De coax kabel van telenet

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

witten1
Lid geworden op: 28 dec 2019, 18:12

28 dec 2019, 18:58

Het telenet signaal viel vorige week uit. Geen tv, geen internet, geen vaste telefoon. De modem stond enkel te flikkeren. Na een telefoontje naar telenet kwam een technieker langs. Alhoewel hij de modem weer aan de praat kreeg zei hij dat het probleem toch zou terugkomen, de coax kabel moet vervangen worden. De volgende dag was het alweer hetzelfde, enkel een flikkerende modem.
Terug bellen naar telenet. Een vriendelijke damesstem: ga naar de telenet winkel en vraag een nieuwe modem.
Een nieuwe modem gekregen, aangesloten en daarna 20 minuuten
wachten, zoals de winkelbediende me had gezegt. Na 2 uur stond hij nog te pinken.
Opnieuw bellen naar telenet. Ze gaan een technieker zenden, alleen moet ik geduld hebben, hij komt pas na 5 dagen, het is kerstmis, iedereen is met verlof.
Een weekje geen tv of internet, dan pas weet je dat je dit eigenlijk niet meer kunt missen.
Maar dan komt de dag dat de technieker langs komt. Dit keer een vriendelijke jongeman. Hij sleutelt, hij meet, plaats een nieuw kastje waar de kabel toekomt en hij slaagt erin om alles weer te doen werken.
Toch is hij er niet helemaal gerust in en raad hij aan de kabel te vernieuwen.
Ik kan nu weeral enkele dagen tv kijken en surfen, toch zit ik teveel met blokjesvorming op de tv.
Nu mijn vraag:
bij welke dienst moet ik zijn om de kabel te vernieuwen. Ik weet dat je de kabel op uw eigendom zelf moet voorzien tot aan het bakje in de straat, maar het voetpad moet 9 meter worden opengebroken. Welke kosten zijn voor mij en welke voor telenet. Hoelang is de wachtijd daarvoor?
Misschien heeft een van onze forumlezers dit al voorgehad, want ik weet graag al iets meer voor ik eraan begin.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

28 dec 2019, 20:14

witten1 schreef:
28 dec 2019, 18:58
… ik weet dat je de kabel op uw eigendom zelf moet voorzien tot aan het bakje in de straat, maar het voetpad moet 9 meter worden opengebroken. Welke kosten zijn voor mij en welke voor telenet. Hoelang is de wachtijd daarvoor?
Dit betwijfel ik ten zeerste. De werken tot aan uw binnen aansluiting zijn ten lasten van uw netbeheerder (Telenet of Proximus). Vraag is wie heeft daarbuiten op straat de coax beschadigd?

witten1
Lid geworden op: 28 dec 2019, 18:12

28 dec 2019, 20:47

Moeilijk te zeggen, de kabel zit onder de grond.

Mebo870
Lid geworden op: 22 mei 2005, 13:11
Locatie: Laarne

14 feb 2020, 00:47

De kabel leggen tot aan de aansluitdoos is voor rekening van Telenet en dat kost u niks.
Maar....als er een sleuf gegraven moet worden om die kabel in te leggen op privé eigendom, is het graven voor de eigenaar. Omdat er altijd een risico bestaat dat er iets geraakt wordt bij het uitgraven.
The key to happiness
Stay away from idiots

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

14 feb 2020, 10:15

Ik heb dat ook voorgehad Als de kabel op mijn eigendom stuk was moest ik het betalen en anders was het voor Telenet of Fluxius of eender wie maar niet voor mij Ze kunnen het perfekt uitmeten waar het probleem is en bij mij was het boompje voor het huis de schuldige (oef) Dus niet mijn probleem