WAAROM ISRAEL ?

hier is plaats voor alle wereldreligies
Fazal

10 aug 2018, 15:48

ebenhaezer schreef:Ja , Wààrom Israel ? Niet alleen als volk maar ook als land Israel , het vroegere Kanaan ! 
Dat is het land dat God uitkoos om er te wonen bij Zijn schepselen , die Hij zo innig liefheeft, ondanks veel ongehoorzaamheid. 
En die hij (waarschijnlijk daarom) tijdens WO II, in concentratiekampen, heeft laten verkommeren en verbranden door de Duitsers. :cry:
Ach nee ..., dat was de schuld van satan natuurlijk. En daar kon die arme god helemaal niets tegen doen. 
Tja ...!? Waarom Israël!?  :roll:

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

11 aug 2018, 09:00

frits1955 schreef:Men stopt of sluit topics zoveel men wilt natuurlijk maar het valt wel zeer sterk op dat bij "Religie" al een 5 tal topics werden afgesloten op vraag van de true believers blijkbaar. Lange godsdienstige tenen of gebrek aan deugdelijke argumentatie vraag ik me dan af.
Overigens is het al even bizar dat iemand een topic kan laten sluiten " omdat men het gestart heeft" - dat slaat toch nergens op als men op een publiek forum zit. Wie geen zin meer heeft om wat te posten  doet dat dus niet meer. Misschien zijn er anderen die nog wel iets te melden hebben over het onderwerp- al gaat het dan mogelijks een andere richting uit.


Hé beste Frits , beter lezen hoor ! wie zegt dat ik deze topic SLUIT ? heb het zelfs niet eens gevraagd !  Een topic BESLUITEN wil zeggen dat daar nu al voldoende van gezegd is  !  maar dat sluit niet uit dat ik blijf reageren en beter uitleggen zo nodig  .  Maar het is jou vergeven hoor ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

11 aug 2018, 09:16

Fazal schreef:
ebenhaezer schreef:Ja , Wààrom Israel ? Niet alleen als volk maar ook als land Israel , het vroegere Kanaan ! 
Dat is het land dat God uitkoos om er te wonen bij Zijn schepselen , die Hij zo innig liefheeft, ondanks veel ongehoorzaamheid. 
En die hij (waarschijnlijk daarom) tijdens WO II, in concentratiekampen, heeft laten verkommeren en verbranden door de Duitsers. :cry:
Ach nee ..., dat was de schuld van satan natuurlijk. En daar kon die arme god helemaal niets tegen doen. 
Tja ...!? Waarom Israël!?  :roll:


Dat jij zo reageert Fazal komt eenvoudig omdat je de Bijbel niet kent en Schepper God nog veel minder !  Een  alleswetende en opperste Macht  weet heel goed wat Hij doet en waarom ,  als je Hem zou kennen zou je ook Zijn begrijpende en oprechte LIEFDE daarin zien en bewonderen !  Hopelijk komt die tijd ook  voor jou nog eens  ! Begin maar eens met het Johannes Evangelie te lezen ;  Gods Woord is een Boek vol schatten ,  maar  zonder Gods leiding door Zijn Geest zal dat niet lukken .  
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

11 aug 2018, 11:28

""é beste Frits , beter lezen hoor !"

Als er iemand beter moet lezen ben jij het wel. Ik heb het niet specifiek over Ebenhaezer he.Ik stel slechts vast dat bij het onderwerp "Religie" al een 4 of 5-tal topics werden afgesloten, soms op vraag van het forumlid dat het topic gestart is. Op een publiek forum is dat bizar.
Fazal

11 aug 2018, 11:40

ebenhaezer schreef: Begin maar eens met het Johannes Evangelie te lezen ;   
'k Zal mij gaan haasten.  :D

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 aug 2018, 12:11

ebenhaezer schreef:
Fazal schreef:
ebenhaezer schreef:Ja , Wààrom Israel ? Niet alleen als volk maar ook als land Israel , het vroegere Kanaan ! 
Dat is het land dat God uitkoos om er te wonen bij Zijn schepselen , die Hij zo innig liefheeft, ondanks veel ongehoorzaamheid. 
En die hij (waarschijnlijk daarom) tijdens WO II, in concentratiekampen, heeft laten verkommeren en verbranden door de Duitsers. :cry:
Ach nee ..., dat was de schuld van satan natuurlijk. En daar kon die arme god helemaal niets tegen doen. 
Tja ...!? Waarom Israël!?  :roll:


Dat jij zo reageert Fazal komt eenvoudig omdat je de Bijbel niet kent en Schepper God nog veel minder !  Een  alleswetende en opperste Macht  weet heel goed wat Hij doet en waarom ,  als je Hem zou kennen zou je ook Zijn begrijpende en oprechte LIEFDE daarin zien en bewonderen !  
Ebenhaezer, ik neem aan dat jij door Gods leiding en door zijn Geest het inzicht wél hebt verworven.
Zou je hier in grote lijnen eens kunnen uitleggen waar zijn oprechte liefde te zien was in die concentratiekampen, toen het volk van Israël het gevaar liep compleet uitgeroeid te worden? 
Je hoeft niet alle details te geven; we nemen aan dat jij het al begrepen hebt, geef ons daarom ook een glimp van dat inzicht. Misschien komen sommigen onder ons dan dichter tot God en je weet dat er meer vreugde in de hemel is om één ….
Jij kunt daartoe bijdragen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

11 aug 2018, 17:30

Niet dat ik er zit op te wachten maar het zou me niet storen om een gesprek "eyeball to eyeball" met ebenheazer te hebben. Denk niet dat het gesprek lang zou duren en het "het is zo omdat ik het zeg/gezegd heb" enige waarde voor mij heeft.
Woorden zijn verduldig, het is alleen maar spijtig dat simpele geesten er zich laten aan vangen ... het merendeel dus die niet beseffen dat ze voor zichzelf mogen denken ... NIEMAND moet dit voor hen doen. Ook ebenheazer niet.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

11 aug 2018, 17:40

Paca schreef:Niet dat ik er zit op te wachten maar het zou me niet storen om een gesprek "eyeball to eyeball" met ebenheazer te hebben. Denk niet dat het gesprek lang zou duren en het "het is zo omdat ik het zeg/gezegd heb" enige waarde voor mij heeft.
Woorden zijn verduldig, het is alleen maar spijtig dat simpele geesten er zich laten aan vangen ... het merendeel dus die niet beseffen dat ze voor zichzelf mogen denken ... NIEMAND moet dit voor hen doen. Ook ebenheazer niet.
U bezondigt zich aan hetzelfde waarvan u anderen beschuldigt:
U voelt zich namelijk waarlijk verheven boven de anderen die niet zoals u denken, door hen denigrerend als simpele geesten te bestempelen.
Man man man.
Ondank is 's werelds loon

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

11 aug 2018, 18:06

maior domus schreef:
Paca schreef:Niet dat ik er zit op te wachten maar het zou me niet storen om een gesprek "eyeball to eyeball" met ebenheazer te hebben. Denk niet dat het gesprek lang zou duren en het "het is zo omdat ik het zeg/gezegd heb" enige waarde voor mij heeft.
Woorden zijn verduldig, het is alleen maar spijtig dat simpele geesten er zich laten aan vangen ... het merendeel dus die niet beseffen dat ze voor zichzelf mogen denken ... NIEMAND moet dit voor hen doen. Ook ebenheazer niet.
U bezondigt zich aan hetzelfde waarvan u anderen beschuldigt:
U voelt zich namelijk waarlijk verheven boven de anderen die niet zoals u denken, door hen denigrerend als simpele geesten te bestempelen.
Man man man.
Neen ventje, ik eigen mij het recht toe mijn eigen mening te hebben en ben niet onderhevig aan de eeuwenoude sprookjes des mensen. U beseft toch dat elke mening belangrijk is? De mijne is even belangrijk als dat van de paus of zelfs de uwe (in extenso ebenhaezer!) . Wie dit niet kan inzien is gedoemd om het slaafje te spelen van "le premier venu". U mag zich, voor mijn part, hieraan laten vangen ... deze jongen speelt dit spel niet mee en is zich uitermate goed bewust van de probeersels van diegenen die menen één hersencel meer te hebben als de anderen ... Dit pakt niet altijd ... en is daarom de te mijden usurpatoren een doorn in de testiekels.
Altijd bereid tot een ZINNIG gesprek, niet eentje van de "ex cathedra" fuffelantutjes die eenieder uit zijn duim kan zuigen ... 50 per dag als je wil!
Als toemaatje ... waar zijn mijn overleden Groenendaals en Labradors naartoe? Wel ... ik wil gaan waar zij naartoe gingen ... te simpel zeker???

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

11 aug 2018, 18:16

Maar Paca toch
8O
Herlees nu eens wat ge schrijft en laat het eens tot u doordringen:
je gelijkhebberigheid en de minachting voor andersdenkenden druipen ervan af.

Ik lees weinig overtuigende argumenten hoor. 
Om niet te zeggen, geen.
Ondank is 's werelds loon

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

11 aug 2018, 18:28

Ik ben niet verantwoordelijk voor uw opvoeding en indoctrinatie door anderen.
De realiteit wordt soms nooit begrepen door eenieder ... zeker niet door "mini habentes".
Wie mijn mening meent te moeten denigreren zonder enige bewijsvoering mag voor mij vierkant de pot op ... ik hou me daar niet mee bezig! De welles/nietes spelletjes zijn aan uw dienaar niet besteed en worden geconsidereerd als "fuffelantut".
BTW, ik heb geen minachting voor andersdenkenden ... zij dwalen soms! Waarom? Omdat niemand hen ooit heeft doen nadenken of in een positie was om zich te kunnen veroorloven te zeggen: Het is zo omdat ik het u zeg!
Er zijn nu éénmaal mensen die een gans andere opvoeding en mentors gehad hebben ... "on s'en fou comme de sa première culotte" 
E fra tanto vi bacio gli mani ... Schluss!
Laatst gewijzigd door Paca op 11 aug 2018, 18:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Fazal

11 aug 2018, 18:30

EB heeft zelf de titel "Waarom Israël" uitgekozen, maar nu is ze alweer bezig over God's woord èn ... wat dacht je, de bijbel! 
Het wordt echt wel strontvervelend met steeds weer die eeuwige epistels uit de bijbel.  :?
God zei dit en God zei dat, maar iets doen ...? Dat was er niet bij!

Heeft die God eigenlijk wel ooit 'iets' goed gedaan??? Want NIETS, maar dan ook hoegenaamd NIETS wijst daarop!
Integendeel zelfs! Het scheppen van de mens is daarbij dan nog zijn allergrootste domheid geweest!
Enfin, volgens de gelovigen toch!
Alleszins NIET volgens mij, gezien iets dat niet bestaat ook geen domheden kan begaan!
Laatst gewijzigd door Fazal op 11 aug 2018, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

11 aug 2018, 18:55

Als een amusante noot: Ik heb ooit op de Oude markt in Leuven les gehad (Frans en Geschiedenis) van "de Gaby". Pater Gabriël dus. Deze verstandige pater, auteur van "Le suaire de Turin",  gaf ooit toe dat ie zich wel wat omkleedde als ie naar de hoeren ging. Moet er meer zand zijn?

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

11 aug 2018, 18:57

Er wordt hier dikwijls beweerd dat mensen zoals ik, gelovigen, niet zelfstandig kunnen nadenken en dat hun mening voorgekauwd werd door anderen, dat ze geïndoctrineerd zijn.

Wel, ik zal u eens wat zeggen:
in mijn gezinshistorie werd nauwelijks over geloof gepraat.
Ik denk zelfs, en dat weet ik niet eens, dat mijn ouders ongelovig waren.
Wij gingen niet ter kerke. Nooit was er een gebed thuis. Er hingen geen kruisen aan de muren, nergens.
Er was geen bijbel in huis.

Mijn geloof is iets wat uit mezelf gekomen is, door na te denken (jawel), door boeken te lezen, en daarmee bedoel ik niet strikt religieuze boeken, en door intuïtie.
De inhoud van de bijbel ken ik niet eens, de bijbel is niet zo belangrijk voor mij. (heb ik hier trouwens al eens neergeschreven).

Maar ik ben gelovig uit eigen keuze.

En ja ik ben gedoopt, maar bij mijn weten is mijn redeneringsvermogen hierdoor niet aangetast.
Ondank is 's werelds loon
Fazal

11 aug 2018, 19:14

Paca schreef:Als een amusante noot: Ik heb ooit op de Oude markt in Leuven les gehad (Frans en Geschiedenis) van "de Gaby". Pater Gabriël dus. Deze verstandige pater, auteur van "Le suaire de Turin",  gaf ooit toe dat ie zich wel wat omkleedde als ie naar de hoeren ging. Moet er meer zand zijn?
Tenslotte is die pater toch eigenlijk ook maar een mens, met behoeften zoals iedereen.
En volgens de gelovigen heeft hij die behoeften zelfs van zijn schepper meegekregen.