Kan sommige links of websites niet openen

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

20 okt 2014, 09:36

Van maart dit jaar heb ik een nieuwe pc nl. een windows 8.1 Ram geheugen 12,00 GB 64-bits besturingssysteem x 64 processor, een HP-Envy 700. Antivirus Bitdefender. Nooit problemen gehad, maar....
nu gebeurt het al enkele dagen dat ik soms niet kan verderklikken om iets te openen. Ik geef een vb.: Ik open bv het dagelijks grapje van seniorennet in mijn outlook en dat gaat perfect. Dan klik ik door naar: nog 3 andere grapjes: en dan krijg ik een lege witte pagina. Dus........helemaal leeg. ook geen rood kruisje bovenaan om de pagina te sluiten. In de balk onderaan loopt er dan een tekst: host zoeken en nog een heleboel anders dat ik niet kan lezen omdat het zo vlug voorbij rolt.Maar er gebeurt niks. Je kan de pagina enkel wegkrijgen door onderaan in de balk rechts te klikken en dan kiezen voor 'venster sluiten'. Dan kan het zijn dat ik het nog eens probeer en dat ik het wel kan openen maar meestal probeer ik verschillende keren en lukt het helemaal niet. Dus .....hij heeft het niet altijd. Soms gaat het een hele tijd goed en dan opeens weer zo'n wit blad. Het kan bij gelijk welke site gebeuren. Zo gebeurt het ook dat ik outlook kan openen en Google Chroom, maar als ik dan op het icoontje klik om hotmail te openen dat dit niet lukt. Het kan zijn dat je een website bezoekt zonder probleem, maar je klikt door naar iets anders en dan ineens ....wit blad. Je gebruikt een icoontje dat op je bureaublad staat. Het ene opent hij en dan een ander plots niet meer. Soms lukt het na nogmaals proberen wel, soms ook niet. Heb al geprobeerd om mijn pc te herstarten en dan lukt het soms wel, maar ineens....terug dat wit blad. Heel vervelend. Ik heb al een volledige scan gedaan, ik heb Malwarebytes al laten draaien. Ik heb mijn CCleaner gebruikt , ook om het register op te kuisen. Maar niets helpt. Dan wou ik voor de eerste keer met deze nieuwe pc systeemherstel doen omdat dit dikwijls helpt en ik koos een datum van meer dan een week geleden omdat ik toen het probleem nog niet had, maar erg raar..........ik kan met deze nieuwe pc geen systeemherstel doen, en dat vind ik het meest beangstigende. Ik wil systeemherstel doen en krijg volgende vensters:
AfbeeldingAfbeelding
Weet iemand van jullie hier raad mee. Kan het zijn dat ik zelf een herstelpunt moet maken de eerste keer en dat het dan wel lukt. Ik heb gisteren geprobeerd om zelf een herstelpunt te maken en dat is gelukt. Maar het heeft geen zin om mijn pc te laten terugkeren naar dit herstelpunt, want op dat ogenblik had ik mijn probleem reeds, dus dat lost niks op en vroeger heb ik er zelf geen aangemaakt omdat ik nooit problemen had en ik echt niet kon weten dat het niet zou lukken om naar een herstelpunt terug te gaan indien er zich een probleem zou voordoen.
Hopelijk weet iemand hier raad mee want ik vind het een heel vervelend iets. Vooral omdat hij het niet altijd heeft. Maar net als je denkt: het is opgelost.....hij heeft het niet meer dan krijg je weer zo'n wit blad.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

20 okt 2014, 17:32

Nouchka,
Ik open bv het dagelijks grapje van seniorennet in mijn outlook en dat gaat perfect.
Voor we het over systeemherstel gaan hebben, u weet toch dat Oulook een email programma is en geen browser ? Ik hoop dat u bedoeld Internet Explorer.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

20 okt 2014, 19:29

Ik weet inderdaad dat dit een e-mail programma is. Ik gaf gewoon een vb. Ik kan het dus hebben als ik gewoon een mail open en daar verder klik op een link,dat ik dan plots dat witte blad krijg. Ik kan het hebben als ik op mijn bureaublad een icoontje aanklik....Als ik gewoon naar internet ga via google Chroom........ Je weet het nooit op voorhand. Sinds ik vanmorgen die mail aan het forum van seniorennet stuurde voor hulp heeft het probleem zich geen enkele keer voorgedaan. Maar het kan dus gebeuren dat ik het vanavond of morgen weer voor heb. Dat is het rare. Er staat geen aanwijsbare reden op. Maar het voornaamste is dat ik graag zou weten hoe ik met deze nieuwe pc systeemherstel kan doen en niet telkens die melding krijg in dat venster waar ik je een afbeelding heb van meegestuurd.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

21 okt 2014, 17:26

Nouchka,

wat ik niet begrijp is dat u in uw email programma gaat verder klikken op linken dat kan helemaal de bedoeling niet zijn. Als er een link staat in een email kunt u daar op klikken en komt u in de browser terecht die u als standaard gezet hebt, als ik uw tekst goed lees zou dat Google Chrome moeten zijn, enkele klikken verder in Chrome bezorgt u dan een leeg blad of een heel leeg (wit) scherm ?

