dubbele verschijningen in mijn "taakbalk"-opgelost

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

25 aug 2023, 00:03

Wil aub eens even bij deze afbeelding nauwgezet kijken.

Afbeeldingf

Je kan, (niet over-duidelijk) inderdaad zien dat het 3e icoontje (= openstaande bestandsmappen) en ook het zesde (browser "Chrome" staat aan) beiden een "dubbel" achter zich verbergen.

Er op klikken : en één enkele van de twee bestandsmappen gaat open (de 1e) . Volgens de "wet van Murphy" is dat net die map die ik niet (!) wil openen. Maar die andere, verscholen achter de voorste : die wil ik graag openen door er op te klikken

Indien ik nu met grote zekerheid weet dat ik de laatste map bij dat icoontje openen wil : ... hoe doe ik dat dan ?
Idem voor de openstaande Chrome blzn. ; de eerste of de laatste (?) internetpagina moet open
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Vraag : wat is het truukje om meteen de tweede map, of de tweede internetpagina te kiezen ?

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Woordje van dank aan haar/hem die me hierop een antwoord wil schrijven.

procman4
__________________________________
Win 11 Home (in nieuwe laptop)
Google Chrome - soms Mozilla Firefox
Geen echt fan van Edge ; presenteert me te veel pagina's met weinig zinvolle inhoud.
(Daarom -->) AdBlock Plus
Verder : Open Office

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

25 aug 2023, 09:05

Hallo,

Ik heb Google Chrome als voorbeeld genomen.


Ga met je muispijltje op de icoon in de taakbalk staan (zie rode pijl en klik nergens op).
Er openen dan twee kleine schermpjes (zie de afbeelding).
Ga met je muispijltje naar het scherm wat je wilt openen en klik erop.
Naamloos.png
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

30 aug 2023, 17:07

Hallo "abbs",

Jouw antwoord : kort en krachtig. En goed ! Ik ben er mee geholpen.

Bedankt

Zo iets simpel :oops: . Ik bloos er van.
Gelukkig kan ik mij verbergen achter het gezegde : Stomme vragen bestaan niet :wink:

procman4
__________________________________
Win 11 Home (in nieuwe laptop)
Google Chrome - soms Mozilla Firefox
Geen echt fan van Edge ; presenteert me te veel pagina's met weinig zinvolle inhoud.
(Daarom -->) AdBlock Plus
Verder : Open Office

franç
Lid geworden op: 10 jul 2003, 12:34

31 aug 2023, 09:06

procman4,
Je kunt eventueel ook de pictogrammen in de taakbalk kleiner laten weergeven, dan is er plaats voor meer iconen en hoeven ze niet gecombineerd te worden. De iconen worden dan wel minder duidelijk zichtbaar, dus je moet voor jezelf uitmaken of dat een optie is. Als je dat wil probereen, kan dat als volgt:

- Klik links-onderaan op de startknop en daarna daarboven op Instellingen (tandwieltje).
- Klik in het scherm dat dan verschijnt links-onderaan op Taakbalk.
- Klik aan de rechterkant op het schuifje onder "Kleine taakbalkknoppen gebruiken", dat schuifje wordt dan blauw en de tekst AAN verschijnt.
Nog een andere optie:
- In hetzelfde venster zie je (als je wat naar beneden scrollt) staan: Taakbalkknoppen combineren. Als je daar NOOIT kiest, dan voorkom je dat iconen boven elkaar worden weergegeven. Maar er kunnen dan minder iconen op de taakbalk. Je moet dus een afweging maken van de 'voors' en 'tegens'.

Opm: Bij de instellingen voor de taakbalk kun je iets sneller geraken door met de rechtermuisknop op een open plaats (niet op een icoon) op de taakbalk te klikken en in het verschijnende menu dan te klikken op Taakbalkinstellingen. Maar dan moet er op de taakbalk wel een open ruimte beschikbaar zijn om in te kunnen klikken, anders verschijnt het gewenste menu niet.

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

31 aug 2023, 10:32

procman4 schreef:
30 aug 2023, 17:07
Zo iets simpel :oops: . Ik bloos er van.
Gelukkig kan ik mij verbergen achter het gezegde : Stomme vragen bestaan niet :wink:
Ach je moet er maar net opkomen en dat is met zoveel vragen.
Maar zijn er geen vragen hebben wij niks meer te doen :wink:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

03 sep 2023, 01:12

franç schreef:
31 aug 2023, 09:06
procman4,
Je kunt eventueel ook de pictogrammen in de taakbalk kleiner laten weergeven, dan is er plaats voor meer iconen en hoeven ze niet gecombineerd te worden. De iconen worden dan wel minder duidelijk zichtbaar, dus je moet voor jezelf uitmaken of dat een optie is. Als je dat wil probereen, kan dat als volgt:
. . . . . . .
Dag franç,

Bedankt voor die extra informatie van jou op 31 aug.

Deed bij mij een belletje rinkelen. Ja, ...wat wil je ; "goede" helpers sla ik op in een apart kamertje van mijn hersenpan. En hun antwoorden sla ik op in mijn pc.
Zie maar eens bij onderstaande link : (onderwerp van 27 sep 2019)
viewtopic.php?f=8&t=208293&sid=4a8f3b17 ... 1902e83deb

Bedankt, maar net als toen volg ik jouw advies en houd me aan pictogrammen van "normale" grootte.

Dank je. Groetjes. En mogelijk :wink: tot een volgende keer.

procman4
__________________________________
Win 11 Home (in nieuwe laptop)
Google Chrome - soms Mozilla Firefox
Geen echt fan van Edge ; presenteert me te veel pagina's met weinig zinvolle inhoud.
(Daarom -->) AdBlock Plus
Verder : Open Office

franç
Lid geworden op: 10 jul 2003, 12:34

03 sep 2023, 09:43

Procman,
Dank voor uw bericht.
Het topic van bijna 4 jaar geleden kon ik me niet zo gauw herinneren toen ik mijn vorig bericht schreef, anders had ik er wel naar verwezen. Gelukkig had (en heb) jij de gegevens nog paraat.