Religieuze leiders, hier en elders

hier is plaats voor alle wereldreligies

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

13 nov 2021, 13:40

In India weigerde een islamitische clericus om een huwelijk in te zegenen.

Vóór de religieuze ceremonie zou aanvangen, liet Maulana Mushtaq Mushahidi weten dat hij de islamitische zegening niet zou geven. De reden? Er speelde een band en een dj. Bovendien werd er vuurwerk afgestoken.
Die praktijken zijn tegen de islamitische regels, wist de strenge man te zeggen. Hij eiste bovendien dat de dansende familieleden van de bruidegom hun excuses zouden aanbieden aan hem. Zo geschiedde.
En ze leefden nog lang en gelukkig. :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

13 nov 2021, 14:02

Waarop het koppel op huwelijksreis vertrok......... naar Europa. :roll:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 nov 2021, 11:24

In India (Punjab) is een islamitische geestelijke op de vlucht geslagen.
Reden? De geleerde man had een kind van 4 jaar oud blind geslagen aan één oog. Waarom, vraag je je af? Wel, die geestelijke leider had als opdracht gegeven dat het kind een les moest leren. Toen die kleine dat niet gedaan had, of niet naar zijn zin gedaan had, sloeg hij erop los met een stok.
Daarbij verloor die kleuter het zicht aan één oog.

Gelukkig heeft dat kind nog een tweede oog om de koran te lezen en zoveel mogelijk van buiten te leren.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 nov 2021, 14:16

Wie herinnert zich nog 2002 - Bali? Een bom wordt tot ontploffing gebracht in de strandplaats Kuta. Resultaat 200 doden. Uit de foto kan men afleiden dat het geen voetzoeker was die daar ontploft is.
Uitvoerders? De islamieten van Jemaah Islamiyah, een groep die de ideeën van Al Qaeda genegen is.

Afbeelding

Wat blijkt nu? Die gasten van Jemaah Islamiyah hadden een fund raiser die hen van het nodige geld voorzag. Dat was niemand minder dan Ahmad Zain An-Najah, een vooraanstaand lid van de Indonesia Ulema Council - het hoogste orgaan binnen de islamitische gemeenschap van Indonesië.

Ik wil dan graag de parallel trekken met onze eigen omgeving. Dan zou bisschop Boni geld ingezameld hebben om bv. de luchthaven van Zaventem te laten ontploffen en daar zoveel mogelijk slachtoffers bij te maken.

't Is toch een andere cultuur, hé?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 dec 2021, 19:11

In Yimbayah (Guinea) werd een imam opgepakt en voorlopig in de gevangenis gezet. Hem wordt ten laste gelegd dat hij een meisje van 14 zou hebben verkracht. Het kind is in verwachting.

Kindermisbruik door geestelijken in de moslimwereld is een behoorlijk frequent voorkomend feit. Er gaat nauwelijks een week voorbij zonder dat nieuwe soortgelijke zaken bekend worden gemaakt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

URSULAMI
Lid geworden op: 15 aug 2014, 09:33

11 dec 2021, 08:55


Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 dec 2021, 13:52

URSULAMI schreef:
11 dec 2021, 08:55
Juist Will

Afbeelding
Mij valt die heupband met tricolore lijntjes op. :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

11 dec 2021, 15:25

Wil. schreef:
11 dec 2021, 13:52
URSULAMI schreef:
11 dec 2021, 08:55
Juist Will

Afbeelding
Mij valt die heupband met tricolore lijntjes op. :wink:
Da's een makie Wil.

Hier zie:
Afbeelding

URSULAMI
Lid geworden op: 15 aug 2014, 09:33

11 dec 2021, 15:49

Heb geprobeerd op deze site

https://images.google.com/

maar niet achterhaald waar dit beeld vandaan zou kunnen komen

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 dec 2021, 16:23

Hier was het beeldje ook te zien: https://rauantiques.com/products/erotic ... 6839472263

De uitleg erbij:
This Austrian cold-painted bronze figure attributed to Franz Bergmann hides a tantalizing secret. The figure at first appears to depict a sultan stroking a favored pet. But unlatch his robe and his arms open to reveal that this naughty man is engaged in another form of “petting.” Incredible detailing and intriguing subject matter make this piece a rare find.

google translate:

Deze Oostenrijkse koud geschilderde bronzen figuur toegeschreven aan Franz Bergmann verbergt een verleidelijk geheim. De figuur lijkt in eerste instantie een sultan af te beelden die een geliefd huisdier aait. Maar ontgrendel zijn gewaad en zijn armen open om te onthullen dat deze ondeugende man bezig is met een andere vorm van 'aaien'. Ongelooflijke detaillering en intrigerend onderwerp maken dit stuk tot een zeldzame vondst.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 dec 2021, 15:00

In Uttar Pradesh (India) heeft een moslimgeestelijke zich uitgesproken over het plan van de overheid om de huwbare leeftijd op te trekken van 18 naar 21.

De imam bezweert de ouders om hun dochters vroeg genoeg uit te huwelijken want hoe ouder ze worden, hoe onberekenbaarder en balsturiger ze worden. De kans dat ze dan de verkeerde weg opgaan wordt groter, aldus Maulana Kalbe Jawad, die nog verwees naar zijn eigen tante die al op 14 werd uitgehuwelijkt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

18 dec 2021, 18:54

Ja, dat konden wij verwachten van die Moslim-geestigen. :mrgreen:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 dec 2021, 09:53

'Komt een imam binnen in een klein bankkantoor.'

Dat zou het begin van een goede mop kunnen zijn, maar in Engeland is het gebeurd. Het vervolg was dat de imam en zijn maat de twee bedienden vastbinden onder bedreiging van een pistool en er met 16.000 pond vandoor gaan.

Via een stil alarm was de politie verwittigd en even later werden de imam en zijn partner in crime opgepakt.

Raar, hé dat een vertegenwoordiger en kenner van de religie van de vrede zodanig op het verkeerde spoor geraakt?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

23 dec 2021, 12:45

Eigenlijk is dat een beetje zoals hier.
Meneer pastoor zegt: "luister naar mijn woorden, maar zie niet naar mijn daden".
Hypocrisie overal en ten allen tijde. :twisted: 8)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 feb 2022, 18:42

India, Utar Pradesh

Een 52-jarige kenner van de koran verkracht een meisje van 8 jaar in de madrassa waar ze les volgde bij hem.
Vervolgens haalt hij zijn best truuk boven: hij laat het kindje zweren op de koran en op Allah dat zij niets van zijn smerige daad zal bekendmaken.
Aangezien het kind bloedde uit haar geslachtsdelen, kwamen de ouders toch te weten wat er gebeurd was.

Hier een fotootje van de geestelijke in kwestie. Zoiets zou je toch nooit vermoeden van die man, hé?

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.