windows XP

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

etienne d.
Lid geworden op: 12 feb 2005, 18:18
Locatie: ronse

05 mar 2014, 09:53

Ik gebruik windows XP. Ga ik na 8 april nog kunnen inloggen bij banken, enz.? Ik gebruik Internet Explorer. Hoeveel kost het mij om over te schakelen op wondows 8.1?

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

05 mar 2014, 10:39

etienne d. schreef:Ik gebruik windows XP. Ga ik na 8 april nog kunnen inloggen bij banken, enz.? Ik gebruik Internet Explorer. Hoeveel kost het mij om over te schakelen op wondows 8.1?
http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=176281
http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=176400
http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=176366

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

05 mar 2014, 15:43

PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

mendo
Lid geworden op: 20 jun 2011, 11:48

08 mar 2014, 20:11

Wat schiet je er mee op te weten wat Windows 8.1 kost? Is je pc wel geschikt voor Windows 8.x ? Maar al te vaak is dat trouwens niet het geval. En al is dat toch het geval, zelfs dan valt te bezien of je pc die investering nog wel waard is.
Niet vergeten…
De installatie van gratis-software gaat vaak gepaard met een aanbod tot installeren van ongevraagde programmas’ of toolbars. Verwijder desgevallend het vinkje bij die EXTRA aanbieding.

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

07 apr 2014, 16:40

etienne d. schreef:Ik gebruik windows XP. Ga ik na 8 april nog kunnen inloggen bij banken, enz.? Ik gebruik Internet Explorer. Hoeveel kost het mij om over te schakelen op wondows 8.1?
Tot op de dag van vandaag, 7 april, zijn er nog miljoenen die met Xp werken. Bv? Nederland ongeveer 4 miljoen. Bij ons nog een heel pak. Zelfs de overheid zit in de problemen. Voorbeeldje. De Vlaamse administatie werkt nog met ongeveer 17.000 Pc' op XP. Internationaal gaat het dus nog om miljoenen PC's. Om maar te zeggen. Je bent niet alleen! Strikt persoonlijk, en ik ben zeker geen kenner, denk ik dat windows zich een beetje vergist heeft met zo een indringende verandering. Wij moeten (verplicht) mee met de tijd.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

07 apr 2014, 17:58

@ED.

Toch niet vergeten dat het stopzetten vd XP-ondersteuning al jaren bekend is? In eerste instantie tot april-2013, maar bijgesteld, naar april-2014. Ruim de tijd om zich voor te bereiden ?
http://support.microsoft.com/gp/msl-antimalware-winxp

Afbeelding
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

07 apr 2014, 22:36

Dat is waar, specspeer. Wat niet weg neemt dat er nog zoveel met XP wordt gewerkt. Heimelijk zullen er velen gedacht hebben, dat de ondersteuning zou verlengd worden. (*) XP was (en is) niet slecht. Ik vraag mij af, hoelang win.7 het nog zal overleven.

(*) Het zou mijn niets verwonderen,dat Microsoft toch nog een "aanpassing" zal overwegen. De concurrentie zou wel eens een streep door de rekening kunnen trekken. Hun Browser verliezen, kost hen ook een pak geld.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

08 apr 2014, 12:07

ED. schreef:Dat is waar, specspeer. Wat niet weg neemt dat er nog zoveel met XP wordt gewerkt. Heimelijk zullen er velen gedacht hebben, dat de ondersteuning zou verlengd worden. (*) XP was (en is) niet slecht. Ik vraag mij af, hoelang win.7 het nog zal overleven.

(*) Het zou mijn niets verwonderen,dat Microsoft toch nog een "aanpassing" zal overwegen. De concurrentie zou wel eens een streep door de rekening kunnen trekken. Hun Browser verliezen, kost hen ook een pak geld.
windows 7 ?
héél lang volgens mij (maar wie ben ik )
bedrijven gaan niet geneigd zijn van nog rap te veranderen net ze nu overschakelen
dat support misschien betalend gaat worden sluit ik niet uit (in de toekomst)
maar dat is voor bedrijven al héél lang zo

neen , in de westerse regio zullen ze xp niet méér .....
das een utopie dat ze dat nog zouden veranderen
in andere werelddelen gaan ze xp nog wél jaren ondersteunen