Als ik God was

hier is plaats voor alle wereldreligies
Fazal

13 jul 2019, 18:56

Vragen staat natuurlijk vrij Frits, maar zinvolle argumenten zul je in ieder geval niet krijgen.
Ze zullen u steeds antwoorden met citaten uit de bijbel, en dat noem ik geen zinvolle argumenten.
Bij mij moeten ze met doorslaggevende argumenten komen, anders praat ik hen onder tafel.
Ikzelf ben ook niet zo onwetend over de bijbel, en ik kan zelfs respect opbrengen voor idioten .
Maar gelovigen vragen zich niets af. De bijbel is hun enige waarheid en ..., dat is het dus absoluut niet.

Ik heb het al lang opgegeven met over god en het geloof te discussiëren, want daar kan je niet over discussiëren!
En al zéér zéker niet met gelovigen, want in de bijbel staat niets dan de waarheid.

Ik ben eigenlijk al te ver gegaan en ik zal er dus ook hier maar mee stoppen.
En nee! Ik maak hen niet belachelijk, dat doen zij zelf.
Grenzeloos en hopeloos belachelijk, maar gelukkig voor hen, beseffen ze het niet!
Dus ..., een 'zinvolle' discussie met de believers hier (en ook elders), hoef je niet te verwachten.
En zo kan je dus ook niet van mening wisselen, want je praat niet tegen hen, je praat tegen de bijbel
Fazal

14 jul 2019, 11:04

Is dan ook een mooi liedje hé. Het 'Avé Maria' is ook een prachtig liedje. En zo zijn er wel meer.
En er lopen hier idd miljoenen idioten rond op deze wereld, en zelfs nog veel meer.
Kijk maar eens goed rondom u. U zult ze niet eens moeten zoeken. Ze zijn alom aanwezig.
Daar moet je wel een vorm van respect voor opbrengen, want ze kunnen er niks aan doen ..., en god ook niet.
Tenslotte zijn het uw medemensen en je moet er dus mee leven ..., willen of niet.
Maar hier gaat het eigenlijk over: "Als ik God was", en dat ben ik (helaas ...) ook niet. 8)

walteropdemaan
Lid geworden op: 27 nov 2009, 15:56

14 jul 2019, 13:06

Heb jij astrologisch gezien planeten in het 9de huis?
Fazal

14 jul 2019, 14:14

Interesseert mij niet.
Ik hoop enkel dat mijn kat 9 levens heeft.

En met wat kom jij nu weer af?
Geloof jij nu ook nog in Astrologie?
Dan woont u dan toch werkelijk op de maan. :roll:

Ik wil u echt niet beledigen, maar we hebben hier dan al weer een idioot.
Ik had er u echt niet voor aanzien, maar u hebt duidelijk een blinddoek voor uw ogen.

Sorry, ik had de waarheid beter verzwegen, maar dat ligt niet in mijn aard.
Recht voor de vuist, en recht voor de raap.
Zo ben ik ..., en zo zal ik altijd blijven!
Fazal

14 jul 2019, 19:24

bluevelvet schreef:Adam en Eva leefden als volmaakte mensen in het paradijs. Door ongehoorzaam te zijn aan Gods wet werden zij uit het paradijs gezet, verloren ze hun volmaaktheid, werden ziek, oud en stierven uiteindelijk.
Jij kent duidelijk een uitgebreide encyclopedie van de grootste zever uit uw hoofd.
Wees niet bang om af en toe eens te zondigen, anders heb je helemaal geen leven meer!
Hangt er natuurlijk vanaf wat bedoeld wordt met zonde.
Maar als je zo overtuigd bent dat uw god u het leven heeft geschonken, dan moet het de bedoeling zijn uw leven te beleven. En laat die bijbel nu even voor wat het (maar) is!
Anders lopen wij hier voor niets op deze wereld! Of denk jij soms dat de bedoeling van het leven sterven is zonder zonde, om aan de rechterzijde van uw god verder in de eeuwigheid te mogen leven!?
Dan moet je verdorie die rijstpap (met zilveren lepeltjes) toch wel heel lekker vinden.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

14 jul 2019, 19:33

Hallo? Is er iemand thuis? Het zou fijn zijn als één van de usual suspects die doorgaans deze kolommen vullen zich eens zouden verwaardigen om wat licht in mijn duisternis te laten schijnen. Lees: antwoorden op mijn vragen? Dank U.
Fazal

14 jul 2019, 20:26

Beste Frits, u hebt enkel argumenten, welke je zgz niet goed begreep, naar voor gebracht, dus eigenlijk geen vragen.
En mocht je vragen hebben, dan stel je die maar aan de bijbel.
Alle antwoorden op uw eventuele vragen zullen toch uit de bijbel komen.
Maak u dus geen illusies. Geloof, wetenschap, en realiteit, zijn niet te rijmen met elkaar.

