telenet verbinding internet

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

lucdm1
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:49
Locatie: Deurne

17 apr 2014, 15:58

Ik heb al een geruime tijd last van mijn internet verbinding van telenet.
Ik ben whop klant bij telenet en heb draadloos internet maar heb regelmatig geen verbinding met het internet op mijn laptop of tablet. Ik zit niet te ver van mijn router hoogstens een meter of 5. En telkens bij opstarten laptop heb ik geen verbinding en moet probleemoplosser gebruiken van windows voor ik kan beginnen en geeft hij aan slechte aansluiting van kabel maar dan heb ik wel verbinding. Maar soms na een kwartier ofzo is hij dan terug weg de verbinding en moet ik terug probleemoplosser gebruiken. Hoe kan ik dit oplossen? Telenet zelf zegt dat er bij hen geen probleem is.
leef met liefde, niet met geweld en wraak.
Dan kom je veel verder.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

17 apr 2014, 17:23

5 meter zou geen probleem mogen zijn, of er moet een muur tussen staan.

Is het de router van Telenet zelf of een andere?
Heeft u ook een vaste pc met kabel( niet dat dit de oorzaak zou zijn )
Zelf heb ik ook een hele tijd geklooid. Ik heb dan op een centrale plaats een extender bijgezet. Oorspronkelijk ene voor in het stopcontact, maar dat gaf teveel snelheidsverlies. Nu ene met draad en ik heb nu overal goede ontvangst.
Wel te verstaan dat ik , afhankelijk vanwaar ik zit, soms overschakel van router 1 naar router2. Mijn tablet zou automatisch de sterkste moeten nemen, maar ik moet manueel gaan

raslebol
Lid geworden op: 17 apr 2014, 22:16
Locatie: westvlaanderen

17 apr 2014, 22:36

ik heb hetzelfde probleem sedert ik whop heb, ik heb gebeld naar telenet en daar zeggen ze dat het een signaal is dat ik ergens opvang van iemand uit de straat die niet beveiligd is en zo mijn verbinding verbreekt.maar voordien had ik nergens last van,alleen sedert ik nieuwe modem heb.ze zeggen ook dat het niet aan hen ligt,maar ik ben niet de enige met dat probleem lees ik nu
eerlijk duurt het langst;zo zou het moeten zijn

lucdm1
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:49
Locatie: Deurne

18 apr 2014, 08:09

ik heb 2 laptops en een tablet en alle hebben het zelfde probleem, bij whop van telenet is router draadloos, dus ik weet niet wat te doen? werken met windows 8 en tabled is een android 4,1.
leef met liefde, niet met geweld en wraak.
Dan kom je veel verder.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

18 apr 2014, 09:10

Het probleem van rasiebol zou kunnen opgelost worden door in de router een ander kanaal in te stellen ( 6 of 11) dat ka u doen via mijn internet


Het andere is op te lossen door een extender te plaatsen ( vb DLink 605)
De router van Telenet heeft zeker nog twee vrije uitgangen.
U moet wel een extender en bijpassende kabel kopen en configureren.

Persoonlijk heb ik ook Whop
Ik haal met vaste pc 48. Met laptop via een router tot 40 en met tablet ( afhankelijk de plaats ) tot 35
Maar zoals ik reeds schreef heb ik twee extenders bijgeplaatst.

lucdm1
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:49
Locatie: Deurne

19 apr 2014, 12:16

wat is rasibol ? En welke extender hebt u gekocht ? Heb zelf eens een geprobeerd en die werkte ook niet goed.
leef met liefde, niet met geweld en wraak.
Dan kom je veel verder.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

19 apr 2014, 12:38

Er is zoveel keus tegenwoordig.
Zelf heb ik ivm kostprijs ergens een Dlink 605 gekocht.

Op Coolblue vindt U alle merken en prijzen, maar u moet niet noodzakelijk de duurste nemen en geen dualband.