De islam: vredige religie of gevaarlijke politieke beweging?

hier is plaats voor alle wereldreligies

URSULAMI
Lid geworden op: 15 aug 2014, 09:33

10 jan 2020, 10:43

Nog een vraag is : waarom zwijgen nieuwsredacties die ons zouden moeten informeren?
Je kan ze wel rechtstreeks overstelpen met links
En volhouden
Vroeger werd er gezegd "De aanhouder wint"
Voor wie in sprookjes blijft geloven
Maar niets belet iemand om te blijven proberen

https://www.vrt.be/nl/contact/specifieke-vrt-contacten/

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 jan 2020, 13:42

Bedankt voor die link. Die zal wel eens van pas komen.
Ice

10 jan 2020, 13:50

De rol van onze nieuwsredacties is veranderd van informatieplicht aan de bevolking naar manipulatieplicht van de politiek voor hun bestaansrecht..
En overstelpen met links helpt niet, ze blijven daar doof en blind en volgen dan een zwijgplicht.
Wat we niet mogen weten, brengen nIeuwsredacties niet.
Alhoewel, op Nederlandse zenders soms de informatie wel wordt gegeven.
Deze week:
Radar: bewijst dat de toevoeging van bio-brandstof (jeweetwel, met ethanol en beter voor het klimaat waardoor we nu weer meer belast worden) de brandstofwagens beschadigt, kunststofleidingen opvreet en de motor om zeep helpt...zo betalen we nog zelf om onze brandstofwagens tot schroot te herleiden.. :evil:

De Lokroep: reportagemaker Sinan Can legt in een reeks reportages de sluipende islamisering bloot, de ontwikkeling en de kwalijke gevolgen voor de europese/nederlandse maatschappij, de tegenstrijdigheid van islam en hypocriete moslims - elke syrië-ganger, daesh/is terrorist beweert bakker te zijn geweest, er heeft niet ene gevochten en ze hebben ook helemaal niks gezien.. 8O
Hij toont het gespartel en ontmaskert de leugens van zowel imams als gevangen is-ers in irak die willen terugkeren, eerdere politici en veiligheidsmensen worden aan het woord gelaten hoe de politiek haar plicht verzaakte waardoor islam zich kon nestelen in de maatschappij enz....
Dat is wat anders dan vranckx die, met snotterende emo-tv, van moordzuchtige terroristen en daders telkens probeert slachtoffers te maken.. :x

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

10 jan 2020, 15:44

The first temptation of Christ.
De feiten : een Braziliaanse comedy groep maakt een film over een homoseksuele Christus, plaatst die op Netflix en ontketent hiermee een storm van protest bij de gelovigen. Nu reeds verzamelde men 3,8 miljoen handtekeningen met het verzoek de film te verwijderen. Een eerste rechter beaamde het verbod maar na beroep werd dit teniet gedaan door het Hooggerechtshof. Motivatie van de laatste rechter : “We kunnen niet aannemen dat een humor-satire de magische kracht heeft om de waarden van het Christelijk geloof, dat al meer dan 2000 jaar bestaat, te ondermijnen.” De film mag dus blijven.
Naar mijn aanvoelen heeft het Hooggerechtshof gelijk. Het verbieden van de film ruikt naar censuur. Toch wil ik daar nog iets aan toevoegen : het spotten met religies getuigt meestal niet van goede smaak en de humor is dikwijls dunnetjes en provocatief. En meer specifiek wat de christelijke religie betreft : het is totaal ongevaarlijk. Het doet me zo een beetje denken aan een grote loebas die een kindje slaat : het verweert zich toch niet. Hier is geen moed voor nodig.
Anders wordt het wanneer men de islam op de korrel neemt. Wie dit doet heeft moed nodig, veel moed. De islam slaat wel terug en altijd disproportioneel. Bij die moedigen zijn er heel wat die ook sterk provocatief uit de hoek komen, of beter gezegd “kwamen” zoals Theo Van Gogh en de groep van Charlie Hebdo ; hun lot is bekend. Anderen, die eerder slechts op de gevaarlijke uitwassen van die religie (eigenlijk doctrine) durven wijzen, zoals de Scandinavische cartoonisten, Filip De Winter of Geert Wilders, genieten in het beste geval politiebescherming of moeten soms levenslang onderduiken (Rushdie bvb).
Ik kijk met veel geduld uit naar een nieuwe film op Netflix, zo een satirische prent met een pedo-profeet. Daar zal veel volk komen naar kijken, waarschijnlijk.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 feb 2020, 19:24

