze woorden zijn waarachtig en betrouwbaar " ) .

Om te weten wààr ? zul je dan wel zien als je tenminsten je best doet om erbij te zijn !!!
Tja, hopelijk met ook voldoende psychiatrische instellingen.


Die zullen er niet nodig zijn Talisman ! Nooit gelezen hoe het zal zijn in het 1000 jarig Vrederijk ? Openb. 21 ! Laat staan als er een nieuwe hemel en aarde zal zijn !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .