windows life mail 2012

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

mousche
Lid geworden op: 22 feb 2019, 19:09
Locatie: Sint Katelijne Waver

11 feb 2024, 13:22

Ik heb nog altijd windows live mail 2012 op mijn pc staan. Soms gebruik ik dat nog alhoewel ik de mail van proximus ook erop heb staan.
Ik vind die mail gemakkelijker misschien gewoonte, ik krijg nu de fout " er is een probleem opgetreden bij het aanmelden, weet iemand hoe ik dat kan oplossen ?
Mijn mail vrienden hebben wel gemeld dat ze bijlage of filmkes niet kunnen opdendoen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

11 feb 2024, 14:06

mousche schreef:
11 feb 2024, 13:22
Ik heb nog altijd windows live mail 2012 op mijn pc staan. Soms gebruik ik dat nog alhoewel ik de mail van proximus ook erop heb staan.
Ik vind die mail gemakkelijker misschien gewoonte, ik krijg nu de fout " er is een probleem opgetreden bij het aanmelden, weet iemand hoe ik dat kan oplossen ?
Mijn mail vrienden hebben wel gemeld dat ze bijlage of filmkes niet kunnen opdendoen.

Ge moet tegenwoordig bij het aanmelden bij proximus je volledig email adres aangeven , dus niet meer bijvoorbeeld abcd1234 , maar abcd1234@skynet.be . Misschien helpt dat.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

12 feb 2024, 08:00

die wordt zoals ze zo mooi kunnen zeggen : uitgefaseerd
één voor één vallen die servers bij microsoft voor windows live mail uit , en dan krijg je dergelijks
omdat ze der mee gestopt zijn die te ondersteunen
beste dat ik kan aanraden is instaleer thunderbird , die kan je het uiterlijk geven dat je al gewoon bent van windows live mail
die is aanpasbaar op velerlei gebied

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

12 feb 2024, 08:57

100% akkoord om Thunderbird te gebruiken, maar dan mag mousche bij de eerste start ervan, niets van de instellingen automatisch laten overnemen, want dan zit die weer even ver.
Best eerst the "Contacten" exporteren naar een CSV bestand, dan Thunderbird opstarten en kiezen voor "Nieuw account" en dan in het Adresboek het CSV bestand importeren.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

13 feb 2024, 17:01

inderdaad
en eigenlijk is het aangewezen van imap te gebruiken , maar dat is natuurlijk eigen keuze (pop of imap)
inderdaad best eerst de contacten exporteren in .cvs
nadien de contacten importeren , gaat tegenwoordig héél goed zonder probleem