Waarom is God een man ?

hier is plaats voor alle wereldreligies
Fazal

10 aug 2019, 18:17

Tja, aan zijn reacties te zien, is het 'gezond' verstand ver te zoeken.

Zeg eens Walter ..., waarom is God een man?

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

10 aug 2019, 18:18

Frits, ik denk dat waar Walter zich mee bezig houdt, dat dat niet zo maar eenvoudig
uit te leggen valt.
Waarom heb jij zo'n hekel aan mensen die zich bezig houden met astrologie?
Ben je ooit ergens tegen een lamp gelopen?

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

10 aug 2019, 18:20

Fazal, die vraag wou ik nu net aan jou stellen.....
Fazal

10 aug 2019, 18:43

lea*** schreef:
10 aug 2019, 18:20
Fazal, die vraag wou ik nu net aan jou stellen.....
Die vraag moet je aan mij niet stellen Lea.
Je weet al lang dat ik niet in een god geloof.

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

11 aug 2019, 05:00

frits1955 schreef:
09 aug 2019, 10:28
Er zit hier iemand met een meervoudige persoonlijkheidsstoornis: de ene keer zit Walter op de maan en de andere keer is hij aan het Twisten op de Maan. Het zal met de stand van de sterren te maken hebben zeker...
verder vraag ik mij al enige tijd af op welke manier Walter zou kunnen hard maken hoe hemellichamen die miljoenen kilometers van ons afstaan invloed zouden kunnen uitoefenen op onze levensloop. Mijn smartphone geeft duizend keer meer straling af als ie in mijn broekzak zit dan al die oneindig ver verwijderde sterren - sommige van die sterren bestaan trouwens al niet meer...hoe zouden ze invloed kunnen uitoefenen.
Komaan Walter: leg het eens uit! ik bedoel dus niet dat je weer zo'n fluthoroscoopje van een gratis onlinedienst gaat publiceren he :wink:
Meer en meer begint men hier in te geloven en soms terecht .
Ik had vroeger een prog. op cd-rom voor pc ( was wel ingewikkeld ) maar vele dingen klopte.
Waarom zeg ik dat ? Men vertelde ook je verleden en dat kon je bevestigen - over de toekomst kon je niets zeggen ---> was toekomst.
Maar als er bepaalde feiten over je verleden op je scherm verschenen en deze klopte, dan kan je de lijn naar de toekomst wel doortrekken.
Een héél belangrijk iets (voorspelling ) vergeet ik nooit meer ---> Eerst een vrij technische uitleg (als die planeet, samen met andere in het zoveelste huis enz ... kwam te staan ) dan zou ik lichaamlijk slecht worden en inderdaad, dat prog. voorspelde dat dit rond mijn 50 jaar zou beginnen. Nu ben ik 66 en zit al jaren in een rolstoel ----> ????
Wat de rol van planeten op onze levenswijze inspeelt, moet men niet zo ver gaan zoeken.
Neem de Maan, deze en alleen deze zorgt voor eb en vloed van onze oceanen. ( dit is wetenschappelijk bewezen )
Voor wat zorgt deze en anderen nog meer ?
Het is de Kerk welke dit allemaal als kwatch naar voor brengt.
Wat nu met de zwarte gaten ? Dit is een fenomeen welk boven ons menselijk verstand staat

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

11 aug 2019, 05:24

twistenopdemaan schreef:
10 aug 2019, 16:24
Ik weet het maar ik ga dat hier niet uitleggen. Ik ben bezig met een project ik dacht van hier wat mensen te vinden om mee samen te werken. Je bent slimmer dan ik dacht inderdaad dat van die grote accidenten is een gegeven, dat heb ik natuurlijk bestudeerd . Het schijnt allemaal heel subtiel te werken. Bv iemand die op een bepaald vliegtuig moest zijn dat nadien te pletter stort wordt op de een of andere wijze verhinderd om dat vliegtuig te halen: zijn moment om te overlijden was nog niet gekomen.
Vliegtuigongelukken of auto - hebben niets met je levensloop te maken.
Dit zijn accidenten door mankementen van machines en welke door ons zelf zijn ontworpen.
Nostradamus voorspelde dat op diverse tijdstippen onze planeet zou geteisterd worden door rampen
Hierin zat later ( na onderzoek ) De Pest, de 2 wereldoorlogen enz ..
Er zijn zoveel onopgeloste feiten in de natuur van miljoenen jaren geleden dat weinigen daar onderzoek naar doen en enkel en alleen omdat je er niet rijk mee wordt.
In het Vaticaan liggen er wereld-atlas plannen van duizenden jaren geleden en welke men enkel kon tekenen door een ver zicht vanuit de lucht. Had men toen al vliegtuigen of raketten ?
Het Vaticaan weet meer dan we vermoeden.

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

11 aug 2019, 05:40

frits1955 schreef:
10 aug 2019, 17:51
Daar ga je bij die gasten nooit de kans toe krijgen Frits.
Dat denk je maar, Fazal :wink: Ik heb er wel vaker aan de deur gehad en aangezien ik een heel leven in de levensbeschouwelijke sector gewerkt heb ging ik steeds de confrontatie aan - tot grote verbijstering van die arme Getuigen die dat niet gewoon waren. Vervolgens stuurden ze iemand met wat meer bagage en soms nog een derde. Doorgaans gaven ze het dan op.
Hier op kan ik je een echt verhaaltje vertellen
Mijn ex-schoonvader ( lang geleden ) kreeg iedere zondag getuigen aan zijn deur.
Maar mijn ex-schoonvader was iemand die klapte met een hond met een hoed op, hij stuurde die niet wandelen, maar ging steeds de discussie aan.
Op een bepaald moment ging de discussie over hun god of geloof en zijn christelijke God.
Een getuige vertelde hem dat in hun geloof het over de mensen ging en dat ze deze daadwerkelijk konden zien en aanraken en dat zijn God onzichtbaar was enz...
Mijn ex-schoonvader zei toen - "Daar heb je gelijk in, maar de mijne staat hier niet elke zondag aan de deur"
ECHT VERHAAL
Fazal

11 aug 2019, 17:49

Ik heb in vroegere tijden ook 2 keer die jehova's binnengelaten.
Telkens als ik één woord durfde te zeggen, waren ze daar al met een epistel uit de bijbel.
Gewoon niet te doen! Daar kon ik geen speld tussen krijgen.
Het ergste is, dat zij het zelf geloven. Waar zit dat verdomd gezond verstand???
Maar daarmee weten we nog altijd het antwoord niet op de vraag: "waarom is god een man?"

Ik zal het antwoord geven.
God is noch man noch vrouw, omdat het een ingebeeld wezen is, en dus helemaal niet bestaat!

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

11 aug 2019, 18:11

Oef, eindelijk een antwoord!

Zou deze topic nu niet mogen afgesloten worden, Fazal heeft eindelijk een antwoord gegeven!

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

11 aug 2019, 18:13

Valium, wil je deze topic niet laten afsluiten, we hebben een antwoord.

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

12 aug 2019, 10:25

Afbeelding

Bij de aanwerving van piloten zou een astroloog moeten assisteren. Neem nu deze chart van Buddy Holly verongelukt in 1959. Toon deze horoscoop oppervlakkig aan een astroloog en die zal opmerken deze persoon kan vermoord worden. Wat fout is natuurlijk de piloot is onrechtstreeks schuldig maar toch het is te riskant.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

12 aug 2019, 10:52

E.T. schreef:
10 aug 2019, 17:05
Hoeveel baby's worden nog natuurlijk geboren?
Hoeveel geboorten worden er niet 'ingeleid'?
Wat met baby's geboren via keizersnede?
Kopje of knip navelstreng?
Charles Hardin werd geboren op sterretijd 13:49:42 ECHT ?
Fazal

12 aug 2019, 13:18

Valium, sluit dat draadje af aub, het wordt te gek om nog los te lopen.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

12 aug 2019, 15:45

Fazal, ik denk dat we Valium moeten overhalen met zwaardere middelen!!