" Wat is de mens , dat Gij zijner gedenkt ! "

hier is plaats voor alle wereldreligies

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

16 jul 2019, 22:50

Astrologie is niet wetenschappelijk !

Voor wie er in gelooft, enkele opmerkingen :
Het is bekend dat de sterren die in een sterrenbeeld lijken te staan, niet werkelijk een groep vormen. De eigenschappen van de dierenriem berusten dus op pure fantasie.

Sommige planeten waren bij de oude astrologen nog onbekend zoals Uranus, Neptunus en Pluto. Toch werd hun invloed in de horoscopen opgetekend :roll:

Door astrologen wordt de dierenriem in twaalf gelijke vakken verdeeld elk met een sterrenbeeld als teken. Nochtans zijn er veertien sterrenbeelden en is er dus geen echte gelijkenis met de situatie in de hemel.

Thans ligt het tijdstip waarin de zon zich door de verschillende sterrenbeelden beweegt, ca. een maand later dan 2000 jaar geleden, het moment waarop de astrologen hun indeling maakten. Bv. geloof je dat je van horoscoop een boogschutter bent ben je in feite een steenbok......

De bijbel geeft aan hoe in de oudheid al aan astrologie werd gedaan, bv. In de 8ste eeuw vóór Chr.
In Jesaja 47 : 13 lezen we hoe de profeet spottend volgende uitdaging tot de astrologen richt
Laten zij nu opstaan en u redden, de aanbidders van de hemel, de sterrenkijkers, zij die bij de nieuwe manen kennis meedelen betreffende de dingen die over u zullen komen.

walteropdemaan
Lid geworden op: 27 nov 2009, 15:56

18 jul 2019, 12:12

Ik ben astrologiebeoefenaar zou ik je geboortegegevens mogen kennen? Iemand die letterlijk alles interpreteert uit de bijbel zonder zich daarbij vragen te stellen is voor mij interessant om astrologisch te begrijpen. Ebenhaezer heb ik al nagegaan dat klopt, een vriendelijk persoon overigens met Maan in Vissen.
By the way nog nooit gehoord over de precessie en verschuiving van het lentepunt? Astrologiebeoefenaars wel hoor.
Fazal

18 jul 2019, 13:10

walteropdemaan schreef:
18 jul 2019, 12:12
Ik ben astrologiebeoefenaar zou ik je geboortegegevens mogen kennen? Iemand die letterlijk alles interpreteert uit de bijbel zonder zich daarbij vragen te stellen is voor mij interessant om astrologisch te begrijpen. Ebenhaezer heb ik al nagegaan dat klopt, een vriendelijk persoon overigens met Maan in Vissen.
By the way nog nooit gehoord over de precessie en verschuiving van het lentepunt? Astrologiebeoefenaars wel hoor.
Jongens jongens jongens toch..., waar gaan we naartoe!? 8O :roll:
Fazal

18 jul 2019, 13:10

walteropdemaan schreef:
18 jul 2019, 12:12
Ik ben astrologiebeoefenaar zou ik je geboortegegevens mogen kennen? Iemand die letterlijk alles interpreteert uit de bijbel zonder zich daarbij vragen te stellen is voor mij interessant om astrologisch te begrijpen. Ebenhaezer heb ik al nagegaan dat klopt, een vriendelijk persoon overigens met Maan in Vissen.
By the way nog nooit gehoord over de precessie en verschuiving van het lentepunt? Astrologiebeoefenaars wel hoor.
Jongens jongens jongens toch..., waar gaan we naartoe!? 8O :roll:

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

18 jul 2019, 13:21

Walteropdemaan, ik kon het al denken dat je interesse betoonde in de astrologie.
Ik had, voor ik mij verdiepte in de bijbel, ook veel interesse voor deze zaken.
Astrologie berust op onwaarheden zoals ik al aangaf.
Misschien weten velen niet dat de bijbel waarschuwt voor zulke praktijken. In Deuteronomium 18:10-12 zegt God duidelijk: „ “Er dient onder u niemand te worden gevonden .’.......die voortekens zoekt, noch een tovenaar, ....... noch iemand die een geestenmedium of beroepsvoorzegger van gebeurtenissen raadpleegt, noch iemand die de doden ondervraagt. Want iedereen die deze dingen doet, is iets verfoeilijks voor Jehovah.”
De Bijbel vertelt ons o.a. over de pogingen van de getrouwe koning Josia om een eind te maken aan de gewoonte offers te brengen “aan de zon en aan de maan en aan de sterrenbeelden van de dierenriem en aan heel het heerleger van de hemel” (2 Koningen 23:5).
Om toekomstige gebeurtenissen te voorspellen zegt de bijbel dat de waarzeggers mogelijks onder invloed staan van “een geest, een waarzeggende demon”. (Handelingen 16:16.)
Geboortedata zijn niet belangrijk.
De bijbel vermeldt niet eens geboortedata van belangrijke mannen zoals Noach, Abraham, Mozes, David, of zelfs Jezus Christus. Er wordt wel gewag gemaakt van verjaarsdagfeesten , doch slechts van goddelozen zoals Farao en Herodes. Op het feest van Herodes, ter gelegenheid van de verjaardag van zijn stiefdochter werd Johannes de Doper onthoofd.
Hij zou een neef van Jezus geweest zijn, die door het vernemen van de moord op Johannes de Doper, heel verdrietig werd en zich even afzonderde.

