" Wat is de mens , dat Gij zijner gedenkt ! "

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

21 jul 2019, 16:24

AUB , vergelijk mij niet altijd met aanhangers van grote Kerken , die meestal al even werelds gezind zijn als de wereld zelf ! Al zijn er gelukkig ook nog uitzonderingen , die wel nog echt Gods Woord doorgeven , want ook daar zijn nog ware gelovigen , zoals ook overal nog gelovigen zijn die nergens naar een Gemeente gaan .
Wat mij betreft , ik behoor tot die kleine gemeenschappen die niet afhankelijk zijn van steun en plichten van Staat en Kerken . Wij staan op onszelf , onderhouden zelf de plaats waar we samenkomen , net als de eerste gemeenten in het N.T. , die ook alleen Christus Jezus navolgden . Daar wordt Zijn Woord gepredikt in vrede en liefde met elkaar ( al probeert ook daar de vijand zijn zaadjes te strooien , daarom dat waakzaamheid de vaste regel is ). Van daaruit wordt steun verleend aan hulpbehoeftigen , en organisaties die steun verlenen aan het christelijk Zendingswerk over de hele wereld , of ook aan hulp voor het wereldwijde vluchtelingen probleem . Zo heeft Christus het bedoeld , en Zijn voorbeeld willen we navolgen en doorgeven .
Goddank is dat hier nog mogelijk in deze tijd en land , maar we vrezen dat ook deze vrijheid van christenen hier , weleens vlug ingekort zou kunnen worden ! Maar ook dan zal de Heer voorzien !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

21 jul 2019, 17:59

Tja ..., de heer heeft al alles voorzien, maar heeft er nooit iets aan gedaan. :roll:

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

26 jul 2019, 14:33

Fazal zei : ..... maar heeft er nooit iets aan gedaan .

Ja , de Heer heeft idd. alles voorzien ! Hij zag het kwaad , bestrafte ze ook regelmatig , of , als er berouw was , gaf Hij genade en zegende weer , want Hij is Liefde ! Hij reageerde dus wel degelijk ! maar Hij heeft ook veel geduld , wacht af of er misschien toch nog inkeer komt , maar uiteindelijk komt vroeg of laat voor iedereen de slotsom ! Dat heeft Hij inderdaad al eeuwen voorzien , en vond het toch de moeite waard !

Voor wie niet blind wil zijn , en acht geeft op wat in de natuur en in de wereld zich afspeelt , en waar we regelrecht op afstevenen , kan mijn inziens , beter contact nemen met onze Schepper God , die mild is en het liefst vergeven wil .
Dan kun je , ondanks alles , op Hem rekenen hier en nu , en aan het eindstation wacht dan een heerlijke prijs : Vrede en rust , allen te samen , in Zijn nooit geziene volmaakte Koninkrijk ! Zoals Hij dat van eeuwigheid aan bedoeld had !

Waarom moet die keuze zo moeilijk zijn ? Of zou de MAAN misschien de oplossing brengen ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

26 jul 2019, 19:29

ebenhaezer schreef:
26 jul 2019, 14:33

op Hem rekenen hier en nu, en aan het eindstation wacht dan een heerlijke prijs : Vrede en rust , allen te samen , in Zijn nooit geziene volmaakte Koninkrijk!
Waarom moet die keuze zo moeilijk zijn?
- Tja, op hem rekenen, daar zeg je weer zo wat!?
Mensen die klaar stonden om te worden afgeslacht, hebben vast en zeker ook op hem gerekend, maar ze zijn toch maar afgeslacht.

- Een heerlijke prijs? Vrede en rust?
Ik leef hier en nu, en zit niet te wachten op wat er nadien gebeurt, laat staan dat ik er naar toe zou leven.
Als ik u en de bijbel zou moeten geloven, dan hebben we het recht niet om ons leven 'te beleven'.
Mooi cadeau 'die vrije wil' die we zouden hebben meegekregen!

