Download map.

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

WillyV
Lid geworden op: 02 feb 2004, 18:57
Locatie: 2030 Antwerpen

30 jul 2023, 10:37

Beste leden,

Ik zit nog altijd met dit klein probleempje :


Afbeelding

Telkens ik een PDF bestand open wordt dit in de map " Downloads " geplaatst.Vroeger werden deze bestanden,na gebruik,allemaal automatisch verwijderd uit deze map.Tegenwoordig blijven die allemaal staan en moet ik ze zelf verwijderen via " Alle downloads tonen ".Ik denk dat het iets te maken heeft met de instellingen van Firefox,maar weet niet meer hoe dit in te stellen.
Weet er soms iemand hoe ik deze toestand terug verkrijg zoals voorheen?
Met dank op voorhand.

mvg,
WillyV
Intel Core i5-661/3,33GHz ; 2x2GB ; Windows 7 Home Premium 64 bit ; Microsoft Office 2010 Professional Plus ; HD1=500GB ; HD2=160GB ; Norton Security 5 ; CCleaner ; Malwarebytes Anti-Malware ;Windows Live Mail 2012.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

30 jul 2023, 12:14

Willy V,

Bekijk de instellingen eens:
Afbeelding
Mogelijk is opslaan geselecteerd

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

WillyV
Lid geworden op: 02 feb 2004, 18:57
Locatie: 2030 Antwerpen

31 jul 2023, 10:38

Beste Sony,

Dit is wat ik te zien krijg onder Algemeen :

Afbeelding

Hoe moet het nu verder?

mvg,
WillyV
Intel Core i5-661/3,33GHz ; 2x2GB ; Windows 7 Home Premium 64 bit ; Microsoft Office 2010 Professional Plus ; HD1=500GB ; HD2=160GB ; Norton Security 5 ; CCleaner ; Malwarebytes Anti-Malware ;Windows Live Mail 2012.

franç
Lid geworden op: 10 jul 2003, 12:34

31 jul 2023, 16:31

Willy,
Wat 'Downloads' betreft staat Firefox bij jou goed ingesteld denk ik. Het is alleen goed op te letten wat je met pdf's doet als je ze wil opslaan of bekijken. In je eerste bericht laat je een venster zien waarin drie pdf's staan (kwitanties), maar de vraag is hoe die daar zijn terechtgekomen. Ik vermoed (maar weet natuurlijk niet zeker) dat die pdf's bijlagen geweest zijn bij 1 of meerdere e-mails en dat je in die e-mail(s) ervoor hebt gekozen om die pdf's op te slaan in plaats van ze te openen. Want als je in een e-mail voor 'Openen' van een bijlage kiest, dan wordt die bijlage alleen geopend en niet opgeslagen. En als je met de instellingen van Firefox zoals in je laatste bericht een pdf-link op een website aanklikt, dan zal zo'n bestand ook worden ge-opend en niet opgeslagen (tenzij je voor dat laatste kiest, je hebt immers ingesteld dat gevraagd moet worden wat er met een pdf moet gebeuren).

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

01 aug 2023, 21:05

Om de download map terug op TEMP te zetten doe je het volgende:

Als u Firefox 102 of een latere versie gebruikt, kunt u de volgende stappen gebruiken om de TEMP-mapondersteuning weer te herstellen in de Firefox-browser:

1. Open Firefox en typ about:config in de adresbalk en druk op Enter. Er verschijnt een waarschuwingsbericht, klik op de knop "Accepteer het risico en ga door". Het opent de verborgen geheime geavanceerde configuratiepagina van Firefox, d.w.z. over: configuratiepagina.

2. Typ nu tmp in het zoekfiltervak en zoek naar de volgende voorkeur in het venster:

browser.download.start_downloads_in_tmp_dir

De voorkeurswaarde is standaard ingesteld op false, wat betekent dat Firefox standaard is ingesteld om bestanden in de standaard map Downloads te plaatsen.

3. Om het nieuwe gedrag uit te schakelen en Firefox te dwingen altijd de TEMP-map te gebruiken om gedownloade bestanden tijdelijk te bewaren, dubbelklikt u op browser.download.start_downloads_in_tmp_dir voorkeur en stelt u deze in op true. U kunt ook klikken op het Toggle-pictogram naast de naam van de voorkeur.

Dat is het. Nu zal Firefox de TEMP-map opnieuw gaan gebruiken om gedownloade bestanden tijdelijk te bewaren zoals eerdere versies.

PS: Als u in de toekomst besluit om het standaardgedrag in Firefox te herstellen, stelt u de bovengenoemde voorkeur weer in op false.

Bron: Force Firefox to Start Downloads in Temp Folder Again

WillyV
Lid geworden op: 02 feb 2004, 18:57
Locatie: 2030 Antwerpen

12 aug 2023, 12:25

Beste franç en hovel,

Sorry voor de laattijdige reactie.

franç :

Afbeelding

Afbeelding

Zijn volgens jou mijn Firefox-instellingen ( 1 + 3 ) wel de juiste? Ik kan nergens vinden hoe ik de binnenkomende PDF-bestanden ( zowel van een e-mailbijlage als van een website ) na opening kan beletten zich in de map " downloads " te plaatsen en daar te blijven staan tot ik ze zelf verwijder.Ze zouden, zoals voorheen na opening, moeten vedwijnen uit deze map.

hovel,

Afbeelding

Ik zal jouw suggestie eens volgen (voor zover ik het begrijp ) en het resultaat laten weten.

In elk geval,beiden dank voor jullie hulp.

mvg,
WillyV
Intel Core i5-661/3,33GHz ; 2x2GB ; Windows 7 Home Premium 64 bit ; Microsoft Office 2010 Professional Plus ; HD1=500GB ; HD2=160GB ; Norton Security 5 ; CCleaner ; Malwarebytes Anti-Malware ;Windows Live Mail 2012.

audibac
Lid geworden op: 10 sep 2005, 11:01
Locatie: Haspengouw

12 aug 2023, 18:58

Een Pdf dat binnenkomt als bestand bij een email , zal nooit naar de map downloads gaan na het openen , dat blijft staan in die email .
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home