Vaak gebruikte (bezochte) sites ...

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

Prutser
Lid geworden op: 30 aug 2004, 21:05
Locatie: N.W Brabant

17 feb 2015, 09:52

Hallo,

Ik zit met een (klein) probleempje waardoor surfen voor mij wat minder comfortabel oogt.

Ik gebruik momenteel IE versie 11.
Wellicht is het eenieder bekend : wanneer je naast een reeds geopende website een tweede of derde of zoveelste website opent (via 'nieuw tabblad') kom je automatisch op een "Vaak Gebruikt" scherm terecht waar men zijn 10 meest bezochte sites terugvind (vond). Een gemakkelijke manier om dus over te gaan naar die tweede of derde site.
Deze ochtend heb ik echter met Ccleaner mijn PC een beetje opgeruimd ... Gevolg : ook mijn 10 meest bezochte websites zijn hiermee (uiteraard) verdwenen. Voor alle duidelijkheid : dit was geen verrassing voor mezelf.
Ik dacht echter : als ik nu vlug mijn meest bezochte sites eerst opnieuw intik (een krant, het weer, de beurs, seniorennet, buienradar, wandelsite, ....) dan verschijnen die toch gewoonweg opnieuw op dat "vaak gebruikt" scherm ...
Maar blijkbaar heb ik dit allemaal een beetje verkeerd ingeschat want, hoewel ik ondertussen mijn vaak bezochte reeds enkele malen heb ingetikt en geopend (louter om deze opnieuw in dat scherm te krijgen met de vaakst gebruikte sites) lukt dat momenteel maar voor één site (de beurs).
Enig idee hoe het komt dat mijn meest bezochte sites niet (meer) in aanmerking komen voor die 'toepassing' ???

Vriendelijke groeten ....
Willen is Kunnen

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

17 feb 2015, 10:16

@Prutser

Klik ieder site aan die je in vakjes wilt krijgen, maar scroll er ook even in, en klik ze telkens een drietal keer aan, dan verschijnen ze wel bij de meest bezochte.
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

17 feb 2015, 12:07

Prutser,

Extra --> Internet Opties --> vinkje wegdoen bij "Browser geschiedenis verwijderen bij afsluiten" --> browser sluiten en terug starten.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Prutser
Lid geworden op: 30 aug 2004, 21:05
Locatie: N.W Brabant

17 feb 2015, 12:28

Beste PCekspeer,
Beste Sony,

Heel erg bedankt voor jullie reactie, maar ...

@PCEKSPEER :
Ik heb ondertussen al 15 keer mijn krant gelezen :) en al 20 keer gezien hoe mijn aandelen weer fenomenaal in waarde zijn gestegen (sorry : gedaald) :) bovendien al 30 keer gezien dat het hier komende uren niet zal regen ... :) ... maar buiten die éne beurswebsite staat er nog geen andere site geselecteerd als meest gebruikte site.
Ik zal dus nog wat geduld moeten oefenen.

@SONY :
Ben eens gaan kijken via Extra--> Internetopties ... maar die optie stond/staat sowieso niet aangevinkt.

We zien wel wat de volgende dagen brengen. Mogelijk komt het uiteindelijk vanzelf in orde.

Groetjes
Willen is Kunnen

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

17 feb 2015, 14:13

Prutser,

Extra --> Internet opties --> Tabblad algemeen --> Tabbladen:
Afbeelding
Aan duiden "De nieuwe tablad pagina" --> Ok
Afbeelding
Toepassen --> OK

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Prutser
Lid geworden op: 30 aug 2004, 21:05
Locatie: N.W Brabant

17 feb 2015, 19:36

Hallo Sony,

Ik waardeer echt de manier waarop je mij wilt helpen om mijn 'veel bezochte sites' opnieuw gemakkelijk te kunnen aanklikken ... maar zoals je merkt op bijgevoegde afbeelding staan/stonden de door jou aan te vinken opties hier standaard reeds aangevinkt.
Dus ook dat kan momenteel de reden niet zijn waarom mijn (veel) bezochte sites niet worden opgenomen.

Afbeelding

Ik zal maar wat geduld oefenen.
Wellicht komt het vanzelf weer.
Willen is Kunnen

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

18 feb 2015, 12:27

Prutser,

zoals u in mijn voorbeeld kunt zien, als aangeduid is "De nieuwe tabblad pagina" en er is nog geen geschiedenis dan moeten op een nieuw tabblad 10 lege kaders staan en geen leeg scherm.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Prutser
Lid geworden op: 30 aug 2004, 21:05
Locatie: N.W Brabant

18 feb 2015, 12:46

Beste Sony,

Voor alle duidelijkheid : die lege kaders zijn (waren) hier ook aanwezig. M.a.w. ik had (heb) geen totaal leeg scherm.

Maar ik maak mij geen te grote zorgen.

Deze ochtend merkte ik na het opstarten plots dat vier van de 10 kaders (in het scherm 'Vaak gebruikt') waren ingevuld.
Uiteraard had ik gisteren meer dan (die) vier sites bezocht. Waarom net nu DIE vier sites werden weerhouden in de toepassing (???) 'Vaak bezocht' en de andere niet ... Ik weet het niet ...
Maar ik vermoed dat het met de tijd wel weer in orde komt.
Misschien moet een bepaalde site x aantal keer worden bezocht eer deze wordt ondergebracht in 'Vaak bezocht' ?

Alvast bedankt om mij te helpen zoeken naar een oplossing.

Vriendelijke groeten
Willen is Kunnen

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

18 feb 2015, 14:36

Prutser,

bedankt voor het melden en veel plezier verder.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

18 feb 2015, 19:27

Prutser schreef: Misschien moet een bepaalde site x aantal keer worden bezocht eer deze wordt ondergebracht in 'Vaak bezocht' ?
Hetgeen hierboven ook al aangehaald werd.
Meer is er niet achter te zoeken.:lol:
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/