10 dagen geleden verspreidde de Syrische jihadi-geestelijke Abd Al-Razzaq Al-Mahdi de vreugdeboodschap dat het voor moslims best toegelaten is om te juichen bij de vaststelling dat Allah de Chinezen straft door hen het coronavirus op het lijf te gooien. Een gelovige had nl. de vraag gesteld of moslims zich daarover mochten verheugen.
Vanzelfsprekend, zo antwoordde de geleerde man, want de Chinezen behandelen de moslims niet goed en hij spoorde de moslims aan om tot Allah te bidden voor de vernietiging van de bevolking van China.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 mar 2020, 15:22

Wat is er erger dan het coronavirus, dan Aids, dan cholera? Joden. Dat zegt een topclericus op de Jordaanse TV. De islamitische geleerde Ahmad Al-Shahrouri is professor in de shari'a aan de Al-Zaytoonah Universiteit van Jordanië.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 jun 2020, 16:09

"Imam heeft islam volkomen verkeerd begrepen!"

Dat zou de titel kunnen zijn boven een krantenartikel met de volgende informatie: een in Amerika geboren islamiet, Soleiman Hamed, laat ons weten dat de gewelddadige opstoten die we rond de dood van George Floyd zien, toch iets zeggen over de islamideologie en hoe moslims zich moeten gedragen.

Deze Soleiman is de hoofdimam van de moskee Al-islam in Atlanta (Georgia). Hij heeft zijn wijsheid opgestoken in Damascus onder de Groot-Mufti Sheik Ahmed Kuftaro aan de Abu Nour Universiteit.

Wat zegt deze imam? Hij steunt niet noodzakelijk het geweld dat bij de rellen plaatsvond. Maar imam Hamed zei vervolgens wel dat moslims geen 'kumbaya-pacifisten' zijn. In revoluties horen moslims het voorbeeld van Abraham en Mohammed te volgen. Deze twee profeten gebruikten ook vernielingen en geweld - vanaf minuut 12.30'' tegen bezittingen van ongelovigen en valse goden die ze aanbaden. De imam voegde eraan toe dat dit het model is dat moslims moeten gebruiken 'wanneer zij de wereld gaan overnemen' .


Mijn bedenking: aangezien de islamreligie steeds claimt 'the religion of peace' te zijn, móet de imam zich wel vergissen, nietwaar? Vernielingen en geweld tegen ongelovigen als leidraad nemen? Dat strookt niet met de slogan, volgens mij.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

squadra
Lid geworden op: 26 mei 2020, 18:34

05 jun 2020, 11:49

Dit is het resultaat van fanatieke gelovigen.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/co ... ~ababfeca/

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 jun 2020, 15:09

Squadra, je posting gaat eigenlijk niet over het onderwerp: is de islam een vredige godsdienst of is het een gevaarlijke politieke beweging.

Ik denk niet dat de flatbewoners een politiek statement hebben willen maken door lekker de coronaregels te schenden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

05 jun 2020, 16:39

De islam: vredige religie of gevaarlijke politieke beweging?

De islam is gewoon een gevaarlijke religie waar ook door de politiek misbruik kan worden van gemaakt.
Deze religie, is gevaarlijk omdat het merendeel uit fanatiekelingen bestaat.
Het wordt hen al van in de wieg ingelepeld. Ze weten dus van niet beter ..., al van in de wieg.
Allah alhier, Allah aldaar, en dood aan de ongelovigen.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

06 jun 2020, 06:02

Islam = Allah, maar of het nu Jaweh is of Buddha of welke godheid dan ook,
iedere godsdienst is en blijft een verzinsel.
Waarbij de enen = aan de top, hun kassa's vullen en zonder een klop te werken ook overleven
en de anderen = "de naïeve nalopers" zich laten pluimen. :cry:

Wie een heel klein beetje zelfstandig kan denken en ook op de hoogte is van
wetenschappelijk allang bevestigde feiten, kan enkel even medelijdend toekijken
hoe nog altijd heel wat mensen achter die verzinsels aanlopen. :?

"Vrijheid = blijheid", maar dat oplichterij in een democratie onbestraft blijft is wel bizar.
Mogelijk, omdat heel die (af)godendienst een aantal mensen in het gareel laat lopen!?

Nasleep is ook, dat in zelfs in zich als serieus beschouwende beschavingen, de term
"Oh mij GOD" ingeburgerd is.

