outlook express oude versie

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

diemas
Lid geworden op: 28 jan 2014, 11:41
Locatie: wevelgem

07 sep 2023, 20:32

hallo ik heb mijn outlook express verwijder omdat ik iedermaal moeste inloggen
maar krijg die niet meer op ik zit met microsoft 365 en er staat nu outlook op maar de nieuwe versie
maar wil de oude en vindt die niet voor te installeren ,zit met 64 bits

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

08 sep 2023, 09:24

Hallo,

Outlook Express, is een verouderde e-mailclient die niet meer word ondersteund daarom je probleem.
Nu moet je overgaan naar een ander e-mail programma je heb het over Outlook en die zit in een pakket
die betaald moet worden.
Ik weet niet of je een Office pakket heb want dan zou je de Outlook daaruit kunnen gebruiken.
Maar er zijn ook gratis e-mail programma's, standaard in Windows 10 en 11 zit app Mail.
Dit is een heel simpel programma genoeg als je niks extra's wil.
Hier enig uitleg: https://support.microsoft.com/nl-nl/off ... 9a33166c60

Wil je een wat uitgebreider -mail programma kan je o.a. kiezen tussen Thunderbird en Gmail, meer hierover: https://www.seniorweb.nl/artikel/de-pop ... rogramma-s
En zo heeft ieder zijn voorkeur.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

diemas
Lid geworden op: 28 jan 2014, 11:41
Locatie: wevelgem

08 sep 2023, 13:22

bedankt voor de reactie ,heb nog een vraag kan kan ik met de nieuwe versie outlook.com mij vorige email adres gebruiken dit met ,@telenet.be

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

08 sep 2023, 13:52

Hallo,

Open deze link: https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... adres.html

Klik daar op Outlook 2019 (Office 365) en volg de stappen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

08 sep 2023, 18:51

Outlook Express 6.0 van XP kan je nog wel aan de praat krijgen op Windows 7/8/10/11 : https://archive.org/details/OutlookExpr ... 0x86X64Bit en met wat zoekwerk kan je van die Italiaanse versie een Nederlandstalige maken. Verouderd ? Bwa , maar veel sneller en met een tal van mogelijkheden die andere email programma's niet bieden. Ik gebruik het nog steeds op Windows 10 en 11 en zou het voor geen geld van de wereld willen ruilen voor wat dan ook.

Op Windows 7 kan het gebeuren dat je telkens moet/moest inloggen , maar daar is een mouw aan te passen.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

09 sep 2023, 08:31

Fred Jung,
Breng die mens toch niet in de war.

@diemas een goede raad.
Luister naar abbs
Laatst gewijzigd door benq op 09 sep 2023, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

09 sep 2023, 09:43

Amaai , ik ben niet doof , zulle ... :)

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

09 sep 2023, 14:08

Fred1950 schreef:
09 sep 2023, 09:43
Amaai , ik ben niet doof , zulle ... :)
:lol: tja Fredje soms kan je mensen in de war brengen ook al bedoel je dit niet slecht :wink:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

09 sep 2023, 14:12

benq schreef:
09 sep 2023, 14:08
Fred1950 schreef:
09 sep 2023, 09:43
Amaai , ik ben niet doof , zulle ... :)
:lol: tja Fredje soms kan je mensen in de war brengen ook al bedoel je dit niet slecht :wink:
Ik gaf toch alleen maar een mening. :wink: Als iemand het heeft over "Outlook Express" , dan neem ik aan dat hij het niet over Outlook van Microsoft Office of 365 heeft. Vandaar ... :)

"Misschien" was hij ( "diemas" ) gebruiker van de RunAsXp OE versie , wie weet .... :mrgreen:

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

09 sep 2023, 16:00

Fred1950 schreef:
09 sep 2023, 14:12
Ik gaf toch alleen maar een mening. :wink: Als iemand het heeft over "Outlook Express" , dan neem ik aan dat hij het niet over Outlook van Microsoft Office of 365 heeft. Vandaar ... :)
De ts diemas had outlook express:
hallo ik heb mijn outlook express verwijder omdat ik iedermaal moeste inloggen
maar krijg die niet meer op

Toen die was verwijderd werd outlook van kracht omdat die vaak is mee geïnstalleerd.

ik zit met microsoft 365 en er staat nu outlook op maar de nieuwe versie
maar wil de oude en vindt die niet voor te installeren ,zit met 64 bits
Hierdoor word op een normale veilige manier een zwaar verouderd e-mail programma niet meer geïnstalleerd.
Dit omdat deze niet meer word ondersteund door Microsoft, want het brengt gevaar mee.
Daarom is het beter dat "diemas" meteen overgaat naar een veilig alternatief.
Dat kan met een betaald programma of een gratis alternatief.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

09 sep 2023, 16:35

abbs schreef:
09 sep 2023, 16:00
.....
Hierdoor word op een normale veilige manier een zwaar verouderd e-mail programma niet meer geïnstalleerd.
Dit omdat deze niet meer word ondersteund door Microsoft, want het brengt gevaar mee.
Daarom is het beter dat "diemas" meteen overgaat naar een veilig alternatief.
Dat kan met een betaald programma of een gratis alternatief.
Outlook Express kan je niet meer zomaar op Windows 10 of 11 installeren , dat lukt niet meer. Dat kon met de "hack" die RunAsXp ter beschikking stelde , maar de auteur ervan is met de noorderzon verdwenen ( of leeft zelfs mischien niet meer ). Of de alternatieven zoveel veiliger zijn betwijfel ik. In Outlook Express kon je al bijvoorbeeld de links die in een email ( in HTML formaat ) staan en naar een beeld op een web site verwijzen onderdrukken. En dat kunnen "fake" beelden zijn die meer doen dan een prentje tonen. Ze verraden onder andere dat je het email hebt geopend.

