Onhandig werken in de teksteditor van Sennet

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 jan 2015, 14:20

Ik ben zopas overgeschakeld van Vista naar Windows 8.1. Ik merk nu dat het heel onhandig is om in de tekst die ik nu aan het typen ben, achteraf bepaalde zaken te veranderen. Bijvoorbeeld onderstrepen, italics gebruiken, een stukje tekst als quote gebruiken, enz. is nu zeer moeilijk.

Voordien maakte ik een blokje van het stukje tekst, klikte op 'B' en de code verscheen vóór en achter dat stukje tekst. Handig.

Wanneer ik nu op diezelfde knop klik, dan komt onderaan de eerste B tussen vierkante haken en wanneer ik een tweede keer klik, dan verschijnt de eindcode /B tussen vierkante haken.
Vervolgens moet ik het stuk tekst dat ik al had geschreven gaan uitknippen en het tussen die codes plaatsen. Uiteindelijk pak ik dan tekst + codes en ik plaats die terug waar het hoort.

Bestaat er een manier om terug die eenvoudige werkwijze te verkrijgen?

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

25 jan 2015, 17:46

Wil.,

klik op B --> type uw tekst --> klik nogmaals op B.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

25 jan 2015, 18:28

@Wil.

Eens nalezen ?

Je stelt dus eerst je tekst op en gaat die dan nadien aanpassen.
Dat lukt inderdaad op sennet enkel met de browser IE (of met browsers die de engine van IE gebruiken), omdat je daar kan ingrijpen via de compatib.modus. Andere browsers gebruiken dat niet... Wil dus zeggen dat dit gedeelte van sennet nog niet volledig is aangepast aan de eisen van IE11, Firefox, Chrome, enz...
Als je dus je tekst achteraf wilt aanpassen, in de zin van lettertypes enz..., kan dat enkel in IE.
Je kan natuurlijk de tekst ook van de eerste keer zo neerzetten als je hem wilt hé, in de andere browsers.
Het voorbeeld wat ik hierboven aanhaal, is gedaan in Chrome.
Met de aanpassingen van kleur enz...
Maar werd gedaan tijdens het opstellen vd tekst.
http://www.seniorennet.be/forum/viewtop ... t=#4223580

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

25 jan 2015, 19:01

Wil.,

Welke BBCode u ook wenst te gebruiken, klik op een van de knoppen, dan komt er een sterretje op de knop staan, type uw tekst en klik vervolgens nogmaals op de knop (met sterretje) altijd juist. Als blijkt dat u meer tekst tussen de tags wilt, selecteer een plaats in de tekst en type de aanvulling.
Geen gehannes gaat haast vanzelf.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

25 jan 2015, 19:29

pcekspeer
ge bent verkeerd
het heeft te maken met de versie van pphbb

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 jan 2015, 19:58

Sony schreef:Wil.,

Welke BBCode u ook wenst te gebruiken, klik op een van de knoppen, dan komt er een sterretje op de knop staan, type uw tekst en klik vervolgens nogmaals op de knop (met sterretje) altijd juist. Als blijkt dat u meer tekst tussen de tags wilt, selecteer een plaats in de tekst en type de aanvulling.
Geen gehannes gaat haast vanzelf.

Sony
Als je op voorhand (!) goed weet welk woord in italics moet komen, welk woord vetjes gedrukt moet worden enz, dan valt het nog wel mee, maar indien je dat achteraf wil doen, dan zit je in de miserie.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 jan 2015, 20:19

Ik heb op de knop Extra geklikt (onder het rode kruisje bovenaan rechts) en vervolgens op 'Instellingen voor compatibiliteitsweergave' geklikt.

In het venster dat dan wordt geopend, stond al 'voorgedrukt' dat seniorennet zou toegevoegd worden als website voor compatibiliteitsweergave. Ik heb dat venster bevestigd en gesloten.

Nu werkt het zoals ik verwachtte.

De aanwijzingen van pcekspeer hebben me goed geholpen. Bedankt.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

25 jan 2015, 20:22

een forum is nu éénmaal géén volwaardig text-verwerkingsprogramma zoals "word "uit het office pakket , dat met name ook niet zo gebruiksvriendelijk te gebruiken is voor iedereen (voor de meeste zelfs een nachtmerrie)
dat is nu eenmaal een vaststaand gegeven
het forum heeft zijn beperkingen , maar ook zijn simpele eenvoud , die door de meesten vlug te leren zijn (en te bedienen)