De Google Wachtwoorden-manager

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

Cyper

17 jan 2026, 17:27

De Google Wachtwoorden-manager is een geweldig ding. Als je ergens inlogt, onthoudt hij het wachtwoord in jouw plaats en vult het de volgende keer al meteen in. Je hoeft maar één wachtwoord te onthouden, en dat is datgene, waarmee je in je pc inlogt.
De lijst met al je wachtwoorden wordt bewaard en staat voor je klaar telkens je hem nodig hebt.
En bovendien stelt hij je voor, als je ergens registreert, om een uniek sterk wachtwoord te gebruiken dat hij ter plekke aanmaakt. Eén met een hoop vreemde tekens, dat geen mens zelf kan verzinnen.

Nu probeerde ik dat eens uit te leggen aan een vriend, maar bij hem gaf Google géén sterke wachtwoorden. In het rechtsklik-menu dat verschijnt bij het wachtwoordvakje stond wel al het andere, maar niet "sterk wachtwoord voorstellen". Bij mij staat dat er wel.
Dus hij moet zélf wachtwoorden verzinnen.
Ik snap dat niet. Hij heeft ook Windows 11, net als ik. Waarom bij mij wel en bij hem niet?

audibac

17 jan 2026, 18:04

Mijn wachtwoord manager is bitwarden , deze heeft nog meer instellingen en ook maar het hoofdwachtwoord onthouden .Bij deze kun je tot 99 letters of tekens gaan .
https://bitwarden.com/nl-nl/download/
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home

Cyper

17 jan 2026, 18:49

ah, merci. dat is een ander soort. Ik zal eens achterhalen of je de lijst naar een andere manager kunt overzetten.

audibac

17 jan 2026, 19:14

Cyper schreef:
17 jan 2026, 18:49
ah, merci. dat is een ander soort. Ik zal eens achterhalen of je de lijst naar een andere manager kunt overzetten.
Dat is mogelijk en een extentie voor elke browser of smartphone
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home

verhaegen
Support SeniorenNet

17 jan 2026, 19:25

Wie Firefox als browser gebruikt heeft dergelijks al heel lang ,tevens kan men het sycroniseren met je tablet en smartphone , zodat wachtwoorden en favorieten op elk toestel ter beschikking heeft

Cyper

17 jan 2026, 19:45

Ja, dat weet ik. Wachtwoordmanagers zijn erg makkelijk, niemand kan twintig of meer wachtwoorden onthouden.
Maar wat ik eigenlijk wou weten is waarom ik meer met die manager kan doen dan iemand anders? Want ikzelf ben heel tevreden met de Google manager.
Hij echter heeft ook Google, maar zijn wachtwoordmanager stelt geen sterke wachtwoorden voor. En ik vraag me af waarom?