Alhoewel ik ook niet begrijp dat er zelfs wetenschappers zijn die nog in een god geloven.
Het is natuurlijk niet omdat men geleerd is, dat men daarvoor ook ook nog 'gezond' verstand heeft.
Alles uit het hoofd leren kan bijna iedereen, maar er daarna ook maar één cm naast durven kijken, is niet aan iedereen gegeven. Velen onder hen denken in een soort corridor, waar ze niet durven of niet willen uit, of van, afwijken.
Want dan zouden ze wel eens voor dom kunnen worden versleten, en dat, kunnen ze zich dus niet permitteren.

Zulke mensen kan je vergelijken met o.a. de getuigen van Jehovah. Overtuigd van wat niet bestaat, en niet bereid om (zelfs niet heel even) een zij-wegel in te slaan, waar ze misschien wijzer zouden (kunnen) van worden.

Zie ook maar naar die zgn bijbel-geleerden, die het vertikken om, er al was het maar één cm, naast te kijken.
Het staat in hunnen bijbel, en niets, maar dan hoegenaamd niets, kan hen tot realistischer denken brengen.
Ze willen niet, en eigenlijk kunnen ze niet meer, omdat ze geïndoctrineerd zijn tot en met, door anderen, en nadien, vooral door zichzelf.

Dus ..., als jij denkt een aanvaardbaar antwoord op uw vragen te krijgen, dan ben je nog lang niet jarig.
Het zal in ieder geval niet meer van deze tijd zijn.
Fazal

14 jul 2019, 21:03

En om on-topic te blijven.
Als ik god was ..., dan had ik zeker niet de fout begaan om mensen op de wereld te zetten.
Zelfs geen dieren, die elkaar 'moeten' opvreten om te kunnen overleven.
Want dat is nu iets dat eender welke (goede) god, tenminste, mocht er zo eentje bestaan, nooit zou doen.
Ofwel verveelde die zich zodanig dat hij het nodig vond om zulke dingen te creëren om te zien wat er zou gebeuren.
Hoedatte ...? Volgens de gelovigen, wist god dan toch op voorhand wat er allemaal zou gebeuren!?
Zit hij zich dan te amuseren met al die ellende op deze wereld?

Mij kan men dus niet wijsmaken dat zo een god zou bestaan ..., in de verste verte niet.
God zou goed zijn ... INDIEN ... hij zou bestaan.

walteropdemaan
Lid geworden op: 27 nov 2009, 15:56

15 jul 2019, 19:11

Jij denkt dat je recht voor de vuist bent maar in werkelijkheid ben je een volgeling van verbitterd mannetje tot en met Etienne Vermeersch(sorry over de doden geen kwaad), tracht zelf eens na te denken joh.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

15 jul 2019, 20:28

Wie zelf nadenkt komt onvermijdelijk tot het besluit dat god een creatie is van de wanhopig naar zingeving zoekende mensheid, beste maanbewoner.
Fazal

15 jul 2019, 20:31

walteropdemaan schreef:
15 jul 2019, 19:11
Jij denkt dat je recht voor de vuist bent maar in werkelijkheid ben je een volgeling van verbitterd mannetje tot en met Etienne Vermeersch(sorry over de doden geen kwaad), tracht zelf eens na te denken joh.
Dat is nu juist wat ik doe, en dat is wat de gelovigen juist NIET doen!
Het is niet omdat ik ervan overtuigd ben dat god niet bestaat, dat ik een verbitterd mannetje zou zijn!
En verder, Ik volg niets of niemand, ik denk zelf na. Dat is één van mijn hobby's. Niets plezanter dan nadenken.
Probeer zelf ook eens na te denken joh, en hou uw 'insinuaties' in uw zakken, want daar heeft NIEMAND iets aan.