Belgacom fon

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

jenske
Lid geworden op: 17 feb 2006, 15:39
Locatie: voorkempen

14 sep 2014, 19:48

Ik was met vakantie aan zee ik kon de eerste week op internet maar helaas de tweede week noppes. Heb ik daar iets fout gedaan aan de instellingen ? Feit is dat nu thuis mijn laptop ten onrechte opent met het openingsscherm van Belgacom fon en ook verbonden is met Belgacom fon daar waar dat vroeger automatisch met mijn eigen Wifi bbox en internet explorer gebeurde. Help !

peceloog
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 18 jul 2004, 15:58
Locatie: Groen Hoboken

14 sep 2014, 20:17

vinkje weghalen bij "automatisch verbinding maken" met de fon.
dan terugplaatsen bij uw eigen Wifi en verbinding maken.
Surf veilig, surf DEFENSIEF

peceloog
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 18 jul 2004, 15:58
Locatie: Groen Hoboken

14 sep 2014, 20:29

beter nog....
eerste verbinding met fon verbreken en nadien uw eigen Wifi starten en het vinkje plaatsen.
Surf veilig, surf DEFENSIEF

jenske
Lid geworden op: 17 feb 2006, 15:39
Locatie: voorkempen

15 sep 2014, 09:51

Werk met windows 7 home en misschien daarom vind ik nergens een vinkje en "automatisch verbinding maken". Ben wel naar Configuratie - draadloze netwerken - beheren - gegaan. Daar kon ik de volgorde van de netwerken verzetten. Als eerste stond er ten onrechte Belgacomfon en dan mijn bbox. Probleem dus opgelost. - De oorzaak van het probleem is misschien het zoeken van een internet verbinding tijdens mijn vakantie. - Bedankt voor jullie reacties.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

15 sep 2014, 12:42

jenske,

u hebt de juiste weg gevolgd om dat in orde te maken.
Normaal ziet u rechts onder in de systray een trapvormig ikoon
Afbeelding
Als u daar op klikt krijgt u ook de omringende netwerken te zien, indien het ikoon niet zichtbaar is klik dan op het driehoekje links, klik op aanpassen en de kunt u aanduiden "Pictogram en meldingen weergeven".

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

jenske
Lid geworden op: 17 feb 2006, 15:39
Locatie: voorkempen

15 sep 2014, 19:13

Sony,

Ja ik had ook voor alle zekerheid daar naar gekeken en ook daar stond als eerste Belgacomfon en als tweede mijn bbox.

Gelukkig nu terug ok en bedankt voor de belangstelling.