Excel applicatie verdwenen

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

marcoponte
Lid geworden op: 08 jan 2024, 21:23

08 jan 2024, 21:30

Ik gebruik al heel lang Excel, PPT, Word als afzonderlijke applicaties, zonder Office 365. Sinds gisteren zijn die applicaties van mijn pc (windows 11) verdwenen. Ook de icoontjes in windows explorer zijn nu witte vierkantjes geworden
Iemand een idee hoe dat komt ?

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

09 jan 2024, 07:57

het kan dat je die gebruikt zonder office 365
maar dan heb je toch wél een office pakket , want die onderdelen worden niet los geleverd
bij zo een pakket kan je wél kiezen welk onderdeel (of delen) je wenst te instaleren



zoek hem in de lijst , start (windows icoon 4 vierkantjes) >alle apps , en staat hij daar nog probeer hem eens te starten
of
maar het kan gebeuren na een update van windows dat die office beschadigd geraakt (of stukjes der van )
dan ga je naar configuratiescherm >programmas en onderdelen , je zoekt aldaar office op en klikt hem aan , daarna op : wijzigen , en kies dan voor repareren

Guy Vrielynck
Lid geworden op: 12 mar 2024, 13:49

12 mar 2024, 17:26

Beste, ik ondervind iets gelijkaardig die ik niet kan oplossen. Ik heb een abonnement op Microsoft Office (65 €), een paar weken geleden kan ik geen enkele applicatie van office opstarten. Ook geen enkel bestand, ik krijg telkens 'Kan het bestand XXXX.docx of xlsx niet vinden.'
Ik heb de twee mogelijke opties voor het herstellen van een programma uitgeprobeerd (snelle en via iternetconnectie). Maar dit blijkt niet te helpen. Ik kan wel via 'onedrive' upload files de bestanden openen en gebruiken.
Weet iemand raad?

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

13 mar 2024, 09:15

Aan beide vragenstellers: ik heb jaaaaren geleden zoiets enkele keren gezien. Bleek dat de persoon geregeld een of ander opschoonprogramma gebruikte en dat verneukte soms een aantal registry settings. Ik kon toen niets anders dan MS-Office opnieuw installeren. Wees voorzichtig met zo'n dingen.
De raad van Verhaegen is alleszins de moeite waard om te proberen.

@Guy,
Je gooit een paar dingen op een hoop die misschien niks met mekaar te maken hebben:
1. Als je je bestanden vanop je onedrive kan openen, bewijst dat dat je MS-Office installatie wel degelijk nog werkt op je PC.
2. Hoe kom je aan de melding "Kan het bestand XXXX.docx of xlsx niet vinden" ??? Toch niet door op de bestanden in de Verkenner te dubbel klikken, hoe dan wel???? Ik gok dat je ergens een lijst "Recente bestanden" gebruikt, maar dat je die bestanden ondertussen van plaats hebt veranderd.
3. Kun je een MS-Office programma (Excel e.d.) niet opstarten van op de Start menu op je bureaublad? Als dat het geval is, probeer dan zeker ook de raad van Verhaegen.

En aub als je een vraag hebt, stel die dan apart i.p.v. un te breken op andermans vraag waarvan niet zeker is of het wel 100% hetzelfde is. Dankjewel.
.