" Wat is de mens , dat Gij zijner gedenkt ! "

hier is plaats voor alle wereldreligies

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

07 aug 2019, 19:03

lea*** schreef:
07 aug 2019, 18:16
twistenopdemaan schreef:
07 aug 2019, 15:58
Ja de vrouw is natuurlijk iets speciaals , voortbrengen van leven je moet het maar kunnen. Een man daarentegen is eerder de filosoof het is alsof hij onbewust niet content is dat dit in gang gekomen is , allee als men de ideeën van Mozes daarover raadpleegt over de vrouw als verleidster bij de boom van kennis van goed en kwaad.
Die onzin die in de bijbel staat geloof ik allemaal niet hoor!!
ja ik weet het wel, maar onbewust is die discriminatie meegegeven bij velen onder andere door dat verhaal van verleidster.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

07 aug 2019, 23:38

Misschien ligt het antwoord in - DAS EWIG WEIBLICHE -

Er is daarover een mooie expressie over op de Google-Machine . :idea:

mvg- Werewoef
AMEN en AUM

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

08 aug 2019, 09:07

werewoef schreef:
07 aug 2019, 23:38
Misschien ligt het antwoord in - DAS EWIG WEIBLICHE -

Er is daarover een mooie expressie over op de Google-Machine . :idea:

mvg- Werewoef
Ja stel u voor de vrouw blijft eeuwig bestaan. God is onzijdig en in het hiernamaals moet hij naar de pijpen dansen van de vrouw.
Op een horoscoop kan men niet zien of iemand man of vrouw is , wel kan men begrijpen waarom iemand bv holebi is maar enkel na grondig onderzoek.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

10 aug 2019, 14:26

lea*** schreef:
07 aug 2019, 15:03
Veel weet ik natuurlijk ook niet.
Maar de discriminatie van de vrouw binnen de godsdienst en binnen de kerk,
ik vind dat gewoon wraakroepend!!
God is noch mannelijk, noch vrouwelijk, God is een bovennatuurlijke kracht,
heeft niets te maken met geslacht zus of zo.

Hallo Lea , ik denk dat je maar gewoon de schuld moet geven aan onze Nederlandse taal , want ' vrouw ' is nu eenmaal vrouwelijk , en ' man - God - hemel - Heer , zijn nu eenmaal mannelijk in onze taal ( zelfs in veel andere talen ) , maar dat heeft idd. NIETS te maken met Godsdienst ; ook niet met God en de hemel , want niemand weet hoe het daarboven is , ook voor de Bijbel was men genoodzaakt die aardse taal te gebruiken . Trek je daar dus maar niets van aan , er zijn dingen die veel erger zijn , zoals die hevige storm vandaag , die zo te keer kan gaan , en die is toevallig ook nog mannelijk !!!
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

11 aug 2019, 18:20

Godin is vrouwelijk!!

Het zijn de bijbel aanhangers die God steeds willen vermannelijken, pure discriminatie, zolang
dat altaar vol mannen staat zet ik geen voet meer in een kerk.

En dat Vaticaan, jongens onder mekaar, een schande!!!!

Zolang als de vrouw haar volle waarde en respect ontkend wordt zal er nooit vrede heersen in deze zotte wereld.

Natuurrampen zijn erg, maar dit is nog veel erger, vandaar wellicht al die natuurrampen, teloor gaan van onze aardbol, hoe erg!!!

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

12 aug 2019, 00:43

lea*** schreef:
11 aug 2019, 18:20

En dat Vaticaan, jongens onder mekaar, een schande!!!!
"Testiculos habet et bene pendentes".
Tja! Die kadeeën in Rome :roll: ... de duivel kapt er zijn hout op!

