Netgear wifi range extender

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

klakke007
Lid geworden op: 25 apr 2020, 21:16

25 apr 2020, 21:26

Geachten,
Ik heb een probleem met deze extender om draadloos internet te ontvangen in de tuin of elders in huis.
Het type van extender is EX7300 Nighthawk X4 AC 2200.De installatie is goed verlopen,wanner ik echter een verbinding wil maken is hij verbonden maar ik geraak niet op internet.Bij verder onderzoek krijg ik de melding dat het ip adres niet juist is.Je kan deze instelling handmatig instellen maar ik weet niet wat daar allemaal moet ingevuld worden.Is er iemand die dit probleem al voor gehad heeft?
Met dank bij voorbaat,
Roger

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

26 apr 2020, 17:26

dit zou er in de handleiding staan :
Je moet er wel rekening mee houden dat als je het toestel gebruikt als access point, je het niet rechtstreeks aan jouw router kan koppelen, er moet een switch tussenzitten.

dit is een handleiding
http://www.downloads.netgear.com/files/ ... QSG_DF.pdf

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

26 apr 2020, 20:15

verhaegen schreef:
26 apr 2020, 17:26
Je moet er wel rekening mee houden dat als je het toestel gebruikt als access point, je het niet rechtstreeks aan jouw router kan koppelen, er moet een switch tussenzitten.
Je kan niet rechtstreeks met een DSL- of kabelmodem verbinden maar wel met een router. Een gewone router bevat meestal ook een ingebouwde switch. b.v.b. als een router LAN poorten heeft dan werken die intern als een switch.