scarlett of telenet

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

ninja22
Lid geworden op: 25 dec 2011, 12:00

28 nov 2014, 17:13

Hoor nu overal dat scarlett zo goedkoop zou zijn...hoor ook dat dat je er niks dan last mee hebt.
Er zijn zeker mensen die er mee tevreden zijn maar zou toch graag weten van mensen die het allebei hebben gehad....wat is nu...buiten het geld...het grote verschil????????????

Alvast bedankt!

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

28 nov 2014, 19:06

@nin

Van horen zeggen... misschien beter eens zelf informeren wat een en ander kost bij Scarlet en bij je provider van dit moment, en die dan eens vergelijken ?
Jouw behoeftes zijn dezelfde als die van een ander ? Wil je bijv. Triple-play of juist niet ? Is allemaal verschillend, dus de uitkomst zal ook verschillend zijn... Wil je vaste telefonie - breedbandinternet en digit.TV in één pakket ?
Jij kan dat enkel voor jezelf uitmaken hé, een ander kan dat niet...
En dan de verschillende aanbieders vergelijken...

http://www.scarlet.be/nl/?src=google_se ... wgod9XsAog

http://www.test-aankoop.be/hightech/int ... -maar-eens

Laat dus maar eens horen welke jouw eigen wensen zijn en in welke stad (postnummer) je woont, of Brussel ? Speelt allemaal een rol hé...

Welke mogelijkheden wil je :
1.Enkel Breedbandinternet
2.Pakket Breedbandint. + Telefonie
3.Pakket Breedbandint. + Digitale TV
1.Pakket Breedbandint. + Digitale TV + Telefonie

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

ninja22
Lid geworden op: 25 dec 2011, 12:00

28 nov 2014, 23:55

Wat ik juist wil,breedbandinternet,de zenders van telenet,digitale tv met de mogelijkheid zoals nu,dubbel kunnen opnemen op de digicorder,telefoneren op de vaste lijn,24/24 ik heb norton-antivirus,een gsm-abonnement van 15 euro,2 abonnementen 'betaal wat je belt(is erg weinig) ben 5 euro voor overal internet op mijn ipad.

Kan ik dat goedkoper krijgen bij scarlett?

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

29 nov 2014, 00:34

@nin

Je antw. niet op de vraag naar het postnummer van de stad waar je woont ?

Je kent het pakket wat je hebt bij Telenet ? Whop of Whoppa ?

Mocht ook jij Telenet-Whop gebruiken, dan krijg je ongeveer dezelfde snelheden te zien als je de tests uitvoert.

Snelheid van de verbinding : bij Telenet speedtest :
http://speedtest.telenet.be/
Afbeelding

Snelheid van de verbinding ; bij speedtest.net :
http://www.speedtest.net/
Afbeelding

Welke up- en download heb jij momenteel ?
Want als je daarmee tevreden bent, zal Scarlet of een ander, ook die snelheden moeten halen, toch ?
Of ben je met een lagere snelheid ook best tevreden ?

Voor november betalen wij het volgende :

AfbeeldingAfbeelding

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

ninja22
Lid geworden op: 25 dec 2011, 12:00

29 nov 2014, 07:56

Sorry,pnr is 2200.
Scheelt dat van het ene gedeelte tegen het andere?

Maar als ik uw nota zie...ik betal ongeveer 12 euro meer maar heb die antivirus en 5 euro op mijn ipad ,fretime everywhere of zo.
Wat snelheid aangaat,echt dat weet ik niet.
En een screenprint hier zetten,ik wil het wel maar ik kan dat niet.

Al bij al denk ik dat ik beter blijf waar ik ben.

Erg bedankt voor uw info.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

29 nov 2014, 16:21

@nin

De snelheid van je internetverbinding testen is nochtans simpel, de links waarop je moet klikken staan ook hierboven.
http://www.speedtest.net/
Als je op deze link klikt krijg je dit venstertje te zien :
Afbeelding
De test duurt maar heel even en dan krijg je een venstertje zoals hierboven reeds afgebeeld, met de informatie hoe snel je iets kan downloaden van het internet naar je pc en hoe snel dat je iets kan uploaden van je pc naar het internet. Die gemeten snelheden zijn meestal een stuk lager dan de snelheden die de providers beloven...

Maar als jou dat eigenlijk niet kan interesseren en je ook niet geïnteresseerd bent hoeveel dat allemaal moet kosten, kan je beter aangesloten blijven waar je nu al bent. Hoef je je ook geen zorgen te maken hoe het zou zijn bij een andere aanbieder.

Hoe je een schermafdruk kunt maken van iets wat je op je scherm ziet en wilt tonen op een site, of wilt meesturen met een mailtje, kan je hier nalezen :
http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... pprogramma
Echt niet moeilijk hoor, paar keer proberen en je kent het.
Vragen staat vrij hé.
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

29 nov 2014, 16:28

@nin

Voor Herentals bij Scarlet Trio : voor een occasionele gebruiker.
Afbeelding
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

firmindewit
Lid geworden op: 14 aug 2006, 14:32
Locatie: DE HAAN

29 nov 2014, 17:09

ninja

Scarlet One / digitale TV / vaste telefoon / 2 GSM abo's

vaste telefoon geen beperkingen in tijd, enkel speciale nummers en buitenland te betalen.
GSM abo van 15 en 5 euro.

Alles voor 73 euro gemiddeld. Naargelang overgebruik GSM .

Firmin
HP PCR15S, 8GB ram, SSD 512GB
AMD RYZEN5 , Firefox, windows 11

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

29 nov 2014, 18:53

@firmin

Scarlet one = is niet meer te krijgen ?
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/