Kan geen tekstdelen in het "vet/italic/onderlijnd "

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

24 aug 2014, 18:41

Als ik vroeger een woord bv "vet" wou hebben in de tekst dan "kleurde" ik dat woord blauw met de cursor en klikte dan bovenaan "B" aan en klaar was het.... nu de laatste week krijg ik dat niet meer voor elkaar!

Wat doe ik verkeerd??[/i]

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

24 aug 2014, 18:42

Je moet via extra Seniorrennet toevoegen aan de lijst van compatibiliteitsweergave.Dan werkt alles weer normaal.
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

24 aug 2014, 19:05

redpoppy schreef:Je moet via extra Seniorrennet toevoegen aan de lijst van compatibiliteitsweergave.Dan werkt alles weer normaal.
Bedankt voor het snelle antwoord , dit is voor IE , ik gebruik nogal eens Chrome en daar ben ik nog aan het zoeken .

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

25 aug 2014, 12:54

Paul Siemons,

bestaat niet voor FF of Chrome,
klik op een van de knoppen vóór u de tekst intypt bvb de knop b dan ziet u in uw tekst "["b"]" staan (zonder aanhalingstekens) als uw woord of tekst ingetypt is klikt u nogmaals op dezelfde knop en dan ziet u "["/b"]" eveneens zonder aanhalingstekens, het resultaat is dan:
staan (zonder aanhalingstekens) als uw woord of tekst ingetypt is klikt u nogmaals op dezelfde knop en dan ziet u "

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

25 aug 2014, 17:22

@Paul

In je vraag hierboven zie je eigenlijk al wat je verkeerd doet. Kijk, zo staat het er :
Afbeelding
Het teken voor italic staat achter de zin, dat klopt niet hé.
Wil je bepaalde tekst (woord of zin) aanpassen, klik je eerst op het gewenste type.
Je klikt achter het teken dat verschijnt en je typt het woord (of zin), en druk op de spatiebalk. De alzo geselecteerde tekst zal in dat type worden weergegeven in je posting.
Kan je onmiddellijk controleren door onder je tekstvlak te klikkken op "Voorbeeld".
Werkt zo voor iedere browser, dus ook voor Chrome, Firefox, IE, of een andere.

In je tekstvak ziet dat er dan zo uit :
Afbeelding

In het Voorbeeldvenster zo :
Afbeelding

Probeer het eens opnieuw ?
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

25 aug 2014, 18:08

compatibiliteitsweergave bestaat niet voor FF of chrome.
De vraag was tekst selecteren en dan op een functietoets klikken en dat gaat niet in FF of in Chrome en de juiste uitleg stond er al dus vijgen na Pasen.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

25 aug 2014, 20:44

Pcekspeer schreef:In je vraag hierboven zie je eigenlijk al wat je verkeerd doet. Kijk, zo staat het er :
Het teken voor italic staat achter de zin, dat klopt niet hé.

Inderdaad dat dat niet klopt .... dat is nogal duidelijk... maar dat wil niet zeggen dat ik iets fout deed.

Elke keer dat ik een woord of een stuk tekst in "Vet/Italic of onderlijnd" wou hebben markeerde ik dat met de cursor en klikte ik boven het gewenste vakje aan .... altijd al gemarcheerd zonder problemen ... alleen de laatste paar dagen (weken?) was dat niet meer mogelijk (een update?) en daarom heb ik hier op het forum uitleg gevraagd en gekregen.

Wat me wel eigenaardig overkomt is dat dit zich blijkbaar alleen voordoet bij SN; op zowat alle andere fora (met dezelfde mogelijkheid om vet/italic/onderlijnd te gebruiken) moet er niks speciaals in verband met de "compabiliteit" worden aangevinkt .... en werkt het zowel in Chrome als FF .

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

25 aug 2014, 21:10

@Paul

Aha.
Je stelt dus eerst je tekst op en gaat die dan nadien aanpassen.
Dat lukt inderdaad op sennet enkel met de browser IE (of met browsers die de engine van IE gebruiken), omdat je daar kan ingrijpen via de compatib.modus. Andere browsers gebruiken dat niet... Wil dus zeggen dat dit gedeelte van sennet nog niet volledig is aangepast aan de eisen van IE11, Firefox, Chrome, enz...
Als je dus je tekst achteraf wilt aanpassen, in de zin van lettertypes enz..., kan dat enkel in IE.
Je kan natuurlijk de tekst ook van de eerste keer zo neerzetten als je hem wilt hé, in de andere browsers.
Het voorbeeld wat ik hierboven aanhaal, is gedaan in Chrome.
Met de aanpassingen van kleur enz...
Maar werd gedaan tijdens het opstellen vd tekst.
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

25 aug 2014, 21:39

Pcekspeer schreef: @Paul

Aha.
Je stelt dus eerst je tekst op en gaat die dan nadien aanpassen.
Dat lukt inderdaad op sennet enkel met de browser IE (of met browsers die de engine van IE gebruiken), omdat je daar kan ingrijpen via de compatib.modus.


Wat is daar zo "Aha" aan???????

Toch niet moelijk : ik typ een woord en wil dat bv "vet" hebben ga ik er met de cursor over en klik het "vakje " B aan...... en voor zover mijn geheugen me niet in de steek laat werkt(e) dit altijd ... tot een tijdje geleden ..... er moest dus wel iets "veranderd" zijn... en daar heeft men mij dan de oplossing voor gegeven en werkt het weeral als vanouds.
Inderdaad hebt U gelijk als U zegt: " Dat lukt inderdaad op sennet enkel met de browser IE (of met browsers die de engine van IE gebruiken), omdat je daar kan ingrijpen via de compatib.modus."
Nu de grote vraag ... waarom is het nodig ... voor zover ik na kan gaan, dat er speciaal voor SN "ingegrepen moet worden in de compabiliteitsmodus" ... wat tot gevolg heeft dat dit niet bruikbaar is in andere browsers??

Pela
Lid geworden op: 15 jan 2010, 00:45
Locatie: Limburg

25 aug 2014, 22:01

Zal eens even een test doen met het woord test:

Test

Volgens het voorbeeld werkt het bij mij ook niet {meer}!

Nu zal ik nog een test doen met 'i':

Test

Dit werkt ook niet!

Maar het komt goed, nooit opgeven, blijven zoeken!

Test

Test

Test

Pela, u moet eerst alle reacties lezen en dan pas reageren. :)

Dat is juist. 8)

Wij moeten met onze tijd meegaan, er zijn nu eenmaal dingen die veranderen en wij moeten die veranderingen aanvaarden, zeker en vast.
Ik heb het altijd zo gedaan............................

Wij moeten niet gaan panikeren als iets anders loopt, dat is de moderne tijd, in onze tijd was alles beter, het is nu onze tijd.
Laatst gewijzigd door Pela op 26 aug 2014, 11:16, 3 keer totaal gewijzigd.
A bird that you set free may be caught again, but a word that escapes your lips will not return.
Jewish Proverb

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

25 aug 2014, 22:14

Pela schreef: Zal eens even een test doen met het woord test:


Zal eens even een test doen met het woord test:


Simpel toch ... het betreffende woord met de cursor "overlopen" en het gewenste "B/I/U" aanklikken.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

25 aug 2014, 22:25

@Paul

Waarom bij sennet wel voor bepaalde pagina's ? Omdat deze dus niet ten volle zijn aangepast (=compatibel) aan de eisen die IE11 de dag vandaag stelt. Wat dus wel lukt met IE7, doet het niet meer in IE11. Vandaar dat je dergelijke sites/pagina's moet laten weergeven in een modus die ouder is dan die van IE11. Doe je in IE11 zo :
Klik op EXTRA - Instell. voor compat.beheer.
In het vakje plak je het adres vd site en kik op Toevoegen.
Nu kan je die pagina/site wel bekijken op een manier zoals ze indertijd bedoeld was.
Is dat gebeurd dan kan je teksten aanmaken en ze pas nadien gaan aanpassen naar je voorkeur van kleur lettertype, enz... Zonder die instelling lukt het niet.
http://windows.microsoft.com/nl-be/inte ... e-11-win-7

Deze tekst werd eerst volledig getypt en pas daarna aangepast.
Als je dat probeert te doen in IE11, zonder aanpassing in de compat.modus, lukt dat evenzeer niet.

Waarom AHA ? Omdat ik ervan uitging dat je tijdens het typen vd tekst, in Chrome of FF, de wijzigingen niet kon uitvoeren.
:wink:
Laatst gewijzigd door pcekspeer op 25 aug 2014, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

25 aug 2014, 22:45

Pcespeer schreef: Waarom bij sennet wel voor bepaalde pagina's ?

Ben even niet mee hoor: heb ik ooit iets neergezet in de zin van "Waarom bij sennet wel voor bepaalde pagina's ?" .... de topicvraag heeft toch géén jota te maken met bepaalde pagina's ?

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

25 aug 2014, 23:17

redpoppy schreef:Je moet via extra Seniorrennet toevoegen aan de lijst van compatibiliteitsweergave.Dan werkt alles weer normaal.
Dit schreef Sony :
...
compatibiliteitsweergave bestaat niet voor FF of chrome.
De vraag was tekst selecteren en dan op een functietoets klikken en dat gaat niet in FF of in Chrome en de juiste uitleg stond er al dus vijgen na Pasen.

Sony
...

Je zal dus in IE11 sennet moeten toevoegen aan de lijst. Doe je dat niet, dan kan je geen aanpassingen meer doen in een reeds getypte tekst, voor wat betreft de kleur en dergelijke.

Nochtans werd deze tekst getypt, alhoewel sennet
niet in de lijst staat.

En dat gaat ook met FF, Chrome en anderen.
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

26 aug 2014, 10:58

Paul Siemons,

Eerst IE compatibiliteitsmodus deze moet ingesteld worden omdat M$ niet de internationale overeenkomsten volgt voor het gebruik van html
<html xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40">
Dat de functietoetsen niet meer op de door u aangehaalde manier reageren moet bij SeniorenNet zelf worden aangepast in de code van de website.
Nu in FireFox ga ik deze tekst nogmaals selecteren en trachten in vet b te zetten daarna dat gaat dus niet de b verschijnt achter de geselecteerde tekst. Ik ga dit afsluiten en terug openen met chrome en daarmee ook proberen, nutteloos, maar er zijn betweters die uit hunnen nek schrijven.""
Door af te sluiten werd er automatisch een afsluit /b geplaatst, dat gebeurd als er een sterretje staat op de gedrukte toets.
Nu met Crome deze tekst eens selecteren gewoon hetzelfde resultaat.
Even een scherm afdruk plaatsen zodat men het sterretje op de b toets kan zien anders wordt daar misschien wéér over gediscuteerd.
Afbeelding
Ik sluit af en laat gewoon Sennet de code verwerken.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet