Waarom is God een man ?

hier is plaats voor alle wereldreligies

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

09 aug 2019, 22:34

Walteropdemaan,

Lijdt jij ook aan de maanziekte zoals ik ? Zie mijn avatar - werewoef . Afgeleid van het ingels woord - luna-tic - ... Bij volle maan gebeuren er wel zakens die anders niet gebeuren bv Toename van geboortes enz. Heb ooit eens een schepershond gehad die , zoals de wolven, huilde bij volle maan .

In horoscopen geloof ik niette , maar wel in de karaktertrekken van de dierenriem . Heb ooit eens test gedaan met 50 collegas en dat kwam allemaal goed uit, wetende dat je "" ascendant " je eignlijke teken kan overheersen .

werewoef
AMEN en AUM
Fazal

10 aug 2019, 12:40

Kenden die 50 allemaal hun ascendant? Zou mij sterk verwonderen.
En trouwens, 50 bereidwilligen vind ik toch wat veel.
Waar heb je die allemaal gehaald, en kunnen overhalen?
In een astrologisch clubje ...? Ik denk ook niet dat het allemaal collega's waren.
En dan nog, dat doe je niet in een paar maand.
Laatst gewijzigd door Fazal op 10 aug 2019, 12:44, 2 keer totaal gewijzigd.

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

10 aug 2019, 12:41

werewoef schreef:
09 aug 2019, 22:34
Walteropdemaan,

Lijdt jij ook aan de maanziekte zoals ik ? Zie mijn avatar - werewoef . Afgeleid van het ingels woord - luna-tic - ... Bij volle maan gebeuren er wel zakens die anders niet gebeuren bv Toename van geboortes enz. Heb ooit eens een schepershond gehad die , zoals de wolven, huilde bij volle maan .

In horoscopen geloof ik niette , maar wel in de karaktertrekken van de dierenriem . Heb ooit eens test gedaan met 50 collegas en dat kwam allemaal goed uit, wetende dat je "" ascendant " je eignlijke teken kan overheersen .

werewoef
Ah eindelijk een normale persoon hier op het forum haha. Ja met horoscoop bedoel ik de chart he.
Inderdaad de zon , de maan en de ascendant overheersen in de duiding. Bv waarom was Vermeersch zo fel tegen astrologie dat komt door zijn positie van zon en mars in het 7de huis dus in feite was hij een beetje een Weegschaal en dit komt over zijn ascendant Schorpioen te staan. Een weegschaal is een beetje een twijfelaar en dat kan soms doorslaan bij hem was het wit of zwart en met die ascendant Schorpioen komt er wat wrok bij kijken.
Mijn avatar is louter toeval nu heb ik twistenopdemaan genomen
Laatst gewijzigd door twistenopdemaan op 10 aug 2019, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Fazal

10 aug 2019, 12:46

Tja ..., wat is nog normaal tegenwoordig hé!? :roll:

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

10 aug 2019, 13:24

Fazal, mijn ascendant is

Afbeelding

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

10 aug 2019, 13:32

Al honderden keren is proefondervindelijk aangetoond dat astrologie en horoscopen baarlijke nonsens zijn - 2 van de bekendste voorbeelden

a. De Franse astroloog Michel Gaucquelin gaf aan 150 belangstellende mensen één en dezelfde karakterbeschrijving, gebaseerd op hun horoscoop. In die karakterbeschrijving stond bv. :"... X komt over als iemand die zich voegt naar sociale normen, om fatsoen geeft en een begiftigd is met een moreel gevoel dat je geruststelt – dat van een waardig en rechtschapen burger....” Wel 94% van de proefpersonen kon zich vinden in de aan hen voorgelegde beschrijving.
Achteraf werd er aan die 150 mensen verteld dat ze het psychiatrische rapport van de Franse seriemoordenaar Marcel Petiot ( 27 bewezen moorden)hadden gelezen.

b.De Amerikaanse psycholoog Bertram Forer plakte 10 willekeurige zinnen uit een astrologiehandboek achter elkaar en presenteerde die aan al zijn studenten met de vraag of ze zich in die omschrijving konden herkennen -87% van de studenten vonden het een bijna perfecte afspiegeling van zichzelf... Het experiment werd honderden keren herhaald met steeds dezelfde resultaten .
Die 10 zinnen waren: "Je wilt graag dat anderen je aardig vinden en bewonderen, maar bent ook geneigd tot zelfkritiek. Hoewel je karakter enkele zwakheden vertoont, kan je die doorgaans goed compenseren. Je hebt een aanzienlijk ongebruikt talent waar je geen profijt van trekt. Je straalt discipline en zelfbeheersing uit, maar van binnen ben je nogal eens een onzekere tobber. Soms twijfel je er ernstig aan of je wel de juiste beslissing hebt genomen of juist hebt gehandeld. Je houdt van enige afwisseling en het zint je niet als regels en beperkingen je bewegingsvrijheid indammen. Je gaat er ook prat op een onafhankelijk denker te zijn en neemt niet zomaar iets van anderen aan. Uit ervaring weet je dat het niet verstandig is jezelf al te zeer bloot te geven. Je kunt extravert, vriendelijk en gezellig in de omgang zijn, maar ook introvert, behoedzaam en gereserveerd. Sommige verlangens van je zijn tamelijk onrealistisch."

Op dit soort veralgemenende zinnetjes zijn de huis, -tuin- en keukenhoroscopen gebaseerd die je in kranten, tijdschriften en online horoscoopsites aantreft.

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

10 aug 2019, 13:39

Haha ja Lea en je hebt ook nog de Maan in Leeuw, de mensen hier mogen wel weten dat ik je chart ken.
Dus een dubbele Leeuw oei oei

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

10 aug 2019, 13:45

Men moet heel de chart bekijken en dan klopt het wel, bv Vermeersch was Stier maar door de positie in het 7de huis is hij in feite een Weegschaal het is allemaal zo gemakkelijk niet.
Fazal

10 aug 2019, 13:46

So what ...? Ik ben een dubbele maagd. Ook oei oei?
En nee, op de maan ben ik nooit geweest. :D

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

10 aug 2019, 13:53

Merkwaardig hoe de Walters & co hier met ascendanten en charts liggen gooien maar niet capabel zijn om eens uit te leggen op wat hun "geloof" gebaseerd is. Hallo Walter?

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

10 aug 2019, 14:03

Afbeelding

Het is bekend dat toen keizer Nero geboren werd de hofastrologen in paniek riepen:
hij gaat ooit zijn moeder vermoorden!! Ik moet zeggen dat het bij deze chart duidelijk te zien is, meestal is het moeilijker om voorspellingen te maken.

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

10 aug 2019, 15:50

Dat is geen geloof , de wijze waarop jij dat vraagt is het uit een verband brengen . Men vraagt toch ook niet waarom is er een maan waarom heeft iemand 5 vingers . Waarom ben ik hier?

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

10 aug 2019, 16:15

Draai nu eens niet rond de pot, kerel. Leg gewoon uit op welke principes de astrologie gebaseerd is volgens U.
Astrologie heeft volstrekt niets te maken met het bestaan van een maan an sich. Het kleinste kind kan proefondervindelijk vaststellen dat die maan op een afstand van een goede 385.000 km staat en een duidelijk zichtbare invloed uitoefent op onze aardbol middels de getijdenwerking. Maar leg nu eens uit hoe steenklompen die vele miljoenen km ver weg staan een invloed zouden kunnen uitoefenen op een mens bij zijn geboorte; sterker nog: de verdere levensloop van een mens bepalen.
Betekent dat dan ook dat 2 mensen die op dezelfde plaats, op hetzelfde uur en in dezelfde seconde geboren werden ook dezelfde levensloop zullen hebben?
Als een vliegtuig neerstort met 500 passagiers aan boord en die passagiers komen allemaal om in één en dezelfde seconde, wil dat dan ook zeggen dat dat rampzalige einde in de horoscoop van al die mensen stond? Dat moet dan wel aangezien hun levensloop - en einde al vastlag bij hun geboorte volgens U. De kans dat die 500 mensen allemaal op dezelfde plaats, in dezelfde minuut geboren zijn is nihil. Leg eens uit?
Laatst gewijzigd door frits1955 op 10 aug 2019, 16:31, 2 keer totaal gewijzigd.

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

10 aug 2019, 16:24

Ik weet het maar ik ga dat hier niet uitleggen. Ik ben bezig met een project ik dacht van hier wat mensen te vinden om mee samen te werken. Je bent slimmer dan ik dacht inderdaad dat van die grote accidenten is een gegeven, dat heb ik natuurlijk bestudeerd . Het schijnt allemaal heel subtiel te werken. Bv iemand die op een bepaald vliegtuig moest zijn dat nadien te pletter stort wordt op de een of andere wijze verhinderd om dat vliegtuig te halen: zijn moment om te overlijden was nog niet gekomen.
Laatst gewijzigd door twistenopdemaan op 10 aug 2019, 16:38, 3 keer totaal gewijzigd.