- Moeilijke keuze???
Je wordt geboren, je beleeft uw leven (eventueel ook als tante nonneke), en dan je gaat dood.
En dood is dood. Amen en uit.

Er is dus geen keuze, zó moeilijk is dat dus ook al niet.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

27 jul 2019, 16:24

Dat er vreselijke dingen gebeuren Fazal , is niet Gods schuld , maar de mens die dat doet ! 't Is te gemakkelijk om steeds de schuld aan een ander te geven ! Je weet heel goed dat alle ellende hier op aarde onze schuld is , van de mensheid , omdat we Zijn raad niet serieus nemen . Dat je dit niet begrijpen kunt is alleen omdat je God de Schepper niet aanvaard zoals Hij is ! Niet wil weten dat Hij de Almachtige is en voor Hem niets onmogelijk is ; daarom blijven er alleen maar vragen en beschuldigingen over .

Wat houdt je tegen om je eigen leven zelf te beleven ? niemand houdt je tegen , je bent een vrij mens ; maar dat Iemand jou en ons allen in de gaten houdt , in geval het verkeerd loopt , is alleen maar goed meegenomen , toch ? Maar je moet ook bedenken dat God WEET wie nog luisteren wil ! Dat er vreselijke dingen gebeuren in deze wereld , doen ze alleen zichzelf aan en zullen daar zelf de gevolgen van dragen ! En als Hij dingen toelaat , dan weet Hij waarom , dat moeten we in Zijn handen laten , Hij heeft de touwtjes in handen en is de God van LIEFDE !
Mij moet je niet geloven hoor , ik geef alleen maar door ! Maar die Bijbel zal eenmaal blijken toch gelijk te hebben , daar kan niemand omheen omdat het de woorden zijn van onze Eeuwige Schepper .
Gij zijt dan niet blij met je eigen wil ? dus toch liever een automaat geweest ?

Zo Fazal , dood is dood , amen en uit ! Toch eerst maar afwachten hoor , eerst zien en dan geloven ! maar dan zou het weleens te laat kunnen zijn ! Misschien denk je dan nog eens aan die EB. die het je zo duidelijk trachtte uit te leggen !!!
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

27 jul 2019, 17:23

Fazal schreef:
26 jul 2019, 19:29
ebenhaezer schreef:
26 jul 2019, 14:33

op Hem rekenen hier en nu, en aan het eindstation wacht dan een heerlijke prijs : Vrede en rust , allen te samen , in Zijn nooit geziene volmaakte Koninkrijk!
Waarom moet die keuze zo moeilijk zijn?
- Tja, op hem rekenen, daar zeg je weer zo wat!?
Mensen die klaar stonden om te worden afgeslacht, hebben vast en zeker ook op hem gerekend, maar ze zijn toch maar afgeslacht.

- Een heerlijke prijs? Vrede en rust?
Ik leef hier en nu, en zit niet te wachten op wat er nadien gebeurt, laat staan dat ik er naar toe zou leven.
Als ik u en de bijbel zou moeten geloven, dan hebben we het recht niet om ons leven 'te beleven'.
Mooi cadeau 'die vrije wil' die we zouden hebben meegekregen!

- Moeilijke keuze???
Je wordt geboren, je beleeft uw leven (eventueel ook als tante nonneke), en dan je gaat dood.
En dood is dood. Amen en uit.

Er is dus geen keuze, zó moeilijk is dat dus ook al niet.
Fazal, hoe weet u dat zo zeker? Ik bedoel dat laatste "dood is dood"!
Fazal

27 jul 2019, 19:31

Hoe weten gelovigen zo zeker, dat dood NIET dood is!??? 8O
Ik heb nog nooit contact gehad met het hiernamaals, en zij ook niet!
Dood is dood, en weg is weg! We en ze, komen nóóit en nèrgens, meer terug.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

28 jul 2019, 01:06

Hoe meer ik de komedie hier lees, des te meer voel ik me beledigd door mensen die eeuwenoude uitvindsels als de "echte waarheid" trachten te verkopen. Hoe naïef kan men zijn? Mundus vult decipi!

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

28 jul 2019, 07:37

Fazal schreef:
27 jul 2019, 19:31
Hoe weten gelovigen zo zeker, dat dood NIET dood is!??? 8O
Ik heb nog nooit contact gehad met het hiernamaals, en zij ook niet!
Dood is dood, en weg is weg! We en ze, komen nóóit en nèrgens, meer terug.
Uw formulering valt onder "intellectuele oneerlijkheid".
Gelovigen weten dat niet zo zeker!
Gelovigen "geloven" dat.
Net zoals u gelooft dat er na de dood niets meer is.
Geen van beiden kan zijn overtuiging bewijzen.
Hou het dus maar bij "geloven" in plaats van bij waarheid.
Ondank is 's werelds loon

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

28 jul 2019, 09:59

Fazal, het is uw goed recht om die mening te hebben.

Zoals MD schrijft, de waarheid kennen we niet, ik geloof in een leven na de dood
maar zekerheid heb ik ook niet.
Fazal

28 jul 2019, 10:50

maior domus schreef:
28 jul 2019, 07:37
Fazal schreef:
27 jul 2019, 19:31
Hoe weten gelovigen zo zeker, dat dood NIET dood is!??? 8O
Ik heb nog nooit contact gehad met het hiernamaals, en zij ook niet!
Dood is dood, en weg is weg! We en ze, komen nóóit en nèrgens, meer terug.
Uw formulering valt onder "intellectuele oneerlijkheid".
Gelovigen weten dat niet zo zeker!
Gelovigen "geloven" dat.
Net zoals u gelooft dat er na de dood niets meer is.
Geen van beiden kan zijn overtuiging bewijzen.
Hou het dus maar bij "geloven" in plaats van bij waarheid.
Gelovigen geloven niet alleen dat er leven na dit leven bestaat, ze zijn ervan overtuigd.
Ikzelf geloof niemendal, en ik ben ook overtuigd dat er géén leven na dit leven hier bestaat.
Zij weten het zeker door de bijbel, ik weet het zeker via gezond verstand.
Als er leven zou zijn in het hiernamaals, dan denkt men aan geesten, maar geesten zijn spoken.
En spoken bestaan niet, daar is men het over het algemeen over eens, zo kunnen geesten dus ook niet bestaan.
Simpeler kan niet. Daar hoeft men geen superverstand voor te hebben.
Slechts een beetje gezond verstand volstaat ..., maar dan moet je het ook gebruiken.

walteropdemaan
Lid geworden op: 27 nov 2009, 15:56

28 jul 2019, 11:02

Afbeelding

Larry Hagman(Ewing uit de tv serie Dallas) heeft een bijna-dood ervaring beleefd . Onder andere Maan in het 12de huis vierkant Mars in Schorpioen in het 9de huis. Zijn er hier nog die zulke ervaring hebben meegemaakt, ik bestudeer dat astrologisch . Maar een serieuze BDE he, want tegenwoordig heeft iedereen dat gehad het is een hype geworden haha
Fazal

28 jul 2019, 11:28

Met wat komde gij hier allemaal af walteropdemaan???
Wat heeft dit topic met astrologie te maken???
Misschien beter een draadje openen over astrologie dan!?
En nodig misschien ook wat kaartlegsters uit, want anders zal uw topicske maar weinig bijval kennen, zo te zien.

Een BDE ervaring kan iedereen overkomen en heeft niets te maken met astrologie.
De stand van de sterren heeft ook niets te maken met de toekomst van afzonderlijke personen.
Dat is gewoon oudewijvenpraat.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

28 jul 2019, 14:00

maior domus schreef:
28 jul 2019, 07:37
Fazal schreef:
27 jul 2019, 19:31
Hoe weten gelovigen zo zeker, dat dood NIET dood is!??? 8O
Ik heb nog nooit contact gehad met het hiernamaals, en zij ook niet!
Dood is dood, en weg is weg! We en ze, komen nóóit en nèrgens, meer terug.
Uw formulering valt onder "intellectuele oneerlijkheid".
Gelovigen weten dat niet zo zeker!
Gelovigen "geloven" dat.
Net zoals u gelooft dat er na de dood niets meer is.
Geen van beiden kan zijn overtuiging bewijzen.
Hou het dus maar bij "geloven" in plaats van bij waarheid.
Mensen kunnen moeilijk aanvaarden dat er na de dood niets meer is. Velen richten zich tot waarzeggers, mediums, spiritisme...... om met hun geliefde afgestorvene in contact te komen. Ze begrijpen echter niet dat ze misleid worden en dat er boze krachten achter dit alles schuil gaan. Daardoor zijn er velen die geloof hechten aan een leven in het hiernamaals.

.Uit de Schrift leren we dat de doden ’zich helemaal van niets bewust zijn’. In Prediker 9:5 lezen we :
Want de levenden weten dat ze zullen sterven, maar de doden weten helemaal niets en ze hebben ook geen beloning meer, omdat elke herinnering aan hen verloren gaat.
Dat zegt ook het verslag over Lazarus. Jezus vergeleek zijn dood met een diepe slaap.
Johannes 11:11 zegt ‘Lazarus, onze vriend, slaapt, maar ik ga erheen om hem wakker te maken.’
Lazarus zegt niets over de vier dagen dat hij dood was. Wij lezen nergens dat hij verhalen vertelde over de hemel of over een brandende hel.......

De bijbel leert ons ook dat er een opstanding zal zijn. Jezus zei dat “allen die in de herinneringsgraven zijn, zijn stem zullen horen en te voorschijn zullen komen” (Johannes 5:28, 29). We lezen ook nog in Openbaring 20:13 “de zee gaf de doden in haar op, en de dood en Hades (*) gaven de doden in hen op.”

(*) Sheol ,(Hebreeuws: שְׁאוֹל) is de uitdrukking in de Hebreeuwse Bijbel die het dodenrijk aanduidde. In Nederlandse vertalingen wordt Sheol vertaald met "graf" — Wikipedia). Hades is het Griekse woord voor het “gemeenschappelijke graf”.
Die twee woorden worden meestal in verschillende vertalingen als “hel” weergegeven, wat volgens religies zoals de RKK en de Islam een eeuwig brandend vuur zou betekenen. Als men schrijft dat Jezus drie dagen in de “hel” verbleef is het niet moeilijk te begrijpen dat hij drie dagen in het graf verbleef en niet in een eeuwig brandend vuur.
In openbaring wordt over “Gehenna” = “eeuwig brandend vuur” of “vuurpoel” gesproken die een symbolische betekenis van eeuwige vernietiging betekent en ook niet te vergelijken is met Hades of Sheol.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

28 jul 2019, 16:07

Voor ware gelovigen betekend sterven , een overgang van dit leven naar het eeuwige Leven wat de ziel betreft . " Heden zult gij met Mij in het paradijs zijn " .
In de Bijbel is er sprake van : de hemel , het Vaderhuis , het paradijs , en Paulus spreekt over de derde hemel . Meer weten we niet .
Voor ongelovigen is er de dood in het graf , in afwachting van het eeuwig Oordeel , voor iedereen die ooit leefde vanaf de schepping tot aan de oordeelsdag . Niemand ontkomt hieraan en dat is pas rechtvaardig !

Waar komt die vaste levens overtuiging dan vandaan ? Er zijn maar twee machten die dat kunnen : de Heilige Geest , of de satan . Dat hangt dus gewoon af van wie je volgt , het goede of het kwade .
Je kunt ook niemand volgen , een zogenaamd braaf mens zijn , neutraal blijven , onverschillig wat geloof betreft . Maar dan heb je ook geen zekerheid voor wat na dit leven komt , of je moet luisteren naar één van die twee mogelijkheden .
Een keuze maken is dus heel goed en wijs , daarom hebben we ook een wil , vrijheid en verstand ! Ja , wat is de mens dat Gij zijner gedenkt ? Ja , Hij geeft om ons !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .