internet explorer werkt niet meer

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

21 jan 2015, 10:05

Ik heb een pc Windows 8.1 Ram geheugen 12,0 GB 64-bits processor van een jaar oud. Sinds gisteren kan ik internet explorer niet meer gebruiken. Ik krijg steeds de melding 'Internet explorer werkt niet meer'. Vorige week gebeurde dit af en toe, maar als ik dan opnieuw naar IE ging dan lukte het weer een tijdje. Nu gaat het helemaal niet meer.De foutmelding verschijnt reeds na enkele seconden.Nadat hij uitgevallen is en ik terug op IE klik verschijnt de melding dat de sessie niet goed werd afgesloten en de mogelijkheid om dit te herstellen. Wat ik dan ook doe. Maar daarna idem dito. Ik kan wel op internet door Google Chrome te gebruiken. Ik heb nu voorlopig deze browser als mijn standaard ingesteld. Maar ik vind het wel niet normaal dat ik niet meer op IE terecht kan. Weet iemand raad ? Ik heb al mijn CCleaner alles laten opkuisen. Ook op mijn antivirus programma Bitdefender schijnt alles normaal.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

21 jan 2015, 10:43

daar zijn updates voor naargelang de versie "ie 11"
win8.1 64bit
http://www.microsoft.com/nl-NL/download ... x?id=41852
32 bit
http://www.microsoft.com/nl-NL/download ... x?id=41874

win 7 en ie 11
64 bit
http://www.microsoft.com/nl-NL/download ... x?id=41888
32 bit
http://www.microsoft.com/nl-NL/download ... x?id=41850

uiteraard de comp herstarten

als het dan nog gebeurt dan ;

Open Internet Explorer en druk op het tandwiel (of het menu Extra in Internet Explorer) > Internet Opties > Geavanceerd
Activeer de optie Softwarerendering gebruiken in plaats van GPU-rendering (te vinden in de categorie Versnelde grafische afbeeldingen).
Start vervolgens Internet Explorer opnieuw op.

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

21 jan 2015, 12:58

Beste Mr.Verhaegen, bedankt voor je snelle antwoord. Ik heb geprobeerd om die update te doen voor win.8.1 64bit, maar dan krijg ik het antwoord: 'De update geldt niet voor uw computer'. Dan heb ik geprobeerd om te doen wat u met uitlegt nl. naar I.E. gaan en naar het menu extra, internetopties......enz. maar terwijl ik daar mee bezig ben krijg ik reeds dat kadertje: internet explorer werkt niet meer' en dan kan ik niet meer verder. Ik wou juist op: 'geavanceerd' klikken toen de boel blokkeerde. Dus op die manier lukt het me ook niet. Ik moet minstens de tijd krijgen om die optie: Softwarerendering gebruiken te kunnen activeren, maar die tijd ontbreekt me.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

21 jan 2015, 13:22

Nouchka,

download deze IE 11, opslaan (op een plaats die u gemakkelijk kunt terugvinden bvb; desktop) niet dadelijk laten installeren.
http://www.microsoft.com/nl-be/download ... x?id=40854
Dan via de zoek charm (vergrootglas rechterkant scherm) intypen configuratie scherm --> Windows onderdelen in of uitschakelen --> Internet Explorer 11 vinkje wegdoen --> computer starten
De download van IE 11 installeren --> computer starten --> Windows update laten zoeken naar updates, indien nodig laten installeren en computer starten.
Internet Explorer starten en proberen.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

21 jan 2015, 13:25

maar ik zie dat jij een vista hebt ???

dan moet je deze update uninstallen (die staat op je comp )
KB 2998527
en dan de comp herstarten (zie dat die niet meer aangeboden wordt of geinstaleerd wordt !

en ook hetgeen doen , dat ik dus schreef over :

dat andere :
configuratiescherm>internetopties
Geavanceerd
Activeer de optie Softwarerendering gebruiken in plaats van GPU-rendering (te vinden in de categorie Versnelde grafische afbeeldingen).
Start vervolgens Internet Explorer opnieuw op.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

21 jan 2015, 13:26

sony
als ze vista heeft kan ie 11 niet

het hoogste dat ze kan is ie 9 (en die zal ze hebben dan)

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

21 jan 2015, 15:15

Verhaegen,

ondanks het onderschrift, Nouchka begon dit topic met:
Ik heb een pc Windows 8.1 Ram geheugen 12,0 GB 64-bits processor van een jaar oud.
Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

21 jan 2015, 16:38

Ik heb inderdaad een nieuwe PC sinds vorig jaar, een Windows 8.1. 64bit
Ik zal morgen proberen doen wat jullie me opdragen. Ben momenteel niet thuis. Alvast bedankt
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

21 jan 2015, 19:41

ai

dan zou den deze toch moeten gaan
http://www.microsoft.com/nl-NL/download ... x?id=41852

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

22 jan 2015, 01:12

Oef, dank zij jullie is het opgelost. Ik heb inderdaad gedaan zoals jullie gezegd hebben. De download opgeslagen op mijn bureaublad en dan bij windows onderdelen in of uitschakelen het vinkje weggedaan bij IE11. Dan heb ik hem naar updates laten zoeken, en na een tijdje kreeg ik terug de melding: " de update geldt niet voor uw computer'. Ik dacht dus dat alles weer mislukt was, maar ik heb dan toch de computer opnieuw gestart en terug bij windows onderdelen in of uitschakelen het vinkje terug gezet naast IE. Dan ben ik naar IE gegaan en de foutmelding: "IE werkt niet meer" verscheen niet langer. Ben dan nog naar extra: internetopties geavanceerd geweest om de optie Softwarerendering gebruiken i.p.v. GPU-rendering, te activeren. En tot nu toe schijnt alles in orde. Hopelijk is het dus O.K. Jullie zijn dus heel hartelijk bedankt. Nog een vraagje.........kan ik die gegevens van mijn vroegere computer nl. van die Vista zelf vervangen hier op het forum van seniorennet onder mijn naam, of moet ik dat aan jullie overlaten. Ik werk dus wel degelijk met een windows 8.1 64 bits Ramgeheugen: 12,0 GB Intel (R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40GHz. Ik heb het geprobeerd, maar dat lukt dus niet. Misschien is het toch wenselijk dat in de toekomst de juiste gegevens vermeld worden.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

22 jan 2015, 12:14

Nouchka,

als u ingelogd bent op het forum, van boven op profiel klikken dan kunt u al uw persoonlijke gegevens invullen:
Afbeelding
niet vergeten het captcha in te vullen, zoiets:
Afbeelding

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

22 jan 2015, 13:19

Hallo Sony, hartelijk dank voor de tip, ik maak er direct werk van. En nogmaals bedankt voor de hulp met mijn IE
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem