Dark web

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

giant1
Lid geworden op: 09 apr 2022, 10:33

12 dec 2023, 21:41

Er zou informatie van mij op het Darkweb gevonden zijn , meer bepaald een gegevens lek met mijn e mail adres.
Er wordt gevraagd een abonnement op Google One lidmaatschap te nemen ,om regelmatig te scannen
Ook moest ik het Dark Web scannen ,waaruit bleek dat mijn gegevens aanwezig waren of Zijn

Is dit nu allemaal Fake ?
Kunt ge zo maar het Dark web Scannen ?

Ik weet het niet meer ,Ik ben wel aanwezig op FB in verschillende groepen ,

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

13 dec 2023, 11:47

Fake ... "Google One" ..... is the "cloud" van Google , je gaat er voor moeten betalen. Met "Googele One" kan je niets gaan scannen ...
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 13 dec 2023, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

13 dec 2023, 11:50

Hallo,

Hoe kom je aan deze info?
Belangrijkste is dan al je wachtwoorden te veranderen.

Met het scannen bedoelen ze denk ik dit: https://www.keepersecurity.com/nl_NL/fr ... -scan.html
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

giant1
Lid geworden op: 09 apr 2022, 10:33

13 dec 2023, 16:49

Ergens bij een wachtwoord te zoeken

Afbeelding
afbeelding vervangen door moderator, geen persoonlijke gegevens hier plaatsen aub.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

13 dec 2023, 17:17

giant1 schreef:
13 dec 2023, 16:49
Ergens bij een wachtwoord te zoeken
Afbeelding
Dit bericht is niet noodzakelijk blijk van een of andere inbraak. Als je een smartphone hebt en je gebruikt voor de eerste keer je gmail account op je PC, dan zul je die waarschuwing krijgen. Als je antwoord "Ja dat was ik" dan is de kous af en zal je die boodschap niet snel meer op je PC krijgen.Maar iedere keer dat je voor de eerste keer op een andere PC of tablet komt, komt die boodschap.
Wees blij dat Google dat voor jou in de gaten houdt.
En ja, als je ondanks alle waarschuwingen tóch Facebook blijft gebruiken die al je gegevens die het kent aan Jan en Alleman verkoopt, dan mag je niet verschieten van waar je naam overal kan opduiken. Ik ga hier met geen verdere diskussie op ingaan.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

13 dec 2023, 23:50

Je kan dan ook het IP adres vaststellen van waar die "inbreuk" afkomstig is. Is het een IP adres dat van je eigen PC of smartphone afkomstig is , dan pas kan je "ja , ik was het" klikken. Je eigen IP adres kan je eenvoudig uitlezen door naar https://geoiplookup.net/ te surfen. Het IP adres dat daar meteen weergegeven wordt is je eigen IP adres ( dus van je smartphone , of PC , of laptop , die kunnen verschillen van mekaar ) .