Voor mij is Outlook Express nog steeds hypermodern , snel en zonder veel toeters en bellen. Het kan veel en dat op een eenvoudige manier. Outook Express ondersteunt bvb. zonder problemen IMAP

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

09 sep 2023, 16:58

Fred1950 schreef:
09 sep 2023, 16:35

Outlook Express kan je niet meer zomaar op Windows 10 of 11 installeren , dat lukt niet meer. Dat kon met de "hack" die RunAsXp ter beschikking stelde , maar de auteur ervan is met de noorderzon verdwenen ( of leeft zelfs mischien niet meer ). Of de alternatieven zoveel veiliger zijn betwijfel ik. In Outlook Express kon je al bijvoorbeeld de links die in een email ( in HTML formaat ) staan en naar een beeld op een web site verwijzen onderdrukken. En dat kunnen "fake" beelden zijn die meer doen dan een prentje tonen. Ze verraden onder andere dat je het email hebt geopend.

Voor mij is Outlook Express nog steeds hypermodern , snel en zonder veel toeters en bellen. Het kan veel en dat op een eenvoudige manier. Outook Express ondersteunt bvb. zonder problemen IMAP

Jij liever als ik een "hack" gebruiken, hierdoor krijg je een open verbinding waardoor kwaadwillige makkelijk binnen kunnen komen.
Dit zou ik nooit iemand aanbevelen vooral niet in deze tijd.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

09 sep 2023, 17:34

abbs schreef:
09 sep 2023, 16:58
.....
Jij liever als ik een "hack" gebruiken, hierdoor krijg je een open verbinding waardoor kwaadwillige makkelijk ....
....

Nee , nee , het is een hack om oude DLL's ( dynamic link libraries ) zoals msoert2.dll van XP te gebruiken in plaats van de actuele versies van Windows 10. De nieuwere hebben andere "interfaces" die niet compatibel zijn met deze die onder XP bestonden. Het heeft allemaal niets met verbindingen naar POP en SMTP servers te maken. Outlook Express zet ook geen internet TCP/IP poorten open.

De hack-methode is gebaseerd op de door Microsoft ontwikkelde "detours" hacking. Zie https://www.microsoft.com/en-us/researc ... t/detours/ Een zekere Chinees Wicky Hu implementeerde de detours hook in Outlook Express.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 09 sep 2023, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

09 sep 2023, 18:05

Fred1950 schreef:
09 sep 2023, 17:34
Nee , nee , het is een hack om oude DLL's ( dynamic link libraries ) zoals msoert2.dll van XP te gebruiken in plaats van de actuele versies van Windows 10. De nieuwere hebben andere "interfaces" die niet compatibel zijn met deze die onder XP bestonden. Het heeft allemaal niets met verbindingen naar POP en SMTP servers te maken. Outlook Express zet ook geen internet TCP/IP poorten open.
DLL's van XP gebruiken in latere versies van Windows is vragen om problemen,

1. De System File Checker (SFC /Scannow) kan die bestanden niet verifiëren.
2. Je gaat dan geheid problemen krijgen mede omdat XP 32 bits was en XP Pro 64 bit nauwelijks gebruikt in die tijd door menig computer gebruiker.
3. Je hele relaas slaat kant noch wal.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

09 sep 2023, 18:25

Test SFC ook gebruikersprogramma's ? Ik dacht het niet. Outlook Express is een 32 bit programma en was dat ook onder XP 64.bit. Zowat alle 32 bit programma's die op een "normale" manier werden ontwikkeld lopen op de 64 bit versies van Windows. De DLL's van XP die Outlook Express gebruikt staan nu allemaal in de eigen folder waar ook het programma staat. Die DLL's worden door Windows zelf niet gebruikt zoals dat destijds in XP wel het geval was. Outlook Express gebruikt dus onder Windows 10 zijn eigen rommeltjes zonder medeweten van Windows 10.

Het is nu wel zo dat niet alles van Outlook Express perfect onder Windows 10/11 werkt , maar dat kan de gebruiker zelf beheersen en omzeilen. De gebruikelijke functies zoals mails ontvangen , opstellen en verzenden werken perfect.

Maar geloof me vrij , het gebruik van Outlook Express is niet gevaarlijker dan bvb. het gebruik van "OE Classic" of Thunderbird. Het is niet omdat die recenter in mekaar zijn gestoken dat die ook veiliger zijn of beter werken.