" Wat is de mens , dat Gij zijner gedenkt ! "

hier is plaats voor alle wereldreligies
Fazal

31 jul 2019, 13:47

Wil. schreef:
31 jul 2019, 11:09
Het heeft er toch alle schijn van dat de mens God heeft geschapen naar zijn beeld en gelijkenis. Je merkt dat aan de persoonlijkheidskenmerken van God.
Dat is ook mijn visie, en zo zal het ook zijn.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

31 jul 2019, 20:45

En wat is er nu mis met astrologie, jullie superheld Etienne Vermeersch was daar aanvankelijk ook mee bezig hoor. Maar natuurlijk het is een hele kunde niet iedereen kan daar mee weg.
WalteropdeMaan - earth calling!
Bedoel je de Etienne Vermeersch die tijdens een van zijn ontelbare colleges zei:"Mensen die in astrologie geloven? Je zou ze ònmiddellijk 30 punten IQ moeten aftrekken!" :wink:
Ben jij misschien ook één van diegenen die het verschil niet kennen tussen astronomie ( = een wetenschap) en astrologie (= pseudowetenschap).
Overigens: waarom start je geen afzonderlijk topic over astrologie? Ik zal het daar van ganser harte met U oneens zijn :lol:

walteropdemaan
Lid geworden op: 27 nov 2009, 15:56

31 jul 2019, 21:37

Afbeelding

Hier is zijn horoscoop, hij heeft dan toch in zijn geboorteacte laten kijken want er staat vermeld:Data source
Quoted BC/BR
Rodden Rating AA. dit wil zeggen geboortetijd is juist
Hij was in de eerste plaats een medium figuur, in de belangstelling willen staan en dan gaat men al vlug naar de mond praten van wat hij denkt dat de meerderheid wil horen. Ik zal zijn horoscoop eens bestuderen

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

31 jul 2019, 23:38

"Astro dienst" - yeah right :lol: :lol:
Zeg maanbewoner: op die site hebben ze blijkbaar nog niet begrepen dat Pluto geen planeet is maar een Kuiper object. En hoe zit dat nu eigenlijk met "De Slangendrager" - het fameuze 13de teken?

walteropdemaan
Lid geworden op: 27 nov 2009, 15:56

01 aug 2019, 10:19

Afbeelding
Het speciale bij Vermeersch is het visionaire over zijn eigen dood. Hij was voorvechter van
euthanasie waar hij uiteindelijk zelf gebruik van maakte. Op de chart ziet men de dag van het overlijden, het is alsof hij een astroloog raadpleegde om het juiste moment uit te kiezen, zoveel harmonische factoren zijn er te zien op zijn chart die dag. De pijl duidt de progressie aan van Mercurius(bij hem heerser van het 8ste huis, de dood) van geboorte tot overlijden. Die Mercurius maakt op het eind van zijn leven een apex met Jupiter in Weegschaal in het 11de huis(de omgeving ,arts , zorgt voor zijn dood)in tegenstelling tot bv zelfmoord.

walteropdemaan
Lid geworden op: 27 nov 2009, 15:56

02 aug 2019, 14:06

frits1955 schreef:
31 jul 2019, 23:38
"Astro dienst" - yeah right :lol: :lol:
Zeg maanbewoner: op die site hebben ze blijkbaar nog niet begrepen dat Pluto geen planeet is maar een Kuiper object. En hoe zit dat nu eigenlijk met "De Slangendrager" - het fameuze 13de teken?
Ja dat walteropdemaan komt gewoon van toen ik hier pas startte op dit forum was er een rubriek water op de maan ontdekt of iets dergelijks en ik heb dan maar walteropdemaan als naam genomen zonder aan astrologie te denken . Je gaat me daar toch niet altijd mee doorsleuren he haha. Ja astronomie en astrologie waren duizenden jaren geleden samen verbonden he dat weet iedereen toch. Men moet altijd bij het oorspronkelijke blijven dus bij de 12 tekens, een onderverdeling van de vier seizoenen in feite, dat er een precessie was zag men pas later. Pluto wentelt om de zon dat is belangrijk en was met de telescopen die men in 1930 had reeds waarneembaar.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

06 aug 2019, 11:19

Zo , kunnen we nu verder met de mens waar God nog steeds naar omziet ?

In Nepal en Qatar , waar vorig jaar , de Godsdienstvrijheid aan banden werd gelegd ,
en het christendom strafbaar wordt gesteld , als Hindoes christen willen worden !
Maar ... het werk gaat door , en velen onderkennen de waarheid en worden gelukkig in
Christus !
Daar worden ook de lonen van migranten arbeiders gewoon niet uitbetaald , ze werken
er maanden zonder loon ! Ze worden gewoon uitgebuit door gewetenloze zakenpartners ,
en de Regering ziet zwijgend toe !
Maar .... vele christen gemeenschappen en ook organisaties
als Amnestie Internationaal bieden hulp , omdat God naar hen omziet , en dat gebeurt
wereldwijd !
Hoe het kwaad zich ook uitbreidt , het GOEDE kan nooit uitgedelgd worden , en zal eeuwig
standhouden , omdat er een God is die naar hen omziet !
Zijn tijd komt wel , met rasse schreden zelfs , dan zal de Waarheid zegevieren over leugen
en bedrog !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

06 aug 2019, 21:30

Vandaag, 6 augustus, gedenken christenen de Transfiguratie van Christus in het bijzijn van twee apostelen en oudere Voorvaders uit den hemel .
Vraag me af of dat dezelfde gedaanteverwisseling van Christus was, zo als Maria van Magdala Hem ontmoette bij het lege graf ?

werewoef
AMEN en AUM

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

07 aug 2019, 10:41

Tja Werewoef , daar weten we eigenlijk heel weinig van . Telkens als God in het OT. , en Chrisus in onze tijd verscheen , zagen ze Hem in het sneeuwwit gekleed !
Wit is het symbool van smetteloze reinheid , misschien dààrom dat heldere wit ? Ook engelen verschenen telkens in dat heldere wit .
Maar als de Regenboog die Hij schiep , voor ons al zo'n mooie kleuren zijn , denk ik toch dat in de hemel , in het Vaderhuis ook deze schoonheid niet zal ontbreken !

Misschien is het zo , dat onze aardse ogen hier , niet bestand kunnen zijn tegen zoveel heerlijke schittering ! Wat zal dat dan een overheerlijke verrassing zijn , straks bij Hem !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

07 aug 2019, 13:25

"Bij Hem", laat me niet lachen.
Zonder vrouwen is er geen schittering mogelijk.
Als er een vaderhuis bestaat dan ga ik wel naar het moederhuis.
Kan het mij al voorstellen, miljoenen vrouwen die op die ene "Hij"
zijn schoot willen zitten, ga me daar niet druk maken hoor!!

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

07 aug 2019, 14:28

Waar komt dat mannelijke en vrouwelijke dan vandaan?

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

07 aug 2019, 15:03

Veel weet ik natuurlijk ook niet.
Maar de discriminatie van de vrouw binnen de godsdienst en binnen de kerk,
ik vind dat gewoon wraakroepend!!
God is noch mannelijk, noch vrouwelijk, God is een bovennatuurlijke kracht,
heeft niets te maken met geslacht zus of zo.

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

07 aug 2019, 15:58

Ja de vrouw is natuurlijk iets speciaals , voortbrengen van leven je moet het maar kunnen. Een man daarentegen is eerder de filosoof het is alsof hij onbewust niet content is dat dit in gang gekomen is , allee als men de ideeën van Mozes daarover raadpleegt over de vrouw als verleidster bij de boom van kennis van goed en kwaad.
Fazal

07 aug 2019, 18:13

lea*** schreef:
07 aug 2019, 15:03
Maar de discriminatie van de vrouw binnen de godsdienst en binnen de kerk,
ik vind dat gewoon wraakroepend!!
Het is ook wraakroepend! En niet alleen binnen godsdienst en kerk!
lea*** schreef:
07 aug 2019, 15:03
God is noch mannelijk, noch vrouwelijk, God is een bovennatuurlijke kracht,
heeft niets te maken met geslacht zus of zo.
God is niet meer dan natuurlijke kracht. Niks bovennatuurlijks aan.
En de natuur heeft ook geen geslacht.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

07 aug 2019, 18:16

twistenopdemaan schreef:
07 aug 2019, 15:58
Ja de vrouw is natuurlijk iets speciaals , voortbrengen van leven je moet het maar kunnen. Een man daarentegen is eerder de filosoof het is alsof hij onbewust niet content is dat dit in gang gekomen is , allee als men de ideeën van Mozes daarover raadpleegt over de vrouw als verleidster bij de boom van kennis van goed en kwaad.
Die onzin die in de bijbel staat geloof ik allemaal niet hoor!!