Herstelpunten in Windows 8.1 in de charms bar rechterkant scherm -> zoeken (vergrootglas) intypen Herstelpunt, maar dat zult u wel weten want u hebt er al zelf een gemaakt schrijft u.
Staan er dan geen herstelpunten van een eerdere datum ?
Telkens er een update gebeurd is werd er een herstelpunt gemaakt.
Hebt uzelf geen systeem back-up gemaakt ?

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

21 okt 2014, 19:12

Zojuist kreeg ik in mijn mailbox de melding dat er antwoord was van seniorennet op deze topic. Ik moet dus in mijn mail klikken op de link: www.seniorennet.be/forum.....enz om naar deze topic te gaan. Wel.... vanaf dat ik op deze link klik kreeg ik een witte pagina ........de enigste manier om deze pagina te verlaten is onderaan in balk op het icoontje van outlook rechts klikken en kiezen voor: dit venster sluiten. Ik heb het dan 3 keer opnieuw geprobeerd om deze link naar het forum van seniorennet te openen vanuit mijn mail en het lukte niet. Dan heb ik mijn pc opnieuw opgestart en dan lukte het wel..........hebben jullie daar een uitleg voor. Ik vind het raar en er zit geen logica in. Ik kan wel op internet en op mijn mails, anders zou ik denken dat het aan proximus ligt.........want daar zijn ze met de omschakeling van Belgacom naar proximus precies wat aan het sukkelen. Zo heb ik op mijn digitale tv sinds 19 oktober geen tv gids meer. Dus...we kunnen geen programma opnemen omdat die gids sinds 19/10 aangeeft: 'no information', zouden mijn problemen aan proximus kunnen liggen, maar dan zou ik toch helemaal niet op internet mogen geraken en dat lukt dus wel. En hebben jullie een idee hoe het komt dat ik met mijn nieuwe pc geen systeemherstel kan doen ??
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

21 okt 2014, 19:22

Ik lees nu pas uw uitleg over de herstelpunten. Ik krijg inderdaad herstelpunten die mijn pc automatisch aanmaakt als ik systeemherstel open, en ik heb geprobeerd om een herstelpunt aan te klikken van een week of 2 geleden toen ik deze problemen nog niet had maar dan krijg ik die vensters (die ik reeds meestuurde in deze topic) met de melding dat hij geen systeemherstel kan doen omdat deze misschien beschadigd zijn. Ik heb eergisteren zelf een herstelpunt gemaakt en ik heb nog niet geprobeerd of ik dat zelfgemaakte herstelpunt wel kan gebruiken omdat ik op dat moment dat ik dit herstelpunt maakte reeds deze problemen had. Ik moet dus verder terug gaan in de tijd, maar dan weigert hij ........dus ik sta nergens. Een systeembackup heb ik nog niet gemaakt, maar als ik op mijn pc naar mijn computer ga dan zie ik daar naast mijn Cschijf nog een D schijf met de naam: Recovery image en als ik deze openklik krijg ik het volgende:
Afbeelding
Kan ik hier iets mee doen ??? Maar als ik dat lees lijkt het mij veiliger om hier af te blijven.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

21 okt 2014, 19:45

Heb zojuist eens geprobeerd om systeemherstel te doen naar een zelfgemaakt herstelpunt van gisteren. Hij heeft heel het proces doorlopen met de melding op mijn scherm dat hij de registers terug aan het zetten was (of iets dergelijks) dus ik dacht dat het gelukt was, maar als dan mijn pc terug opstartte kreeg ik het volgende:
Afbeelding
Ligt het misschien aan mijn antivirus Bitdefender dat ik geen systeemherstel kan doen. Nu weet ik dus ook dat ik niet alleen niet kan terugkeren naar de automatisch gemaakte herstelpunten maar zelfs niet naar mijn zelfgemaakte. Dat kan toch niet ?
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem