Welke mobiele provider voor Spanje ?

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

clioke
Lid geworden op: 04 mar 2007, 13:41

14 aug 2011, 15:45

Nu ga ik zelfs eens een vraag stellen se...

Ik zoek een mobiele internetprovider om met mijn laptop (en een umts usb stick) in Spanje te kunnen internetten.

Liefst iets zonder contract, dus gewoon prepaid.
Voor max 2 maanden, langer niet.

Wie heeft hier ervaring mee en welke provider werkt het best/voordeligst ?

Bedankt,
Het gaat niet alleen over 'Waarom zou ik Linux willen?'. Het gaat ook over 'Waarom zou Linux mij willen?'

Wimo
Lid geworden op: 07 jul 2007, 15:44
Locatie: Muizen(Mechelen)+Spanje

14 aug 2011, 21:49

Clioke,

Eerst en vooral, voor wat heb je internet nodig?
Verlof, wat surfen en mail bekijken?
Zaken?
Ben je op hotel of....
Ik kan hier wel iets opzoeken i.v.m.prepaid in Spanje.

Groeten
Wimo
TOSHIBA C70_C_1C9 / 64 BITS / INTEL CORE I5 5200U / 8 GB DDR3 / INTEL HD GRAFPHICS 5500 WIN10 HOME versie 2004 / 500 GB SSD / FIREFOX / OUTLOOK.COM
HP ENVY 4520 AIO.
SMARTPFONE SAMSUNG GALAXY A03 Android 11

clioke
Lid geworden op: 04 mar 2007, 13:41

15 aug 2011, 09:26

Gewoon om wat te surfen, emailen en vakantiefoto's uploaden.
Downloaden uiteraard niet.

Voor minstens 2 weken, maximum 1 maand.
2 maanden mag ook.

Ik las al veel goeds over vodafone (zonder contract).
Maar m'n spaans is niet zo geweldig om alles te kunnen begrijpen op de site. :lol:
Het gaat niet alleen over 'Waarom zou ik Linux willen?'. Het gaat ook over 'Waarom zou Linux mij willen?'

Wimo
Lid geworden op: 07 jul 2007, 15:44
Locatie: Muizen(Mechelen)+Spanje

15 aug 2011, 10:16

Clioke

'k zal eens wat opzoeken.

Voor wanneer heb je het nodig?

Groeten
Wimo
TOSHIBA C70_C_1C9 / 64 BITS / INTEL CORE I5 5200U / 8 GB DDR3 / INTEL HD GRAFPHICS 5500 WIN10 HOME versie 2004 / 500 GB SSD / FIREFOX / OUTLOOK.COM
HP ENVY 4520 AIO.
SMARTPFONE SAMSUNG GALAXY A03 Android 11

clioke
Lid geworden op: 04 mar 2007, 13:41

15 aug 2011, 10:37

Heel erg bedankt !
Het zou zijn voor volgende jaar juli.
En wss het jaar daarna en daarna en daarna ... :lol:
Mischien ook augustus, maar dat speelt weinig rol denk ik.

Een 3G usb modem koop ik zelf aan.
Het gaat niet alleen over 'Waarom zou ik Linux willen?'. Het gaat ook over 'Waarom zou Linux mij willen?'

speels
Lid geworden op: 24 sep 2006, 14:40
Locatie: Schoten

15 aug 2011, 17:12

Heb in juli nog een stick laten opladen bij vodafone in Tenerife ,32€ ,30 kalenderdagen geldig en goed voor 2 GB. Zijn er ook van korter duur en goedkoper en minder GB

Movistar en Orange waren naar mijn mening veel duurder .

succes

speels

Wimo
Lid geworden op: 07 jul 2007, 15:44
Locatie: Muizen(Mechelen)+Spanje

15 aug 2011, 21:11

Speels,
Die 32€ klopt voor Tenerife maar voor Spanje komt daar 18% btw bij.

Is dit enkel voor de card en ben je niet verplicht een stick apart der bij te kopen?

Maar wat gebeurt er na die maand? Als je ze niet meer gebruikt, blijft je prepaid card nog geldig voor bv. volgend jaar opnieuw op te laden?
Of moet je een nieuwe card vragen?

Ik ben momenteel in Belgie dus ik kan het daar niet zelf gaan vragen.
In Spanje gebruik ik internet van Orange (met abo.)

Groeten
Wimo
TOSHIBA C70_C_1C9 / 64 BITS / INTEL CORE I5 5200U / 8 GB DDR3 / INTEL HD GRAFPHICS 5500 WIN10 HOME versie 2004 / 500 GB SSD / FIREFOX / OUTLOOK.COM
HP ENVY 4520 AIO.
SMARTPFONE SAMSUNG GALAXY A03 Android 11

speels
Lid geworden op: 24 sep 2006, 14:40
Locatie: Schoten

17 aug 2011, 18:07

Stick was al in mijn bezit,sim kaart aankopen denk ong 10 € ,kan daarna ook gebruikt worden voor gsm met spans n°

sim blijft een jaar actief,gewoon terug laten opladen en surfen maar.

speels

Wimo
Lid geworden op: 07 jul 2007, 15:44
Locatie: Muizen(Mechelen)+Spanje

19 feb 2012, 16:46

Clioke,

Beter laat dan nooit maar ik heb zo wat alle providers nagekeken en info gevraagd in verschillende winkels. Waarom, omdat je overal wel een ander antwoord krijgt en uiteindelijk wel wat meer willen verkopen dan alleen maar “prepaid internet”.
Verschillende van die providers maken trouwens ook gebruik van een ander netwerk. Movistar heeft zijn eigen netwerk en een andere gaat ook via dat netwerk. Maar dat gebeurt hier ook he.

Nu, volgens mij blijven der maar 2 over en dat is CARREFOUR en VODAFONE. Al de andere zijn ofwel te duur of bieden niet wat je verwacht.
Carrefour gaat via het netwerk van ORANGE en Vodafone heeft natuurlijk zijn eigen netwerk.

Orange zelf is te duur voor wat je krijgt.
Carrefour is ok qua prijs maar via het netwerk van Orange...?

http://www.carrefour.es/telecom

Links onder ''CARREFOUR MOVIL'' zie je staan ''Internet movil prepago''
Klik dat maar open,
dan heb je tarief/dag en dat kost je 1€/dag met een max. verbruik van 100Mb/dag.
Ook moet je een min. verbruik hebben van 3€. dus de maanden dat je der niet bent betaal je toch 3€

Bono 1Gb is geldig voor 30 dagen en kost 19€. Eenmaal je GB opgebruikt is kan je verder gaan met het dagtarief. Om hier gebruik van te maken moet je een gratis SMS sturen naar 22864 (via je sim)met de vermelding van de tekst ALTA BONO 1GB.

Bono 3GB werkt hetzelfde als voor 1GB (alleen moet je dat aanvragen zoals hierboven maar met 3GB.

Je tarief begint te lopen vanaf de eerste maal dat je ervan gebruikt maakt.

Je kan hier ook een modem + Sim of alleen een Sim kaart aankopen. Registratie is verplicht maar kan eventueel altijd op hotel of campingadres.

(ik moet hier nog eens navragen hoelang je sim kaart geldig blijft( 1jaar of,,,) laat dat nog weten.

Bij Carrefour moet je nog 18% btw bijtellen tenzij je naar Tenerife gaat daar is geen btw.


http://www.vodafone.es/particulares/es

Klik op Internet y TV en daarna op internet movil prepago.
Rechts zie je dan staan ''BONOS DE NAVIGACION'' en klik daar maar op.
Hier zie je alle ''Bono's staan en dit wijst zichzelf uit; weekend / week / maand.
Hier staan de prijzen vermeld met btw.
Systeem is hetzelfde als hierboven, sms sturen van vermelding bono,,,,
Ook bij Vodafone heb je een dagtarief maar kost 4€/dag met een max van 250mb/dag.
Hier ook registratie (verplicht sinds de aanslagen in Madrid)

Voor herlading kan je terecht in de winkel of in Carrefour( daar heb je meestal ook een Vodafone winkel) of via de site zelf.
Bij Vodafone blijft je sim kaart 9 maanden geldig en moet je zeker herladen om je kaart aktief te houden. (bv. Als je na acht maand 5 of 10€ herlaad ben je gerust tot de volgende maal.

Bij Vodafone kan je ook een sim kaart apart aanschaffen en krijg je der momenteel nog 1GB bovenop (geloof momenteel 29€)

Wat is nu het verschil tussen die twee;
Carrefour gaat via het netwerk van Orange en geeft niet overal evenveel veel dekking,
Om dit na te gaan ga naar Orange

http://ayuda.orange.es/movil/herramient ... cobertura/

Rechts van de kaart zie je Tipo de cobertura (=dekking) en klik daar 3G interiores aan.
Je kan ook nog de prov, of stad nog intikken, en inzoomen op de kaart.
dan zie je dat er soms niet veel overblijft van een degelijke dekking,

Ook bij vodafone de dekking is bekijken;

http://vodafone.es/conocenos/es/cobertu ... ura-movil/

Hier ook zelfde systeem als hierboven.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Vodafone want ik ben nu bij Orange en zit zo op het randje van een goede dekking en dat laat het soms al eens afweten,

Zo, indien nog verdere vragen hoor ik het wel.
Sorry voor de late respons maar door gezondsheidsproblemen,,,,

Groeten
Wimo
TOSHIBA C70_C_1C9 / 64 BITS / INTEL CORE I5 5200U / 8 GB DDR3 / INTEL HD GRAFPHICS 5500 WIN10 HOME versie 2004 / 500 GB SSD / FIREFOX / OUTLOOK.COM
HP ENVY 4520 AIO.
SMARTPFONE SAMSUNG GALAXY A03 Android 11

Wimo
Lid geworden op: 07 jul 2007, 15:44
Locatie: Muizen(Mechelen)+Spanje

02 mar 2012, 21:00

En Clioke, kun je der zowat aan uit?
Anders hoor ik het wel.

Groeten
Wimo
TOSHIBA C70_C_1C9 / 64 BITS / INTEL CORE I5 5200U / 8 GB DDR3 / INTEL HD GRAFPHICS 5500 WIN10 HOME versie 2004 / 500 GB SSD / FIREFOX / OUTLOOK.COM
HP ENVY 4520 AIO.
SMARTPFONE SAMSUNG GALAXY A03 Android 11

rds
Lid geworden op: 21 jul 2014, 01:08

21 jul 2014, 01:29

Wimo schreef:Ook moet je een min. verbruik hebben van 3 euro. dus de maanden dat je der niet bent betaal je toch 3€
Dat klopt niet volledig. Als je prepaid kaart op 0 euro staat kan die niet in het negatief gaan. Als wij 2 weken naar Spanje gaan zetten we er 15 euro op. Na die 2 weken is de kaart dus leeg. Als we dan het jaar nadien aankomen, zetten we er gewoon weer 15 euro op en kunnen we weer 2 weken surfen.

Of de sim kaart vervalt weet ik niet, maar wij blijven toch minstens 9 maanden weg en hebben nog nooit een vervallen kaart gehad.

hjb
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:45
Locatie: o.vl.

21 jul 2014, 13:29

rds: uw reactie slaat op een onderwerp van een paar jaar oud. ondertussen is er echt wel veel veranderd op dat vlak.
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender

Wimo
Lid geworden op: 07 jul 2007, 15:44
Locatie: Muizen(Mechelen)+Spanje

28 jul 2014, 21:26

rds,
Zoals hjb aangeeft is dit topic al 3 jaar oud maar bon.
Je zegt dat dat niet volledig klopt maar over welke provider spreekt U dan.

Waar ik zeg dat er een min. verbruik van 3€ is is dat ondertussen door de BTW aanpassing al 3.63€

http://www.carrefour.es/telecom/interne ... fa-diaria/

Ik denk wat jij hebt toch niet hetzelfde is als wat ik daar uitgelegd heb.
15 € op de kaart zetten voor 2 weken maar wat krijg je dan en bij wie?

Wimo
TOSHIBA C70_C_1C9 / 64 BITS / INTEL CORE I5 5200U / 8 GB DDR3 / INTEL HD GRAFPHICS 5500 WIN10 HOME versie 2004 / 500 GB SSD / FIREFOX / OUTLOOK.COM
HP ENVY 4520 AIO.
SMARTPFONE SAMSUNG GALAXY A03 Android 11