Blauw pop-up scherm

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

13 mar 2024, 15:24

Hallo franç,

Ik weet het niet maar ben dus verder gaan zoeken ...

https://support.microsoft.com/nl-nl/win ... a2af072382

En zie " niet storen " staat ingeschakeld .
Heeft dit er iets mee te maken dan?
En toch krijg ik dat scherm af en toe te zien , en klik ik op later herinneren

Afbeelding

Of zit het hem hier soms ?

Moet die aan ?

Ik geraak er niet meer aan uit sorry ,


Afbeelding
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

franç
Lid geworden op: 10 jul 2003, 12:34

13 mar 2024, 15:50

Omdat ik met Windows 10 werk, kan ik - wat Windows 11 betreft - niet zo gedailleerd antwoorden.
Als ik deze webpagina van Microsoft lees: klik, dan denk ik dat je moet uitvoeren wat daar onder punt 3 - tweede blokje - staat: "Tips en suggesties voor Windows in- of uitschakelen."

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

13 mar 2024, 16:17

Goed dan wacht ik nog even af , want hier staat alles op uit !
Daarom begrijp niet waarom ik af en toe die melding krijg .
Maar goed , in ieder geval hartelijk dank franç .

Mooie avond verder .
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

13 mar 2024, 16:44

Om even in te pikken op het topic:
Wat topicstarter voorheeft heb ik
zowat een half jaar geleden regelmatig
voorgehad: bij opstarten van PC een ander
bureaublad dan gewoonlijk (overwegend blauw)
met de melding dat "alles klaar was om Win10
te installeren" (terwijl dat die er al bijna 8 jaar
op stond!) en klik om voor te gaan !
Heb dan telkens Exit knop gebruikt en kreeg
dan elke keer een keuzemenu met de optie
om bijv "morgen of over drie dagen " verder te
gaan met het installeren.
Dat is zo een keer of vijf/zes na die drie dagen
weer op het scherm verschenen (telkens uitgesteld
natuurlijk) en nu de laatste maanden geen last
meer gehad.
Ook een sop het net navraag gedaan wat daar
de oorzaak kan van geweest zijn maar geen
bevredigend antwoord gekregen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

13 mar 2024, 19:19

Windows is slim ... maar tot drie tellen is er niet bij. Ook ik klik dat scherm weg met de knop "over 3 dagen" soms duurt het weken voor 't terug komt!
Wel 'grappig' is dat mijn partner (die een beetje schrik heeft om iets mis te doen op mijn laptop) het vaker dan gemiddeld te zien krijgt (en er telkens van schrikt).

De tip om via meldingen die vraag om suggesties van Windows zelf uit te zetten ga ik zeker eens proberen ...

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

14 mar 2024, 14:04

Dit zijn nu eenmaal allemaal perikelen die optreden bij het gebruik van Windows "Home" versies. Met de Windows LTSC versies die Microsoft aan bedrijven verkoopt kom je dit allemaal niet tegen.
Vergeet niet , men is uit op jouw geld ( dat Office 365 ) en om je surfgedrag/interesses te weten te komen. Idem met dat "Backup" waarbij hetgeen je wilt back-uppen naar de "cloud" gaat , en als die vol komt ga je ervoor betalen.
Bedenk dat Windows 10 Home maar tot October 14, 2025 ondersteund wordt , en dan ga je veel meer vragen krijgen om naar Windows 11 over te schakelen. Windows 11 *eist* wel een moderne laptop of computer en weigert te installeren op ietwat oudere PC's of laptop's. It's all about the money ...

Er bestaat een truuk om de Windows 10 LTSC versie te installeren op een bestaande Windows 10 Home versie met behoud van instellingen en programma's. Dat is helaas niet iets dat eenvoudig is. De Windows 10 LTSC versie wordt ondersteund tot January 13, 2032 , dus lang nadat Windows 10 Home er het bijltje heeft bij neergelegd. Zie Windows 10 historie : https://en.wikipedia.org/wiki/Windows_1 ... on_history

Persoonlijk hou ik niet van Windows 11 , je kan er nog veel moeilijker je weg in terug vinden ( bvb. "Configuratiescherm" )

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

15 mar 2024, 08:52

Fred1950 schreef:
14 mar 2024, 14:04
....knip...
Windows 11 *eist* wel een moderne laptop of computer en weigert te installeren op ietwat oudere PC's of laptop's. ....knip....
Dat is wat MS zegt maar niet wat ze doen. Ze hebben zelf een procedure gepubliceerd om Win 11 wél te kunnen installeren.
Ik heb zelf Win 11 geïnstalleerd op een VirtualBox op een moderne machine waarop TPM is uitgeschakeld, en op een laptop van 2015, toen bestond TPM nog niet. Werkt prima in beide gevallen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

15 mar 2024, 10:17

hviaene schreef:
15 mar 2024, 08:52
Fred1950 schreef:
14 mar 2024, 14:04
....knip...
Windows 11 *eist* wel een moderne laptop of computer en weigert te installeren op ietwat oudere PC's of laptop's. ....knip....
Dat is wat MS zegt maar niet wat ze doen. Ze hebben zelf een procedure gepubliceerd om Win 11 wél te kunnen installeren.
Ik heb zelf Win 11 geïnstalleerd op een VirtualBox op een moderne machine waarop TPM is uitgeschakeld, en op een laptop van 2015, toen bestond TPM nog niet. Werkt prima in beide gevallen.
Ge bedoelt dat er registry patches bestaan om die installatie toe te laten. Maar hoelang gaan die werken ? Bij de eerstvolgende update of upgrade kan MS beslissen om dat Win 11 in een soort safe mode te laten werken.

Microsoft schrijft ook :

Deze pc voldoet niet aan de minimale systeemvereisten voor het uitvoeren van Windows 11. Deze vereisten zorgen voor een betrouwbaardere en kwalitatief betere ervaring. Het installeren van Windows 11 op deze pc wordt niet aanbevolen en kan tot compatibiliteitsproblemen leiden. Als u doorgaat met het installeren van Windows 11, wordt uw pc niet langer ondersteund en heeft u geen recht op updates. Schade aan uw pc als gevolg van een gebrek aan compatibiliteit valt niet onder de fabrieksgarantie.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

16 mar 2024, 09:28

Dat laatste is even grote quatsch en bangmakerij: de updates komen wel degelijk binnen.

franç
Lid geworden op: 10 jul 2003, 12:34

16 mar 2024, 11:43

*Joy*,
In een bericht hierboven liet je dit venster zien:
image.png
Omdat je "Meldingen" hebt uitgezet, denk ik dat het venster waarover het in dit topic gaat, dan niet meer zal verschijnen. Als je niet álle meldingen uit wil schakelen, kun je - na klikken op het pijltje bij 'Meldingen' - nog keuzes maken, waarbij je dan (denk ik) in elk geval het ontvangen van "Tips en suggesties over Windows" (tweede blokje onder punt 2) moet uitschakelen. Zie deze webpagina van Microsoft: klik.

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

16 mar 2024, 16:20

@ franç

Ik heb nooit aan die instellingen iets veranderd .
Alles stond uit , dus denk ik niet dat het daaraan ligt .
Het is maar sporadisch dat ik deze melding krijg hoor !
T'is geen drama hé.
Wat ik wèl regelmatig krijg is een melding van mijne Microsoft Defender.
En dit is best OK.

Als ik naar systeem surf, zie ik nergens instellingen voor meldingen wijzigen
Heb alles nog eens ( link) goed gelezen , en overlopen ..

Toch een dank je wel voor het mee denken .

Een fijn weekend verder franç.
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet