draadloos netwerk

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

baron
Lid geworden op: 29 okt 2005, 21:32
Locatie: West Vlaanderen

22 jan 2015, 11:40

Beste Vrienden,
Probleem :draadloos netwerk op tablet door drie muren valt geregeld uit.

*Belgacom Bbox 2 --- Proximus-Fon

Aan de installatie kan ik niets veranderen (veranderen van plaats van de Bbox2)

In die ruimte staat een TV (met kabel) , een draadloze telefoon.
Op de laptop is er geen enkel probleem in die ruimte.
Enkel de tablet valt geregeld uit...

ik heb weet van toestellen die de Wi-Fi kunnen versterken maar weet er het fijne niet van.
Wat kan ik doen om de Wi-Fi in die ruimte te versterken?

groetjes, baron
Geniet van de kleine dingen des levens....

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

22 jan 2015, 12:19

baron,

wifi repeater/versterker via elec. net, maar ik heb er geen goede ervaring mee.
https://www.google.be/search?q=wifi+ver ... -R7AbJ2IEI

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

baron
Lid geworden op: 29 okt 2005, 21:32
Locatie: West Vlaanderen

22 jan 2015, 12:30

Dag Sony,

Dat is iets waar ik ook van weet, maar oeie, geen goed alternatief, zie ik :wink:

Ga eens horen bij Proximus, wat zij voorstellen...

bedankt vooral,
baron
Geniet van de kleine dingen des levens....

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

22 jan 2015, 13:33

Welk wifi signaal selecteert u op het talet ( welk merk is het)

Persoonlijk ben ik tevreden met mijn wifiversterker, maar die halveert toch de helft v/d snelheid.
Het is kwestie van de juiste in plug plaats te vinden
Fritzl staat goed aangeschreven, maar een dual band in onnodig.

baron
Lid geworden op: 29 okt 2005, 21:32
Locatie: West Vlaanderen

24 jan 2015, 10:09

Dag Paul,
Het is een Samsung model SM-T210, een eenvoudig ding die toch veel kan...
Ons probleem is opgelost, daarom mijn beetje late reactie.....

Maar zoals hierboven reeds gezegd, heb donderdag een mail gestuurd naar Proximus en een kwartiertje later, telefoon... de hulplijn...
het probleem uitgelegd en hij stelde voor, geheel vrijblijvend hoor, om het nieuwe systeem te gebruiken, zijnde met adapters die via het elektriciteitsnet een draadloze verbinding te verbeteren.

Dit systeem is bedoeld om aan de vraag te voldoen van veel huishoudens, namelijk, overal in en om het huis een zo goed mogelijke ontvangst van wifi.

Ben deze adapters in een proximus winkel gaan halen (1 PLC adapter en een
PLC Wi-Fi extender...( €20 + €57 )
Een uurtje later belde de hulplijn, zoals afgesproken, terug om de adapters te
configureren.
Bleek dat na de installatie mijn verouderde b-box 2-modem een foutje aantoonde.....
De hulplijn stelde voor om een gratis b-box 3-modem te installeren...die ik dus vrijdag ben gaan halen en na terug een afgesproken uur kreeg ik telefoon van de hulplijn....

Alles geïnstalleerd en getest en het resultaat is schitterend :D

Op de tablet en de laptop zie je Wi-Fi ontvangstbalkjes, van klein naar groot, wel, vroeger kreeg ik er max. 3 gekleurd, nu zijn ze alle 5 gekleurd.
Komt daarbij dat de snelheid ook verbeterd.

PS: Ik ben geen aandeelhouder van Proximus, ze kosten mij alleen maar geld, maar wie problemen heeft met Wi-Fi.........doen, zou ik zeggen....

groetjes,baron
Geniet van de kleine dingen des levens....

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

24 jan 2015, 12:51

Mooi!
Bedankt voor de melding en succes met het verdere surfen.

hadden die plc adapters een merknaam? Zodat het eventueel nuttig kan zijn voor anderen.

baron
Lid geworden op: 29 okt 2005, 21:32
Locatie: West Vlaanderen

24 jan 2015, 13:22

Eens googelen naar " PLC adapters Proximus" en je vind alle informatie.
groetjes
Geniet van de kleine dingen des levens....

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

24 jan 2015, 14:07

baron,
1 PLC adapter en een PLC Wi-Fi extender
u hebt dus twee toestellen ? In de Belgacom (Proximus) winkel, werd mij maar één toestel(Plv adapter Wifi extender) verkocht en ik krijg dat langs geen kanten in gang. Met de handleiding ga ik ook de mist in:
Afbeelding
Die knop staat niet op het toestel dat ik heb, is dat dan de adapter dan moet ik die nog halen.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

24 jan 2015, 15:16

http://www.proximus.be/nl/id_cr_adaptwi ... ender.html

als het deze is die u kocht , heeft u nog een tweede adaptor nodig.

baron
Lid geworden op: 29 okt 2005, 21:32
Locatie: West Vlaanderen

24 jan 2015, 15:37

Sony,

inderdaad, je hebt twee adapters nodig.
* 1 gewone PLC adapter: deze moet dichtbij je modem in een stopcontact geplaatst worden.
Wel opletten!! :roll: eerst die adapter in het stopcontact steken en daarna een eventuele stekkerblok voor andere toestellen aan te sluiten.
op die adapter bevind zich aan de onderkant een klein knopje voor de configuratie van de twee adapters.

*de tweede adapter (PLC-adapter Wi-Fi extender) steek je in de buurt van je modem in een stopcontact voor de configuratie te maken. Daarna kan je deze verplaatsen in de kamer waar nodig.

Maar belgacom heeft daar een héél duidelijk overzicht van de installatie voor.
Indien je van plan bent dit te installeren, ga je best naar een proximus verkooppunt, daar vind je de adapters met de nodige uitleg.
Het is wel iets nieuws dat onlangs is uitgebracht, vertelden ze me in de winkel.

Hier is het gedaan met gezaag van moeder de vrouw omdat haar tablet veel uitviel. Ge kunt u voorstellen hoe ik deze adapters aanprijs :wink:
groetjes en succes
baron
Geniet van de kleine dingen des levens....

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

24 jan 2015, 16:38

paullamb,

ja dat is die inderdaad en dus zal ik nog een adapter halen en een en ander weten te vertellen tegen de winkelbediende.

Baron,

bedankt voor de uitleg, daarmee kon ik aan die handleiding geen kop krijgen.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

24 jan 2015, 17:27

Als ik ergens WiFI problemen heb dan is het 1st dat ik doe: kijken welke netwerken ontvangen worden en op welk kanaal. Op die manier kan je zien of ge beter een ander kanaal kiest om minder gestoord te worden door nabije netwerken.
Met het programma "Xirrus WiFi Inspector" kan je alle ontvangen netwerken zien, hun veldsterkte en het kanaal .
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

macao
Lid geworden op: 22 jul 2009, 12:16

10 feb 2015, 11:46

Beste vrienden ,
Ik ga verhuizen en werk met telenet waar ik naar toe ga is kabel aanwezig en ook geaktiveerd ook ligt er een telefoon lijn .
Ik ben op de site van telenet gaan kijken en daar staat wanneer je al vaste telefoon en internet van ons hebt is de activering gratis ;
Nu bel ik naar telenet voor afspraak te maken voor aan te sluiten op de nieuwe locatie en inderdaad zeggen ze dat is gratis maar als we alles voor u moeten doen is dat 85€ ik zeg wat moet er dan nog gebeuren .
Antwoord is uw wachtwoorden ingeven.
Nu is mijn vraag hoe gaat dat in zijn werk ik dacht toch als uw moden staat en uw router steekt in de moden ge zet uw computer aan zoekt die dan niet naar mijn net werk of moet ik zelf nog iets aktiveren voor die 85 €
Dank bij voor baat,
Macao

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

10 feb 2015, 12:30

Bent u nu ook bij Telenet?
Dan zou de verhuisaktivatie gratis moeten zijn.
Wilt u nog iets bijkomend en er moet een technicus langskomen, dan is het een forfaitprijs.

macao
Lid geworden op: 22 jul 2009, 12:16

10 feb 2015, 12:46

Dag Paullamb,
Ik ben bij telenet ,
En ze zeggen de activering is gratis maar dan zeggen ze als ge alles van ons wil laten doen zoals wachtwoorden ingeven dan moet ge 85 € betalen het is dat wat ik niet begrijp wart houd dat pressies in