probleem met verwijderen van bestanden op PC

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

Inina
Lid geworden op: 15 jul 2020, 10:13

18 dec 2023, 17:09

Beste senioren allemaal,

Toen ik de harde schijf van mijn computer wat wilde opruimen kreeg een probleem met het verwijderen van bestanden, en ik weet helemaal niet hoe ik dat kan oplossen, mogelijk krijg ik van jullie een tip om dat wel te kunnen doen, en misschien ook hoe ik ditzelfde probleem in de toekomst zou kunnen vermijden? Want ik ben me helemaal niet bewust van wanneer dat probleem is ontstaan en ook niet HOE dit probleem er is gekomen. Jullie zouden mij heel erg helpen moest deze vervelende situatie verholpen kunnen worden. Tussen haakjes ik heb de laatste tijd constant problemen met mijn notebook, hij blokkeert regelmatig en heeft nog kuren waar ik niet van weet hoe deze ontstaan. .
De fout die wordt opgegeven is: " OX8007016 en ook "kan bestand niet verwijderen"
Met dank bij voorbaat voor jullie hulp en vriendelijke groeten
Inina22

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

19 dec 2023, 07:39

denkelijk wil je dat bestand verwijderen , maar dat bestand staat in de "cloud"

normaal worden alle bestanden gesyncroniseerd , wat wil zeggen , ze staan op uw computer maar ook in de cloud (een soort backup )
kan zijn dat de syncronisatie niet optimaal verlopen is (one drive)

Muppet
Lid geworden op: 23 jan 2024, 17:08

26 jan 2024, 17:04

Hi,
Revo uninstaller is een bestand-verwijderaar die grondig koppige bestanden verwijdert. Toch voorzichtig zijn met deze tool! Vooraf een herstelpunt maken. Voordat u deze tool gebruik, moet u zeker zijn dat u weet wat u doet. Ik bedoel dat de oorzaak niet elders ligt: bvb. anti-virus die een verwijderbestand nodig heeft om correct verwijderd te worden. Moet u weten dat kriskras een bestand verwijderen kan uw besturingssysteem onstabiel maken en dan een herinstallatie dringt zich op.
Betreft: fout 0x8007016a
Als u dit fout in uw browser intikt dan krijgt u alle nodige informatie over die fout en wat u eraan kunt doen:
Fout 0x8007016a bij het kopiëren van bestanden in OneDrive
Artikel
11-01-2024
4 inzenders
Van toepassing op:
OneDrive for Business
Symptomen
Wanneer u bestanden probeert te kopiëren in Microsoft OneDrive, ontvangt u het volgende foutbericht:

Fout 0x8007016a: de cloudbestandsprovider wordt niet uitgevoerd.

Oorzaak
Deze fout treedt op als OneDrive onjuist is geconfigureerd.

Oplossing
Probeer de volgende opties in de opgegeven volgorde om dit probleem op te lossen.

Optie 1: OneDrive-bestanden op aanvraag uitschakelen en OneDrive opnieuw instellen
Meld u aan bij OneDrive op uw apparaat en selecteer het OneDrive-pictogram ( ) in het systeemvak van de taakbalk.

Selecteer Help & Instellingen ( ) >Instellingen.

Als u een tabblad Instellingen hebt, schakelt u het selectievakje Ruimte opslaan en bestanden downloaden terwijl u ze gebruikt uit.

Schermopname van de oude oneDrive-instellingenpagina waarin de optie Ruimte besparen en bestanden downloaden terwijl u ze gebruikt is gemarkeerd.

Als u geen tabblad Instellingen hebt, selecteert u Synchroniseren en maakt u een back-up van>Geavanceerde instellingen. Kijk vervolgens onder Bestanden op aanvraag en selecteer Alle OneDrive-bestanden nu downloaden.

Schermopname van de meest recente pagina met OneDrive-instellingen waarin de optie Alle OneDrive-bestanden downloaden is gemarkeerd.

OneDrive opnieuw instellen.

(Optioneel) Nadat u OneDrive opnieuw hebt ingesteld, schakelt u Bestanden op aanvraag in als u dit nodig hebt.

Probeer opnieuw bestanden te kopiëren in OneDrive.

Optie 2: Beschikbare Windows-updates installeren
Selecteer Start ( ), typ updates en selecteer vervolgens Controleren op updates.
Installeer alle beschikbare Windows-updates.
Probeer opnieuw bestanden te kopiëren in OneDrive.

succes!
Muppet