DesktopOK tegen wanorde op bureaublad?

Vragen/antwoorden betreffende computer software.
silli

06 feb 2018, 20:23

Je zegt dat het een vroeger veel gebruiktprogrammaatje was, maar ben ik dan de enige die lees en vaststel dat dat een
fout is in Win 10 en veel voorkomt? Ik  kan het nauwelijks geloven. En als
je dan een bezig bazeke bent zoals ik en  veel iconen hebt,
[img width=15,height=15]file:///C:\Users\hugo\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image001.gif[/img]washet steeds terug allemaal verslepen naar de oorspronkelijk plaats.
 

Very sorry, ik bedoelde niet Fence, dat werkt zeker,  maar de problemen zijn van  de eigenlijke  Win 10 zelf dat van zichzelf die problemen geeft, zo las ik toch op het internet.   DesktopOK zou eerder het bureaublad verankeren zodat verspringen verhinderd wordt. Maar ik
zoek me te pletter op info en afbeeldingen en zo, maar vermoedelijk en voor zover ik versta, zou dat ook met kaders werken ... Het is maar, als ik bv een document op het bureaublad plaats, kan ik dat niet even vlug naar de rand slepen maar moet ook eerst deze kopiëren en daarna plakken.  Ook vond ik een oplossing dat op Youtube terug te vinden is, maar daarvoor moet je in het register een wijziging aanbrengen en
daar pas ik voor. Ook ergens om jou een plezier te doen en veel leed te besparen. :D :wink:
https://www.youtube.com/watch?v=2szzrxJSKAY
 
silli

06 feb 2018, 20:53

Ik heb het maar verwijderd. :cry:Teveel problemen. ik krijg pas na veel tijd de iconen op mijn desktop te zien en met vooraf de melding van Outlook, en  dat ik trouwens nooit gebruikt heb: "kan het bestand E:documenten\outlook-bestanden\ ...naam...be.pst niet vinden".  en steeds de herhaling van die vensters/kadertjes.

in elk geval erg bedankt voor je tijd die je voor me nam en geduld ...
silli

08 feb 2018, 13:06

Dank je.
Ik heb uiteindelijk alles in enkele vooraf benoemde mappen gedaan, de icoontjes vergroot in de mappen zodat ze zoals eerder op mijn bureaublad direct herkenbaar zijn en ja, het is even de “klik” maken om zo te werken. Maar nu niets dan voordelen omdat het oervervelende plots wisselen van hun gewenste plaatsen zoals voordien, nu voorbij is. Ik ging er vanuit dat het heel eenvoudig zou zijn om zoiets simpel (?) aan Win 10’s verstand te brengen, maar niet dus. :roll:    

Had ik het geweten, dan had ik pcekspeer niet zoveel verdriet moeten doen. maar alvast mijn gemeende dank!!
Mijn enige troost voor mijn geweten is mijn toch niet onaardige consumentenbijdrage aan de economie van Limburg ... :D

(Topic mag gesloten worden)

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

08 feb 2018, 13:47

Haha.
--Hier enkel maar de Prullenbak op het BurBlad.
Zou niet weten wat ik er zou stationeren, tenzij heel tijdelijk om direct bij de hand te hebben igv het installeren van sommige progjes.

--Net zoals de een een "spic en span" bureau of werktafel heeft, zweert een ander bij 'geordende chaos'. Maar dan wel eentje waar de betreffende gebruiker zélf wel systeem in ziet... :lol:
Idem voor het BurBlad.
Te lange bestandsnamen kunnen ook zorgen voor rondspringende snelkoppelingen en bestanden, updates van Win. of spontaan...
Maar ook foute of niet geplaatste vinkjes.

Afbeelding

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
silli

09 feb 2018, 10:18

Bedankt voor je begripvolle, vriendelijke en diepmenselijke reactie. :)

Wat je beeldvenstertje betreft, zo had ik het ook ingesteld hoor. Maar tevergeefs, soms doet Win 10 zijn eigen goesting en gooit alles dooreen. Per ongeluk even scrollen op het bureaublad is al voldoende om alles door elkaar te haspelen en terug even op de gewenste vooraf ingestelde grootte scrollen, help niet! Alles door elkaar. heel vervelend.

En ja, ik hield van geordende chaos.  Lins de scanners netjes onder elkaar, dan de progs, dan Office- toepassingen en gans bovenaan de mappen (film / foto / koken / tuin / klussen ...enz)
En dus heb ik nu een zee van plaats gekregen. Echt, mijn vrouw kwam gisteren even kijken en dacht dat mijn PC gecrasht was, zo'n leeg bureaublad ... Wees fier, je hebt een huwelijk gered :D

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

09 feb 2018, 13:34

Mocht het huwelijk toch barsten vertonen of op de klippen lopen: je kent nu voortaan het huis van vertrouwen: niet gescheiden, geld terug! Voilà! Wel zien dat madam dit niet onder haar blauwe kijkertjes krijgt...

Rangschikking en vinkjes lijken OK, Win heeft dus minder redenen om het boeltje overhoop te halen, voortuitgang dus.
Dan de benamingen van al dat moois maar eens inkrimpen via RECHTSklik en Naam wijzigen?
Videokaart heeft mogelijk een update nodig, de fabrikant weet dat op te sporen en bij te werken, je weet hoe dat uit te voeren? Weer een reden minder voor Win...
Het spelen van sommige games kan Win ook aanzetten tot het wijzigen vd schermresol. met telkens opnieuw gestoei bij de pict., moet je mee leren leven.
RECHTSklik op het BurBlad en klik op Vernieuwen kan ook nog behulpzaam zijn.

Als je mappen aanmaakt zoals verhaegen vertelt, gebruik je geen lange benamingen en daar kan Win al niet meer over struikelen. De linken zitten veilig opgesloten in de mappen. Is ook het beste alternatief om een nog overzichtelijker BurBlad te verkrijgen.
Nadeel: madam zal ook zo'n persoonlijk BurBlad willen voor haarzelf. Jij kan daar  dan desgewenst bepaalde voorwaarden aan koppelen...?
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/