Google Chrome & Telenet webmail automatische download st

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

Saradee
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:24
Locatie: provincie Antwerpen

27 mei 2015, 13:24

Tot nu toe wanneer ik bv. op een veiling site de online catalogus wil raadplegen, klik ik erop en klaar is kees. Maar plotseling wordt elke pagina of item waarop ik klik automatisch gedownload in een map "Download" en dan kan ik, hetzij onderaan in een menu kiezen om te openen of in de map weer te geven. Ook in mijn Telenet webmail worden bijvoegsels automatisch gedownload, terwijl ze vroeger online werden geopend.
Nu heb ik bij de instellingen van Google Chrome aangeduid dat er eerst moet gevraagd worden in welke map, maar dat is geen oplossing omdat bij "annuleren" het downloaden niet wordt uitgevoerd, maar ik kan het ook niet openen om online to lezen.

Bovendien moet ik steeds de gedownloade items die niet wil bewaren verwijderen.

Ik heb wat gegoogled maar de enige oplossing die ik vind is het eerst vragen in welke map te downloaden.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.

Alvast bedankt.
Sara
Laptop HP Pavilion dv7, Windows 7 Home Premium, Service Pack 1, 64 bits, Intel(R) Core(TM) i7-2370QM

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

27 mei 2015, 13:57

U kan eens proberen
Gebruik IE als browser, zet die als standaard en klik voor alle zekerheid eerst op standaardinstellingen herstellen.

Saradee
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:24
Locatie: provincie Antwerpen

27 mei 2015, 14:19

Dank u.

Met IE heb ik dat probleem niet. Maar omdat ik met IE soms problemen had met bewegende en afbeeldingen ben ik indertijd overgeschakeld naar Chrome en dat werkte perfekt tot enkele tijd geleden. Begon met dat Chrome niet opende wanneer ik op de icon klikte en moest ik laptop heropstarten.

Heb daarjuist ook systeemherstel gedaan, maar dat heeft niets verholpen.

Heb ook Google Chrome verwijderd tot ik meer info heb.

Alle advies is welkom.
Sara
Laptop HP Pavilion dv7, Windows 7 Home Premium, Service Pack 1, 64 bits, Intel(R) Core(TM) i7-2370QM

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

28 mei 2015, 11:17

Saradee,

kijk eens na of de pdf reader uitgeschakeld is ?
Afbeelding
Ofwel schakelt u die terug in ofwel moet u de pdf reader van Adobe downloaden als plug-in voor chrome
https://support.google.com/chrome/answer/142056?hl=nl

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Saradee
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:24
Locatie: provincie Antwerpen

28 mei 2015, 12:29

Sony,

Had ondertussen Chrome al verwijderd. Nu terug geïnstalleerd, pfd reader uitgeschakeld via plugins, getest, maar dat hielp niet. Dus terug ingeschakeld.

Nu terug een test gedaan en het werkt zoals ik het graag wil. Geen automatische download, maar geopend in een nieuwe webpagina. pdf reader is nog altijd ingeschakeld.

Spijtig dat ik niet weet wat er eerst mis was.

In elk geval bedankt voor uw hulp.
Sara
Laptop HP Pavilion dv7, Windows 7 Home Premium, Service Pack 1, 64 bits, Intel(R) Core(TM) i7-2370QM

Saradee
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:24
Locatie: provincie Antwerpen

28 mei 2015, 12:48

Sony,

Heb hier ook wat info gevonden: https://support.google.com/chrome/answer/142056?hl=nl

Ben bij mij gaan kijken en staat ingeschakeld bij Adobe reader. Blijkbaar is bij mij Acrobat niet geInstalleerd !! Kan ik testen of ik dat nodig heb ?

Sara
Laptop HP Pavilion dv7, Windows 7 Home Premium, Service Pack 1, 64 bits, Intel(R) Core(TM) i7-2370QM

Saradee
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:24
Locatie: provincie Antwerpen

23 jun 2015, 19:10

Hopla, terug hetzelfde probleem, maar momenteel enkel met Chrome. Met IE werkt het normaal.

Iemand nog wat ander advies aub.

Alvast bedankt.
Sara
Laptop HP Pavilion dv7, Windows 7 Home Premium, Service Pack 1, 64 bits, Intel(R) Core(TM) i7-2370QM

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

24 jun 2015, 11:36

@Sara

1-Welke browser staat als standaard ingesteld : IE11 of Chrome of... ?
2-Kan je de link plaatsen naar de veiling-site waarbij je de genoemde problemen ondervindt ?
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Saradee
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:24
Locatie: provincie Antwerpen

24 jun 2015, 18:30

Beste pcekspeer,

Chrome is nu als standaard ingesteld.

Momenteel heb ik het probleem blijkbaar enkel met bijvoegsels in mijn Telenet webmail.
Heb zojuist getest op twee veilingsites, maar daar opent het normaal, eventueel in een nieuwe pagina.
Laptop HP Pavilion dv7, Windows 7 Home Premium, Service Pack 1, 64 bits, Intel(R) Core(TM) i7-2370QM