Nieuwe laptop opstarten.

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

sjef
Lid geworden op: 11 aug 2002, 12:18
Locatie: Ekeren

29 sep 2023, 11:38

Mijn kleindochter heeft een nieuwe laptop van haar ouders gekregen. Zij hebben die geinstalleerd met een wachtwoord. De volgende dag wou die niet meer opstarten met dat wachtwoord (het zou niet bestaan). Wanneer je het wachtwoord in geeft wordt voor de veiligheid het account afgesloten. Ze hebben van alles geprobeerd maar hij doet helemaal niets. Er komt alleen de naam op van de kleindochter en kun je een wachtwoord invullen, je kunt ook geen ander account maken.
Als iemand een oplossing weet zal mijn kleindochter u heel dankbaar zijn.
sjef

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

29 sep 2023, 11:54

Mogelijke oorzaken ;

- Het oorspronkele paswoord is met "Caps Lock" aan ingegeven geweest.
- windows heeft opnieuw het standaard QWERTY toetsenbord ingesteld.

Probeer dus eerst eens het paswoord met de "Caps LocK" AAN in te geven. Zoek op het internet het verschil tussen de toetsenlocaties op een Azerty en een Qwerty toetsenbord en geef het paswoord in zoals het op een Qwerty toetsenbord ingegeven zou moeten worden.


Lukt dit alles niet , dan Google Search met "windows 11 password reset" of "windows 10 password reset"

sjef
Lid geworden op: 11 aug 2002, 12:18
Locatie: Ekeren

29 sep 2023, 12:11

Alle twee geprobeerd maar niet opgelost. Toch bedankt voor het mee denken.
sjef

franç
Lid geworden op: 10 jul 2003, 12:34

30 sep 2023, 11:33

- Ga naar deze webpagina van Microsoft.
- Klik daar bovenaan, al naargelang wat van toepassing is, op Windows 10 of Windows 11.
- Klik dan daaronder op de optie Uw wachtwoord opnieuw instellen, en ga na of je kunt uitvoeren wat daar staat.

sjef
Lid geworden op: 11 aug 2002, 12:18
Locatie: Ekeren

30 sep 2023, 16:44

Bedankt voor de reacties, maar mijn dochter heeft hem terug naar de winkel gebracht en nu is het afwachten.
sjef