Daarentegen doet de bijbel wel juiste voorspellingen in verband met de toekomst van de mensheid en onze aarde. Daar heb ik het volste vertrouwen in.

walteropdemaan
Lid geworden op: 27 nov 2009, 15:56

19 jul 2019, 11:30

Afbeelding

Voor Christus zijn er verschillende geboortedata bekend bij astrologie onderzoekers maar het is onmogelijk na te gaan of het de juiste is. Christus was een "verlichte" zoals Boeddha kan men uit de evangelies halen. Geboren op 25 december kan men uitsluiten te toevallig. Die drie wijzen , astrologen dus, kunnen een aanwijzing geven: rond Christus geboorte was een samenstand van Jupiter en Saturnus in Vissen van toepassing iets speciaals voor astrologie onderzoekers.
Hierboven een chart van Christus met Mars in Schorpioen in het 8ste huis(gewelddadige dood)
Laatst gewijzigd door walteropdemaan op 21 jul 2019, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Fazal

19 jul 2019, 11:45

Beste Walter, u zit waarschijnlijk al sinds 20 juli 1969 op de maan.
Het wordt stilaan tijd dat je terugkeert naar de aarde.
Indien het lukt, welkom terug. :wink:

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

19 jul 2019, 15:29

Walteropdemaan,
Velen hebben geprobeerd om Jezus geboortejaar vast te stellen.
Gods Woord zegt precies wanneer Jezus is gestorven, maar geeft weinig rechtstreekse aanwijzingen waaruit we kunnen opmaken wanneer hij werd geboren.
Er zijn goede redenen om aan te nemen dat Jezus in 2 voor Chr. geboren werd.
Anderen menen rond 6 of 7 vóór Chr.
De kerk koos 25 december als geboortedag van Jezus, om samen te vallen met heidense vieringen van het “wintersolstitium.” Om zieltjes te winnen ?
Onmogelijk dat Jezus in de winter zou geboren zijn. Van november tot maart is het in Israël een koude, regenachtige tijd, en staan de schapen al op stal, de herders liggen dus ook niet meer in het veld bij nachte.......
Daar het soms lange tochten waren die vele gezinnen met baby’s, kleine kinderen of met zwangere vrouwen en ouderen moesten ondernemen zouden ze alvast geen aanvang genomen hebben onder barre weersomstandigheden !
Jezus is gestorven eind maart/begin april en was 33 en een half jaar oud, tellen we terug dan heeft zijn geboorte rond eind september/begin oktober plaats gevonden.
Er zijn nog meerdere redenen die de periode van Jezus geboorte min of meer kunnen bepalen. Maar zou te ver reiken.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

19 jul 2019, 18:55

walteropdemaan schreef:
18 jul 2019, 12:12
Ik ben astrologiebeoefenaar zou ik je geboortegegevens mogen kennen? Iemand die letterlijk alles interpreteert uit de bijbel zonder zich daarbij vragen te stellen is voor mij interessant om astrologisch te begrijpen. Ebenhaezer heb ik al nagegaan dat klopt, een vriendelijk persoon overigens met Maan in Vissen.
By the way nog nooit gehoord over de precessie en verschuiving van het lentepunt? Astrologiebeoefenaars wel hoor.

Zo Walteropdemaan , of moet ik zeggen Walteronderaan ? want in jouw onderzoek wat mij betreft , zit je flink mis hoor ! Ik kan ook behoorlijk woedend zijn , vooral als het over Verlosser Jezus gaat ! en als ik jonger was , viel niet over mijn persoontje te walsen hoor ; maar ik heb geleerd , met Gods hulp , om me te beheersen en vergevingsgezind te zijn ! Dus jouw astrologie dient nergens toe , lees maar goed wat Bluevelvet daarover schrijft , want dat klopt helemaal !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

19 jul 2019, 19:04

ebenhaezer schreef:
19 jul 2019, 18:55
Zo Walteropdemaan , of moet ik zeggen Walteronderaan ? want in jouw onderzoek wat mij betreft , zit je flink mis hoor ! Ik kan ook behoorlijk woedend zijn , vooral als het over Verlosser Jezus gaat !
Amaai. :D
Kan het nog belachelijker ebenhaezer???
Ja ..., hoogstwaarschijnlijk wel. :roll:

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

19 jul 2019, 22:53

Wee o wee ... weet goed dat woede een slechte raadgever is ... :idea:

Moge deze link verkoelend werken ...


https://www.youtube.com/watch?v=T7EgfYwH3B0

mvg-werewoef
AMEN en AUM

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

20 jul 2019, 00:07

Inderdaad ebenhaezer, het is niet makkelijk je emoties te beheersen als je respectloos behandeld wordt. De bijbel geeft raad.
In Spreuken 25:28 staat : “Een stad met omvergehaalde muren, zo is iemand die zijn geest niet in bedwang heeft.” In de oudheid was een stad zonder muren of met muren die door een vijandelijke bende doorbroken waren, werkelijk machteloos. Zo is het ook met iemand die zich driftig opstelt en zich niet kan beheersen.
In Spreuken 14:17 : “Wie snel kwaad wordt doet domme dingen” en nog in Spreuken 16:32 : “Wie niet snel kwaad wordt is beter dan een dappere strijder en wie zich beheerst meer dan wie een stad verovert.”
Mensen kunnen door gebrek aan zelfbeheersing veel schade aan anderen aanrichten en het getuigt van weinig verstand !
Om zijn drift te beheersen, moet men natuurlijk ook de tong beheersen. Jakobus schreef: “Uit dezelfde mond komt zegen en vloek voort. Een bron doet toch niet uit dezelfde opening het zoete en het bittere opborrelen? Een vijgeboom kan toch geen olijven voortbrengen of een wijnstok vijgen. Evenmin kan zout water zoet water voortbrengenJak. 3:10-12
Het is duidelijk voor ware christenen dat zij stellig hun tong moeten in bedwang houden.
En tot slot schrijft de apostel Paulus tot de Efeziërs : “Laat geen verdorven woord uit uw mond voortkomen”.
Ontuchtige taal, geroddel en laster zijn in het leven van een christen niet op hun plaats.

De bijbel geeft eveneens goede raad bij het beheersen van eten, drinken en ontspanning.

De bijbel is niet ouderwets zoals men ons doen wil geloven. Gods Woord is nog altijd een goede raadgever.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

20 jul 2019, 17:00

Fazal schreef:
19 jul 2019, 19:04
ebenhaezer schreef:
19 jul 2019, 18:55
Zo Walteropdemaan , of moet ik zeggen Walteronderaan ? want in jouw onderzoek wat mij betreft , zit je flink mis hoor ! Ik kan ook behoorlijk woedend zijn , vooral als het over Verlosser Jezus gaat !
Amaai. :D
Kan het nog belachelijker ebenhaezer???
Ja ..., hoogstwaarschijnlijk wel. :roll:


Daar is niets belachelijks aan jongen ! Als het om geloofszaken / personen gaat , is dat meestal een heilige woede ; net zoals de Heer Jezus woedend was , toen Hij zag wat er in zijn Heilige Tempel allemaal gebeurde ! toen was een touw nodig om hen er uit te jagen !
Wie echt geloofd en de Here God liefheeft , zal zeker niet onberoerd blijven bij gespot en smaad over de Schepper van hemel en aarde !
Maar ik schreef ook, dat ik met Gods hulp daarvan verlost werd en vredelievendheid in de plaats kreeg . Dus , onthoud : op de Here God kun je rekenen , want Hij is een verhoorder van gebed !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

20 jul 2019, 20:04

Ja, en nu organiseren ze rommelmarkten in de kerken.
En zijn heilige woede schijnt hierbij niet groot te zijn.
Maar goed ook, anders zagen ze daar enkel nog ebenhaezers in hun kerk, en daar zou de kerkgemeenschap niet kunnen van leven.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

21 jul 2019, 09:09

Ja, en nu organiseren ze rommelmarkten in de kerken.
En zijn heilige woede schijnt hierbij niet groot te zijn.
Maar goed ook he in de wetenschap dat die kerken en alles wat er nog rondhangt onderhouden worden door de gemeenschap waarvan het overgrote deel niet gelovig is of een ander geloof koestert.