Vergelijken van twee prints van documenten

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

06 mar 2021, 16:10

Hello iedereen, lang geleden heb ik eens een mogelijkheid gezien om twee prints van documenten vliegensvlug te vergelijken zonder de noodzaak de twee documenten regel per regel te vergelijken.

Het werkte als volgt.

Door afwisselend ieder document op het scherm te laten zien, en als er zelfs maar een letter anders was, bijvoorbeeld een a in plaats va een o dan kon men dat op het scherm, op de plaats waar die verwisseling aanwezig was, zien "pinken" door het verschil van letter.

Met deze manier was de vergelijking heem secuur en was ook nog vliegensvlug.

Heeft er iemand enig idee met wat dit zou kunnen gebeuren (software)?

Bedankt en groetjes
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

franç
Lid geworden op: 10 jul 2003, 12:34

06 mar 2021, 19:30

Probeer de tool eens op deze website: https://text-compare.com/nl/
Succes niet gegarandeerd.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

06 mar 2021, 21:07

Hello Franç, bedankt voor deze verwijzing.

Effekes uitgetest, het werkt, maar het is niet wat ik meen mij te herinneren.

Dat was iets waar twee bestanden afwisselend in een nogal vlug tempo, afwisselend op het scherm geprojecteerd werden en ook op dezelfde plaats, en daar kon men dan de fout zien knipperen. Dit was dus ook bruikbaar voor bijvoorbeeld twee foto's.

Toch bedankt, en misschien heeft iemand anders nog een typ.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

07 mar 2021, 10:25

Danny

https://ninite.com/winmerge/
Klik op download installer

Op onderstaande link uitleg:
https://computertotaal.nl/artikelen/pc/ ... doe-je-zo/

Wat je ook kunt gebruiken is AntiTwin:
http://www.joerg-rosenthal.com/en/antit ... nload.html
Vergelijkt alle bestanden die op elkaar gelijken (instelbaar)
Taal gedeeltelijk instelbaar min of meer, help Engelstalig,

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

08 mar 2021, 09:54

Sony, ook bedankt voor jouw hulp, maar ook hier is het blijkbaar niet naar wat ik op zoek ben.

Zover als ik mij kan herinneren was dat iets waar het niet de software is die de verschillen gaat gaan opzoeken, maar zoiets waar op je scherm afwisselend de beelden/bestanden, om zo te zeggen, over elkaar geprojecteerd werden, en waar er een verschil was kon je dan goed zien doordat op die plaats d "de fout" zich bemerkbaar maakte doordat het daar aan "het pinken was. Bijvoorbeeld als er op een bepaalde plaats een o stond, en op het ander document op dezelfde plaats een a, of op twee foto's, op een van de foto's iets was verdwenen.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

08 mar 2021, 19:49

Sony, bedankt voor jouw volharding, maar dit is het ook niet, sorry.

Maar ook ik ben zo iemand die blijft zoeken, en bij mijn zoeken naar hoe ik het zou kunnen uitleggen kwam ik bij de cinema terecht, daar worden ook de beelden één voor één voor de lens gebracht om dan op het scherm geprojecteerd te worden.

Wel ik ben als volgt te werk gegaan, van de twee te vergelijken tekeningen (of wat dan ook) een scan gemaakt met exact dezelfde afmetingen, en deze met de Video-editor van Windows10 een filmpje gemaakt door afwisselend die beelden op de tijdlijn te plaatsen, en de duur op 0,2sec in te stellen, met 10 van elke tekening, dat filmpje laten lopen, en ja, daar zijn de verschillen duidelijk op het scherm te zien.

Wel verschillende malen dat filmpje moeten laten afspelen.

Bedankt voor de moeite, en groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

08 mar 2021, 19:56

Dus toch een beetje CSI
:wink:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

08 mar 2021, 20:09

E.T. wat is CSI als ik vragen mag.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

08 mar 2021, 23:18


Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

09 mar 2021, 07:50

Paul Siemons schreef:
08 mar 2021, 23:18
CSI: Crime Scene Investigation ...
Bedankt voor de "verduidelijking", maar welk verband heeft dit met wat ik daar kenbaar gemaakt heb?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

09 mar 2021, 12:25

Danny,
te vergelijken tekeningen (of wat dan ook)
Als er verschil is in een tekst document gaat je dat misschien
wel zien op die manier maar niet dadelijk kunnen aanpassen.
Als je dat vroeger met een programma kon doen moet je dat
toch kunnen terugvinden. ik ga toch nog zoeken.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

09 mar 2021, 12:30

Die mannen (en vrouwen) uit die tv-serie lossen ook allerlei zaken op via hun computerschermen.
Een stukje vingerafdruk, een halve kogel, een beetje speeksel, wat bloed, een draadje wol, enkele papiersnippers ... maakt niet uit, razendsnel lossen ze alle raadsels op :wink:
Jouw methode om documenten, tekeningen en foto's te vergelijken zou zomaar van hen kunnen komen :wink:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

09 mar 2021, 14:31

Danny,

Voor afbeeldingen/foto's

In Word:
Afbeelding

In Excel:
Afbeelding

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

09 mar 2021, 19:49

Sony schreef:
09 mar 2021, 12:25
Danny,

Als er verschil is in een tekst document gaat je dat misschien
wel zien op die manier maar niet dadelijk kunnen aanpassen.
Sony, blijkbaar kon mijn vraag verkeerd verstaan worden, sorry, maar het was absoluut niet mijn bedoeling iets of wat te verbeteren of aan te passen.
Als je dat vroeger met een programma kon doen moet je dat
toch kunnen terugvinden. ik ga toch nog zoeken.
Sony, hier opnieuw was het blijkbaar mogelijk mijn vraag verkeerd te verstaan, ik heb nooit met dergelijk programma gewerkt, ik heb slechts, ik geloof op TV, het resultaat gezien.
Sony
Ik herhaal hier nogmaals hoe ik gekomen ben naar wat ik zocht, namelijk met Video-editor van Windows10 (andere film maak programma's zullen dat ook wel kunnen).

Ik heb gewoon afwisselend de beide te vergelijken beelden op de tijdlijn van de videoeditor geplaatst, deze beide beelden een 10tal maal herhaald, en op de film kan men duidelijk de verschillen zien "pinken".

In de voorbeelden die jij hier laat zien is het overduidelijk waar het verschil te vinden is, maar plaats eens op een van de twee beelden een aantal kleine puntjes, dan zal het nogal moeilijk zijn die te vinden, maar maak daar ook eens mee een filmpje (zet de tijdsduur van projectie op 0.2 sec) en bekijk eens dat filmpje.

Bedankt voor jouw gewaardeerde hulp en groetjes
Danny
Laatst gewijzigd door Danny. op 09 mar 2021, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender