Wifi Booster-

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

liam
Lid geworden op: 25 jan 2006, 11:23
Locatie: AMPOSTA SPANJE

06 nov 2019, 11:01

Ik ben woonachtig in spanje en heb een probleem met de wifi.
Hier waar ik woon heb ik internet , niet gelijk in Belgie (kabel) maar met een antenne op het dak van ons huis.
Nu heb ik mijn snelheid getest van mijn internet en ik heb een snelheid van 4 mb per sec, is natuurlijk niet veel .
Dus mijne wifi is ook ongeveer op die snelheid, nu heb ik gelezen dat er een Wifi Booster bestaat dat uwe Wifi versneld naar ongeveer 300 mb per sec .
Nu vraag ik mij af of ik dat ook kan gebruiken om mijne wifi te versnellen , aangezien ik niet met een kabel maar met een antenne op het huis werk.
graag atwoordt
Afbeelding
Zonnige groeten uit Spanje

AMD Athlon(tm) x2 Dual-Core QL-64

2.10 GHZ

ATI Mobitity Radeon HD 4500 Series

Windows 10 pro Nederlands

Broadcom Netlink (TM) Gigabit Ethernet

Draadloze netwerkadapter AR5B91 van Atheros

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

06 nov 2019, 13:44

liam schreef:
06 nov 2019, 11:01
Ik ben woonachtig in spanje en heb een probleem met de wifi.
Hier waar ik woon heb ik internet , niet gelijk in Belgie (kabel) maar met een antenne op het dak van ons huis.
Nu heb ik mijn snelheid getest van mijn internet en ik heb een snelheid van 4 mb per sec, is natuurlijk niet veel .
Dus mijne wifi is ook ongeveer op die snelheid, nu heb ik gelezen dat er een Wifi Booster bestaat dat uwe Wifi versneld naar ongeveer 300 mb per sec .
Nu vraag ik mij af of ik dat ook kan gebruiken om mijne wifi te versnellen , aangezien ik niet met een kabel maar met een antenne op het huis werk.
Als de verbinding-snelheid van uw modem met uw provider 4 mbit/s is, dan moogde gij daar 20 boosters opzetten, uw verbinding zal 4 mbit/s blijven.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

06 nov 2019, 20:12

Je kan proberen over te schakelen naar fibra optica. Als het beschikbaar is.

Tot eind vorig jaar had ik een 3Mb verbinding, niet veel maar ok. (schotel op dak)

Sinds begin dit jaar kwam fibra optica beschikbaar en ben ik overgeschakeld. Ik heb nu een verbinding van 300Mb synchroon. Met wifi haal ik, afhankelijk van de situatie en plaats in huis een snelheid van 40Mb/s tot 110Mb/s. Met een netwerk kabel haal ik de volle 300Mb/s.

liam
Lid geworden op: 25 jan 2006, 11:23
Locatie: AMPOSTA SPANJE

07 nov 2019, 17:07

Bedankt voor uw reactie , ik had het wel gedacht dat het niet veel ging opbrengen zo een booster zolang ik met een schotel op het dak werk , hetgeen u zei over fibra optica is hier nog niet aanwezig dus moet ik maar afwachten .
Zonnige groeten uit Spanje

AMD Athlon(tm) x2 Dual-Core QL-64

2.10 GHZ

ATI Mobitity Radeon HD 4500 Series

Windows 10 pro Nederlands

Broadcom Netlink (TM) Gigabit Ethernet

Draadloze netwerkadapter AR5B91 van Atheros

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

08 nov 2019, 13:22

Uw hoogst haalbare snelheid is gelijk aan de traagste schakel in de verbinding.

In uw geval zal de traagste schakel dus de schotelverbinding zijn.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier