Draadloze verbinding desktop-opgelost

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

18 jan 2020, 11:45

Ik ben overgeschakeld naar een draadloze verbinding met Proximus modem. Voorheen was de desktop via een ethernet kabel verbonden met het net. Om verbinding te krijgen met een laptop volstaat het een paswoord in te geven verstrekt door Proximus en klaar is kees.

Maar voor de desktop slaag ik er helemaal niet in. Kan het zijn dat de desktop geen draadloze verbinding kan maken ?
De desktop draait Windows 10.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

18 jan 2020, 13:59

Toby schreef:
18 jan 2020, 11:45
Maar voor de desktop slaag ik er helemaal niet in. Kan het zijn dat de desktop geen draadloze verbinding kan maken ?
De desktop draait Windows 10.
Sommige desktops hebben wifi aan boord, andere niet.

Je moet kijken in de specificaties van de desktop of er wifi op zit.
Indien niet is de oplossing een USB-wifi stick voor de verbinding.

https://www.coolblue.be/nl/wifi-adapters
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

20 jan 2020, 21:43

De desktop had helemaal geen wifi mogelijkheid. Met een ingeplugde adapter werkt alles prima. Bedankt voor de informatie.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

20 jan 2020, 22:46

Graag gedaan. Hoofdzaak is dat het werkt.
Het neemt wel een USB-poort in beslag, maar als je deze langs achter steekt heb je daar geen last van.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier