browser firefox

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

mendo
Lid geworden op: 20 jun 2011, 11:48

13 jul 2014, 17:34

Kun je ons eerst eens zeggen onder welke Windows je oude pc werkte?
Niet vergeten…
De installatie van gratis-software gaat vaak gepaard met een aanbod tot installeren van ongevraagde programmas’ of toolbars. Verwijder desgevallend het vinkje bij die EXTRA aanbieding.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

13 jul 2014, 18:13

chira,

Het is nochtans dat bestand dat u moet hebben, als het leeg of beschadigd is kan ik u niet helpen. De uitleg kunt u hier eens nalezen:
https://support.mozilla.org/nl/kb/Belan ... schiedenis
Copy data to the new profile

Make sure that Firefox is completely closed before you copy data to the new profile.

It's recommended that you only copy data that would be a lot of work to recreate (such as bookmarks, passwords, and cookies) to the new profile. Extensions, themes, and preferences are a common cause of Firefox problems so you should re-install any extensions and themes and reconfigure your preference settings if you had problems with the old profile, instead of trying to transfer them. If you had problems with your old profile and haven't identified what set of files is causing your problem, it's recommended you copy files from your old profile folder to the new one in several steps, testing whether things are still working okay between steps.
http://kb.mozillazine.org/Transferring_ ... _-_Firefox

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

13 jul 2014, 18:26

chira,

om ff met de oude schijf te starten moet u gaan kijken bij C:\Programma's\Mozilla Firefox\firefox.exe

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

mendo
Lid geworden op: 20 jun 2011, 11:48

13 jul 2014, 18:27

Ieder heeft zo zijn eigen manier van werken denk ik.
Ikzelf haal het recentste "Bookmarks.json" bestand terug op.

Daarvoor ga ik via de menubalk van Firefox naar "Bladwijzers / Alle bladwijzers tonen / Importeren en reservekopie maken / Herstellen / bestand kiezen".

Je kiest dan via het geopende verkenner-venstertje het recentste Bookmarks.json bestand op de schijf van de oude computer. Enz.

Meer hoeft dat niet te zijn volgens ik in de openingsposting gelezen heb.
Niet vergeten…
De installatie van gratis-software gaat vaak gepaard met een aanbod tot installeren van ongevraagde programmas’ of toolbars. Verwijder desgevallend het vinkje bij die EXTRA aanbieding.

mendo
Lid geworden op: 20 jun 2011, 11:48

13 jul 2014, 18:41

De locatie van de Bookmarks.json bestanden is deze:

Voor Windows 7:
C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxx.default\bookmarkbackups

Voor Windows XP:
C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxx.default\bookmarkbackups
Niet vergeten…
De installatie van gratis-software gaat vaak gepaard met een aanbod tot installeren van ongevraagde programmas’ of toolbars. Verwijder desgevallend het vinkje bij die EXTRA aanbieding.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

13 jul 2014, 19:52

meer moet dat inderdaad normaal niet zijn

maar ik denk dat het "bladeren " naar de gewenste partitie , en map niet zo vlot verloopt
als mensen niet gewoon zijn van in een tree te werken is dat wél een beetje .......
ik begrijp dat

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

13 jul 2014, 21:22

verhaegen,

ja da's van lang voor den tijd van Windows hé 1990 ?
Dos 7 met Windows 95 in 1995.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

chira
Lid geworden op: 11 mei 2009, 12:28
Locatie: Deurne

13 jul 2014, 22:43

oude pc werkte onder vista
Acer Aspire E17, Windows 10 Home, 64 bits, Firefox 49.0.1, Ccleaner, Malwarebytes

mendo
Lid geworden op: 20 jun 2011, 11:48

14 jul 2014, 07:08

Vista...

Dan moet je hier zijn:

Je oude schijf:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxx.default\bookmarkbackups
Niet vergeten…
De installatie van gratis-software gaat vaak gepaard met een aanbod tot installeren van ongevraagde programmas’ of toolbars. Verwijder desgevallend het vinkje bij die EXTRA aanbieding.