Maar...ook de nazi's marcheerden onder de leuze "Gott mit uns"
toen ze hun moord- en slacht- partijen hadden ingezet.
Dat Joden massaal werden vermoord is en blijft een grote schandvlek, maar...
ooit werd zowat heel Latijns Amerika met veel bloed en tranen onderdrukt
onder en met de zegen van "het KRUIS".
Dat ook in Afrika zogenaamde missionarissen die nog onwetende zwarte Afrikanen
gingen beliegen en bedriegen, noemden zij beschaving!?

Maar ook in die grote "US of A", keek heel de klerikale kliek de andere kant op,
als zwarte medemensen als slaven beestig werden mishandeld en uitgebuit.

Mocht dit "OFF-topic" zijn, kom ik het wel wissen hoor !!! :roll:

hobo

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 jun 2020, 10:43

Hobo schreef:
06 jun 2020, 06:02
Islam = Allah, maar of het nu Jaweh is of Buddha of welke godheid dan ook,
iedere godsdienst is en blijft een verzinsel.
Dat klopt volgens mij, maar nu lijk je te suggereren dat Allah ook gelijk is aan Jezus en aan Boeddha. En dat klopt dan weer niet.
Waarbij de enen = aan de top, hun kassa's vullen en zonder een klop te werken ook overleven
en de anderen = "de naïeve nalopers" zich laten pluimen. :cry:
Ik richt me nu vooral op de islam'religie': grote leiders als Ayatollah Khomeini leefden helemaal niet in (overdreven) welstand. Of ze 'werkten', hangt af van je definitie van werken. Moet er zweet bij te pas komen? Moet het vervelend zijn om 'werk' genoemd te worden? Heeft een schrijver als Claus of Lanoye ooit gewerkt? Heeft Wilmès ooit gewerkt? Het is maar wat je werken noemt.
Dat Joden massaal werden vermoord is en blijft een grote schandvlek, maar... ooit werd zowat heel Latijns Amerika met veel bloed en tranen onderdrukt onder en met de zegen van "het KRUIS".
Toch blijft het zoeken in de basisteksten van het christendom naar aanbevelingen om ook op die plaatsen en in die tijd te gaan moorden en plunderen. Uit de woorden van de grote voorman, J. C., kan dit alvast niet opgemaakt worden. Er is in de 16e en 17e eeuw behoorlijk wat mentale massage nodige geweest om mensen zo ver te krijgen dat ze anderen wilden afslachten in naam van hun God. Het uitzicht op goud hielp daarbij wel.
Dat ook in Afrika zogenaamde missionarissen die nog onwetende zwarte Afrikanen gingen beliegen en bedriegen, noemden zij beschaving!?
Die zwarten hadden ook hun eigen goden. Ik heb een sterk vermoeden dat die missionarissen de mensen niet hebben bedrogen; om te bedriegen moet je immers zelf goed weten dat je aan het bedriegen bent. Ze waren overtuigd dat het de waarheid was. Was Newton ons aan het bedriegen toen hij ons voorhield hoe de zwaartekracht alle bewegingen tussen planeten en sterren kon verklaren? Hij zat wel fout op een aantal punten. Einstein heeft hem gecorrigeerd. Deze laatste wordt nu ook aangevallen op een aantal punten. Einstein: een bedrieger?

je kunt wel zeggen 'Ja, maar dat is wetenschap'. Het gaat erom dat iemand met heel veel stelligheid en zekerheid beweert te weten hoe het in elkaar zit. Anderen nemen dat over. Worden die bedrogen?
Maar ook in die grote "US of A", keek heel de klerikale kliek de andere kant op, als zwarte medemensen als slaven beestig werden mishandeld en uitgebuit.
Klopt. Maar de klerikale kliek heeft haar mening dienaangaande veranderd. Zoiets is in de islam niet het geval. De profeet heeft het gezegd, dus is het juist en moreel aanvaardbaar.
Waarom je precies de USA als voorbeeld neemt als het over slaven gaat, is eigenaardig aangezien er veel meer zwarte slaven uit Afrika naar het islamgebied zijn versleept (en ook blanke slaven/slavinnen uit Europa) dan er zwarten naar het westen werden verscheept. Over de massale slavenhandel uit India wil ik dan nog zwijgen. De slavenhandel naar de islamitische gebieden is ook veel langer blijven doorgaan dan die naar Noord- en Zuid-Amerika.

Naar mijn mening heeft men jou i.v.m. de slavernij belogen en bedrogen zoals de onwetende zwarten in Afrika werden belogen en bedrogen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

06 jun 2020, 21:36

Een heel groot deel van de Amerikanen geloven niet in de evolutieleer van Darwin . Ben het procent vergeten maar het was in elk geval toch een grote hoop .

werewoef
AMEN en AUM

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

07 jun 2020, 18:59

Het Darwinisme behoort niet tot de leerstof in heel veel Amerikaanse scholen, trouwens ook niet in de islam scholen en het joods onderwijs ... Alleen wij geloven dat de apen onze broers zijn :wink:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

08 jun 2020, 10:30

Wil. schreef:
06 jun 2020, 10:43
Hobo schreef:
06 jun 2020, 06:02
Islam = Allah, maar of het nu Jaweh is of Buddha of welke godheid dan ook,
iedere godsdienst is en blijft een verzinsel.
Dat klopt volgens mij, maar nu lijk je te suggereren dat Allah ook gelijk is aan Jezus en aan Boeddha.
En dat klopt dan weer niet.


REACTIE van HOBO :roll:
Er werd wel heel wat plagiaat gepleegd, alleen verschilt onderling de tijdrekening...
In onze contreien wordt geteld "voor én na" J.C.
De moslims lopen daar zowat 500 jaar op achter, maar halen onze tijdrekening in,
doordat ze met de stand van de maan rekening houden.
Terwijl de Boeddhisten 450 jaar voor lopen op ons.

In Katholicisme is het toch bizar, dat Pasen telkens op een andere datum valt!?
Dus de dood van die Christus telkens op een ander tijdstip wordt herdacht = "gevierd"!?
Tegelijk is het onmiskenbaar dat bij zowat alle vormen van religie, de VROUW naar de achterbank
wordt verwezen en/of ondergeschikt aan de man.
Waar bij de oude Germanen de vrouw centraal stond als symbool van vruchtbaarheid en garantie op voorbestaan van de stammen.

Duidelijk is ook dat bij enkele religiën zoals Islam en Katholicisme de slachting van een lam komt opdagen.
Terwijl dat voor al die verhaaltjes gewoon al ingeburgerd was bij de vroegere volkeren, omdat na de winter het eerste nieuwe leven, "een lammetje" werd geslacht als offer aan de natuur.

Het JOELFEEST van de oude Germanen werd omgedoopt tot KERSTFEEST.
QUOTE In de 4e eeuw wordt het Joelfeest gekerstend. De christelijke kerk had natuurlijk weinig op met de heidense gebruiken maar wist uit ervaring dat het moeilijk was deze oeroude tradities aan de kant te zetten. Einde CITAAT

Siddhartha Gautama Boeddha had ook de term gebruikt, dat wanneer men maar sterk genoeg gelooft je op water kan lopen... En ook uit zijn leer komt het VASTEN = 40 dagen.
Natuurlijk gaat men hallucineren wanneer men zolang streng gaat vasten en krijgt dan z.g. visioenen.

De moslims kijken naar de stand van de maan voor hun Ramadan, maar na zonsondergang wordt er duchtig gefeest = véél gegeten, zodat ze meestal goed aandikken in die periode.
En het offeren van hun schaap is dus ook ontleend aan wat de oude Germanen al deden...

Om af te ronden nog dit...die Jezus kreeg een besnijdenis, net als de moslims dat toepassen.
De functie is niet hygiëne, maar enkel verhoging of verlenging van het mannelijke genot bij een copulatie, omdat een eikel zonder voorhuid ongevoeliger wordt.

Dat in nog barbaarsere culturen de vrouwen hun clitoris - nog altijd! -wordt weg gesneden, met soms nog een deel van de schaamlippen, om het genot van de vrouw te elimineren...
Is dus genitale verminking en geeft aan hoe wansmakelijk alle (bij)geloof kan zijn.

Dat bij Katholieken "eet mijn vlees, drink mijn bloed" wordt gezegd, tijdens de zogenaamde offerande is erg barbaars en wie ooit de film zag "The Passion of the Christ" van Mel Gibson, zal z'n maag wel even keren... van misselijkheid.
Trouwens in zowat alle kerken hangen die beestige martelingen ten toon in een zogenaamde kruisweg.
Om te kotsen en dat werd in mijn lessen "Cathechese" in alle gore details verhaald door een leraar godsdienst.
Jaren nachtmerries aan overgehouden... :twisted:

Gelukkig heeft de weg naar de volwassenheid mijn ogen geopend
en heb ik al dat (bij)-geloof de rug toegekeerd. :wink:

hobo