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

13 aug 2019, 12:17

Lea , ik zei al dat we niet weten hoe dat ' daarboven ' , na dit leven , zal zijn , maar we weten wel dat we zullen zijn als engelen , noch man , noch vrouw . Ik veronderstel dat geslacht en sex , iets is voor de aarde , en dat het daarbuiten helemaal ANDERS zal zijn , dat échte liefde , een nog veel mooiere , intensere en waardevoller zal zijn ! Dat konden we al zien aan het gedrag van de Heer Jezus toen Hij hier op aarde leefde , en Hij zei : wie mij gezien heeft , heeft mijn hemelse Vader gezien !
HIER hapert er aan alles wat , niets is volmaakt , daarom verwacht en geloof ik , dat Gods gedachten en bedoeling voor ons , veel en veel hoger ligt . Dat is toch een blijde toekomstverwachting die voor ons is weggelegd , en het enige wat nodig is , is Hem aanvaarden , geloven , liefhebben , want tenslotte is Hij onze Maker ! Ja , Hij ziet met verlangen naar ons uit !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

13 aug 2019, 14:55

ebenhaezer schreef:
19 jul 2019, 18:55
walteropdemaan schreef:
18 jul 2019, 12:12
Ik ben astrologiebeoefenaar zou ik je geboortegegevens mogen kennen? Iemand die letterlijk alles interpreteert uit de bijbel zonder zich daarbij vragen te stellen is voor mij interessant om astrologisch te begrijpen. Ebenhaezer heb ik al nagegaan dat klopt, een vriendelijk persoon overigens met Maan in Vissen.
By the way nog nooit gehoord over de precessie en verschuiving van het lentepunt? Astrologiebeoefenaars wel hoor.

Zo Walteropdemaan , of moet ik zeggen Walteronderaan ? want in jouw onderzoek wat mij betreft , zit je flink mis hoor ! Ik kan ook behoorlijk woedend zijn , vooral als het over Verlosser Jezus gaat ! en als ik jonger was , viel niet over mijn persoontje te walsen hoor ; maar ik heb geleerd , met Gods hulp , om me te beheersen en vergevingsgezind te zijn ! Dus jouw astrologie dient nergens toe , lees maar goed wat Bluevelvet daarover schrijft , want dat klopt helemaal !


Snik snik waarom ben jij zo tegen astrologie. Veel pausen waren astrologiebeoefenaars .Ik moet wel zeggen de priesters en gelovigen waren in de sixties intelligenter dan nu. Zoals iedereen hier ben ik katholiek opgevoed en ik heb daar goede ervaringen mee. Als er al iets was over pedofilie was het een burgerleraar geen broeder of zo. Volgens mij waren er toen minder homo s onder de priesters dan nu.
Fazal

13 aug 2019, 15:49

Och got ja, ne mens moet zich toch met 'iets' bezighouden nietwaar.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

13 aug 2019, 17:20

Fazal schreef:
13 aug 2019, 12:57
Ja ..., zal wel.

Ja , natuurlijk Fazal , als de Schepper iedereen op het oog heeft , zul jij daar niet tussenuit kunnen vluchten hé !
Hou je maar klaar , en ik hoop dat je bij de beloonden zult gevonden worden , dan zien we elkaar nog eens echt zoals we zijn ! Mooi toch jongen !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

13 aug 2019, 17:39

Ach ebenhaezerke toch ...!? :roll:

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

13 aug 2019, 18:17

Kan Hitler het licht zien of werd deze uitgesloten na zijn zelfmoord

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

14 aug 2019, 10:17

twistenopdemaan schreef:
13 aug 2019, 18:17
Kan Hitler het licht zien of werd deze uitgesloten na zijn zelfmoord

Dat weet niemand , want in de laatste levensseconden , kan nog veel gebeuren in de mens !
Dat zullen we trouwens weten als we daarboven zijn , alles zal dan open en duidelijk zijn voor iedereen .
Alles wat hier bedekt is , zal daar openbaar worden , dat is Gods Gerechtigheid !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

14 aug 2019, 10:50

ebenhaezer schreef:
14 aug 2019, 10:17
twistenopdemaan schreef:
13 aug 2019, 18:17
Kan Hitler het licht zien of werd deze uitgesloten na zijn zelfmoord

Dat weet niemand , want in de laatste levensseconden , kan nog veel gebeuren in de mens !
Dat zullen we trouwens weten als we daarboven zijn , alles zal dan open en duidelijk zijn voor iedereen .
Alles wat hier bedekt is , zal daar openbaar worden , dat is Gods Gerechtigheid !
Dat van dat licht moogt ge gerust zijn ik ben niet gelovig maar ik weet 100% zeker dat het zo is. Bij jou is dat langs een omweg geloven in een autoriteit (mars oppositie Saturnus). Ik geloof enkel in mezelf