email in Edge

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

jenske
Lid geworden op: 17 feb 2006, 15:39
Locatie: voorkempen

30 jan 2018, 11:27

Sedert een week a veertien dagen kan ik de ontvangst van email niet meer vertrouwen. Ik zag wel dat er berichtjes waren toegekomen in postvak In van Proximus Mail maar waren tegengehouden in Spam daar waar ik die voorheen ook in Edge ontving. Wat is er mis ? Een berichtje naar mijzelf komt goed aan. Of het alleen met deze van Seniorennet mis gaat heb ik nog niet kunnen vaststellen. 

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

30 jan 2018, 12:13

Je vertelt niet van wie of wat je ongewenste berichten kreeg, van sennet?
Kreeg je ze binnen in Proximus?
Wat heeft Edge ermee te maken, dat is een browser? Ga je met deze browser naar Proximus?
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

30 jan 2018, 16:41

jenske,

In je e-mail programma SeniorenNet bij de vertrouwde afzenders zetten.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

jenske
Lid geworden op: 17 feb 2006, 15:39
Locatie: voorkempen

30 jan 2018, 17:07

Het zijn emails die ik via Proximus Mail van Seniorennet ontvang, die sedert enkele dagen in Spam worden tegen gehouden en ik niet kan openen. - Het antwoord dat ik zo even van Sony ontving stond  eveneens in Spam. De link die in het antwoord stond om mij te verwittigen, kon ik ook niet openen. -- Hoe ik Seniorennet bij vertrouwde afzenders moet zetten snap ik niet.  Waar kan ik dat in mijn mailprogramma doen ?  

jenske
Lid geworden op: 17 feb 2006, 15:39
Locatie: voorkempen

30 jan 2018, 17:36

Ik denk dat ik gevonden heb waar Vertrouwde Afzenders aan te klikken is. Door via via een berichtje van Seniorennet verder te klikken kon ik de keuze maken. Ik wacht nog even af maar het zal wel gelukt zijn. Hartelijk dank. -- Ik heb naar Proximus gebeld. Het zijn zij dat de betreffende berichten tegenhouden en het is ikzelf moet de instelling aanpassen. De manier waarop en hoe heb ik gelukkig van u gekregen.  

jenske
Lid geworden op: 17 feb 2006, 15:39
Locatie: voorkempen

01 feb 2018, 11:38

te vergeefs nog altijd geen oplossing. Het zijn voornamelijk de berichten van Seniorennet die in Spam van Mail Proximus Skynet terecht komen. -- Vertrouwde afzenders vind ik niet in mijn email programma. - Proximus kan mij niet helpen zeggen ze. 

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

02 feb 2018, 12:41

jenske,

Klik onder E-mail op Regels
Klik op Een nieuwe regel toevoegen
Afbeelding
Geef de regel een toepasselijke naam
Afbeelding

Klik op Voorwaarde toeveoegen
Afbeelding

Klik op Verzender/Van
Afbeelding

Als de e-mails die je van SeniorenNet toegestuurd krijgt
als afzender www.seniorennet.be hebben dan vult je dat
in, anders vul je de juiste afzender gegevens in.
Klik op Actie toevoegen
Afbeelding

Klik op Verplaatsen naar map
Afbeelding

Selecteer de map INBOX
Klik op Opslaan

Afbeelding

Laat aan Proximus maar weten hoe een afzender bij de
vertrouwde afzenders kan geplaatst worden.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

jenske
Lid geworden op: 17 feb 2006, 15:39
Locatie: voorkempen

05 feb 2018, 11:37

Sony hartelijk dank, het plaatsen van een nieuw regel is de oplossing. Ik ben een gelukkig man. Het blijft wel een raadsel hoe het probleem er nu na zovele jaren is gekomen en zonder aanleiding van mijnentwege. Proximus is hoogstwaarschijnlijk de schuldige maar waarom ? 

Hartelijke groeten. 

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

05 feb 2018, 15:52

jenske,

bedankt voor het melden. Dat het aan Proximus ligt ?  Mogelijk.
Dat ze zelf de oplossing niet weten dat vind ik erg.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

05 feb 2018, 16:18

het zal inderdaad aan proximus zijn spamfilter liggen , is al méér gebeurd , ook telenet heeft dat soms
die helpdesck's zijn meestal uitgegeven aan derden  , en kennen meestal alléén de dingen die ze op ne lijst staan hebben
kunnen en mogen ook maar beperkt dingen doen

bij mij zaten der ook een paar in de spam (een stuk of 4) , waarom maar een paar , dat weet ik niet
want de meeste kreeg ik wél door

(ik was eens gaan zien na het topic hier te lezen )
maar we hebben al eens meegemaakt dat heel sennet op de spamlijst van telenet kwam
dan heeft pascal nog moeten bellen naar telenet , want ze moesten hun spamfilter aanpassen