Enkele vragen over "Safespot" van TELENET ...

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

Prutser
Lid geworden op: 30 aug 2004, 21:05
Locatie: N.W Brabant

24 nov 2020, 13:47

Hallo,

Enkele dagen geleden kreeg ik een mailtje in mijn mailbox van onze provider TELENET.
Teleent is blijkbaar gestart met een nieuwe en betere beveiligingssoftware TELENET SAFESPOT i.p.v. het huidige TELENET SECURITY PACK.
Gezien ik, vooraleer over te schakelen naar deze nieuwe beveiligingssoftware, wat meer duidelijkheid wenste, stelde ik hen via hun contactformulier (ik heb zware gehoorproblemen en vermijd oncomfortabele telefooncontacten) enkele vragen.
Als antwoord kreeg ik een mailtje met daarin een link naar hun website (ter info : de link werkte niet).
Uiteraard had ik reeds eerder, voor ik mijn vragen had doorgestuurd naar Telenet, op de Telenet-website gesurfd en de documentatie m.b.t. TELENET SAFESPOT doorgenomen.
Mijn vragen bleven dus onbeantwoord en daarom hoop ik dat iemand hier op het forum mij wél kan verder helpen.
Onze thuissituatie : wij hebben een draadloos (beveiligd) netwerk, een desktop PC (voor mezelf) met gemeenschappelijke printer, een laptop (voor mijn echtgenote) en twee smartphones.
Al deze toestellen zijn opgenomen in het draadloze netwerk.
De laptop van mijn echtgenote wordt beveiligd door het oude 'Telenet Security Pack'.
Mijn desktop PC wordt beveiligd door 'Trend Micro Internet Security' een te betalen pakket waar ik al verschillende jaren zeer tevreden over ben.
Onze smartphones zijn, zover wij weten, niet beveiligd.

Mijn vragen (waar Telenet niet expliciet op geantwoord heeft) :
  • blijkbaar volstaat het om de nieuwe beveiligingssoftware te laten installeren om Telenet hiervan te verwittigen, die dan de nieuwe beveiligingssoftware installeert via de modem. Wij, als gebruikers, hoeven zelf niets te doen (aldus de slogan) … maar als ik verder lees op hun website, wordt wel gevraagd om dan 2 apps te downloaden : de Telenet Safespot-app en daarna de Safespot Guard-app voor de volledige bescherming, zowel thuis als onderweg;
    is het dan de bedoeling om deze twee apps te downloaden op elk toestel afzonderlijk ? of volstaat het dat deze apps via één van de toestellen wordt gedownload, gezien alle toestellen toch deel uitmaken van ons netwerk en de beveiligingssoftware via de modem eigenlijk voor het hele netwerk telt (zou ik zo denken) … ?maar ik ben geen deskundige IT'er op dat vlak). :oops:
    en tenslotte : is het mogelijk om voor 3 van onze 4 toestellen (zijnde, beide smartphones + laptop echtgenote) over te schakelen naar de nieuwe Telenet Safespot, en 1 toestel (mijn desktop PC) niet … Ik geef immers de voorkeur aan 'Trend Micro … ?
Bedankt voor de reactie(s),

Prutser
Willen is Kunnen

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

24 nov 2020, 16:00

Prutser,

Safespot komt op de telenet modem en beschermd alle
toestellen in het netwerk thuis.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... stalleren/
Bijkomend voor de draagbare toestellen: Safespot Guard-app
apart te installeren op die toestellen smartphone's en laptop
Installatie safespot is betalend:
Naar onder scrollen op onderstaande link
Afbeelding
https://www2.telenet.be/nl/producten/di ... lsrc=aw.ds

Sony
I Afbeelding SeniorenNet