geblokkeerd

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

21 okt 2021, 16:02

Wij zijn al een tijd in Spanje,telkens op andere plaatsen,nooit geen probleem met de wifi internet gehad , tot we op een camping in Xabia,ik kon op 19/10 en 20/10 wel alle websites openen, en lezen, ook zoeken op google, maar;
Ik kreeg telkens ik een antwoord doorstuurde naar een onderwerp op seniorennet deze melding;
Je IP 185.6.5.158 is geblokkeerd omdat het op een zwarte lijst staat. Voor meer informatie bekijk http://www.spamhaus.org/query/bl?ip=185.6.5.158.
Ik heb dan de virusscanner van Windows eens laten zoeken, maar geen resultaat, tot nu, nu kan het wel opeens.
maar waar dat IP adres vandaan komt weet ik niet, de laptop heeft 192.168.x.xx
Wie kan mij er meer over zeggen?
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

21 okt 2021, 17:10

192.168.x.xx is uw lokaal IP adres, dus binnen een lokaal netwerk.
185.6.5.158 is uw publiek IP adres, dus naar internet toe, toegekend door de internet provider waarmee je bent verbonden.
Blijkbaar is dit publieke IP adres de vorige maand 3 keer verdacht bevonden en tijdelijk geblokkeerd geweest. Er is niets verkeerd met uw PC.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

21 okt 2021, 17:25

Bedankt Hovel,
Ik dacht dat de server er iets voor tussen zat, maar het was wel wat vreemd, omdat ik op de andere campings geen enkel probleem had,dat 185.xxxx zal wel een Spaans IP adres zijn,maar waarom ze dan die blokkeren doen weet ik niet,CIA? :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

21 okt 2021, 19:41

Als er een verdacht ontstaat dat er via dat IP adres spam verstuurd wordt.
Bijvoorbeeld als er onverklaarbaar veel e-mail verkeer komt via dat IP adres.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

23 okt 2021, 15:17

Tja, in Spanje is op vele plaatsen de wifi gratis, of betaald men 050€cent per dag,en op sommige campings er meer dan 500 kampeerplaatsen,en er zijn er die zelfs de TV zien via wifi op de laptop ,maar telkens ik mij inlog,krijg ik een melding van Microsoft,dat ik mijn paswoord moet invoeren, en via google moet bevestigen met een opgestuurde code dat ik dat ben,maar ze weten wel het IP adres 192.xxxx
Maar dat server ip nummer is 185.xxxx dus in feite weten ze dat er veel mail verkeer is,en tot nu toe was het alleen op deze camping, op de andere geen probleem, en ze blokkeerde omdat ik een antwoord gaf op een onderwerp van Setnet,ik vind dat raar.
Maar toch bedankt voor het meedenken en uw antwoord/suggestie.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

19 mei 2023, 15:32

Wij zijn opnieuw in Spanje, en ja , ik wilde een antwoord op setnet plaatsen en ik kreeg terug dit......

Je IP 195.57.112.150 is geblokkeerd omdat het op een zwarte lijst staat. Voor meer informatie bekijk http://www.spamhaus.org/query/bl?ip=195.57.112.150.
Ik weet niet hoe of waarom ik op de "zwarte lijst ben gekomen, en wat die www.spamhaus.org daarmee te maken heeft, wel kan ik op andere forums wel een antwoord of vraag plaatsen, maar niet op sinjorennet België,ik heb zowel de browser van Firefox als Edge gebruikt maar telkens kreeg ik "geblokkeerd,tot eergisteren,vandaag heb ik opnieuw een poging gedaan,en heb ik het wel kunnen versturen, hopelijk blijfd het zo,waarom ik tot eergisteren geblokkeerd ben , en nu plots niet meer weet ik niet, in ieder geval ben ik er van af. :mrgreen:
Ik kreeg wel daarvoor telkens emails van Mcafee,zoals....laatste bericht voor Tokkio"

Afbeelding
En dat heb ik in de map "ongewenst" gezet, omdat ik nog nooit een mcafee account gehad heb.
Dat Spamhouse heb ik even vertaalt in Google, en het is een hele boterham....
Uw IP-adres vertoont verdacht gedrag, is verkeerd geconfigureerd of heeft een slechte verzendreputatie.
https://check.spamhaus.org/listed/?sear ... 57.112.150

Hierdoor wordt het IP vermeld in de CSS Blocklist (CSS)

Klik op Toon details om te zien of u een delisting van deze blokkeerlijst kunt aanvragen. Hierin wordt ook alle verdere informatie weergegeven die we hebben met betrekking tot deze advertentie
Waarom is dit IP vermeld?

195.57.112.150 legt verbanden met waarden die wijzen op een probleem: meestal malware. In sommige gevallen kan dit ook worden veroorzaakt door een verkeerde configuratie van de server. Controleer beide zaken.
Technische informatie

De meest recente verbinding was op: 14 mei 2023, 20:00:00 UTC (+/- 5 minuten). De waargenomen HELO-waarde(n) waren:

195.57.112.150 2023-05-14 20:00:00 mta.go.newmoneycrew.com
195.57.112.150 2023-05-11 17:55:00 mta.go.newmoneycrew.com
195.57.112.150 2023-05-08 17:30:00 mta.go.newmoneycrew.com
195.57.112.150 01-04-2023 20:15:00 c-98-239-250-131.hsd1.pa.comcast.net
195.57.112.150 2023-03-31 18:55:00 99-60-77-245.lightspeed.frokca.sbcglobal.net
Wat moet eraan worden gedaan?

Om het probleem te vinden en op te lossen, raden we alle volgende acties aan:

DNS- & HELO-CONTROLES:

Controleer uw DNS (A-record en rDNS), e-mailauthenticatie en HELO-waarden. Zorg ervoor dat ze realistisch zijn voor het beoogde gebruik.
De HELO-instellingen controleren om er zeker van te zijn dat ze correct zijn en bestaan in DNS. Het is altijd goed om uw technische gegevens correct te hebben.
Als dit een Plesk-host is, lees dan de veelgestelde vragen over verkeerd geconfigureerde Plesk-hosts.

U kunt de HELO-configuratie van een server testen door een e-mail te sturen naar helocheck@abuseat.org. Een bounce die de vereiste informatie bevat, wordt onmiddellijk geretourneerd. Het lijkt op een fout, maar dat is het niet. Bekijk de inhoud van deze e-mail.

Als de HELO/EHLO-waarde NIET bestaat in DNS, moet dat worden gecorrigeerd
Als de HELO/EHLO-waarde NIET correct is, moet dat worden opgelost
Als de HELO/EHLO een domein gebruikt dat NIET bestaat, moet dat worden gecorrigeerd
Als de HELO/EHLO IS wat je ervan verwacht EN het bestaat in DNS, neem dan maatregelen tegen de aanwezigheid van malware.
MALWARECONTROLES: Beveilig uw firewall om geen uitgaande pakketten op poort 25 toe te staan, behalve pakketten die afkomstig zijn van e-mailserver(s) op uw lokale netwerk. Het op afstand verzenden van e-mail naar servers of printers op internet werkt nog steeds als het webgebaseerd is of correct is geconfigureerd om poort 587 te gebruiken met behulp van SMTP-AUTH. OPMERKING: door poort 25 uitgaand te beperken, voorkomt u alleen dat de misbruikende verbindingen uw netwerk verlaten en wordt de malware niet gevonden of verwijderd. Om dat te doen, raden we aan om netwerkregistratie/pakketregistratie in te stellen om afwijkend verkeer te controleren. Dit helpt bij het identificeren van bronnen van malware als de scans niets vinden. Voer op geplande basis volledige scans uit met een up-to-date antivirus/malware op alle apparaten achter dit IP-adres. Vergeet niet om persoonlijke apparaten zoals laptops, telefoons, tablets, routers, enz. te controleren. Malware kan op bijna alles staan dat met internet is verbonden, inclusief een slimme deurbel. Beschouw de router of firewall als een bron van het probleem als scans geen andere apparaten vinden. Deze FAQ kan nuttig zijn: https://www.spamhaus.org/faq/section/Ha ... e's%20help Verwijdering uit CSS Als het probleem op 195.57.112.150 is verholpen, kunt u verwijdering aanvragen:


Zou ik met de Windows Defender,of Malwarebytes of een ander virusscanner een scan doen, om die Mcafee te vinden, want ik heb daar nooit een account op gehad.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

20 mei 2023, 07:49

MC Afee verwijderen zie :arrow: :arrow: :arrow:

https://www.mcafee.com/support/?locale= ... ticle-view

Zelf heb ik heb NORTON om virussen weg te houden en toch ben ik ook al geblokkeerd geweest,
maar binnen NORTON staat een schakelaar en als ik die aanzet verdwijnt die blokkering

Ps.: Wel heb ik zonder ernaar gevraagd te hebben BING als zoekmachine,
maar die steken altijd en overal hun neus in.
Héél vervelend zelfs als ik op seniorennet bezig ben spionneren ze wat ik doe.
Om maar te zwijgen over de cookies waar ik stilaan een indigestie van krijg :evil:

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

20 mei 2023, 17:30

Een goede tip Hobo, alleen hoe kan ik Mcafee verwijderen als ik dat niet heb?
ik heb het nooit geïnstalleerd, of gebruikt,het zit in die spamhous en als ik die opende stond daar Mcafee.
En in de instellingen van de wifi van de camping staat er dit:
Afbeelding
Ik gebruik normaal Firefox, maar als ik eens Edge gebruik komt die automatisch met "Bing" als zoekmachine.
Nu krijg ik mails met "uw cloud is vol",en ik zou 50 gb gratis krijgen, maar dat doe ik niet, ik heb er niet naar gevraagd naar die cloud, dat zou iets van android zijn,of aple, maar ik heb een redmi note 10 en dat zit er zo maar in,om die leeg te maken staat er op in de instelling op mijn naam tikken, maar die naam staat er niet (op mijn gsm) dus zit ik vast, en als we terug thuis zijn zal dat wel goed komen, onze kleinzoon regelt dat wel :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

19 okt 2023, 18:10

Ben terug in Spanje,en het ging 5 weken goed , nu terug geblokkeerd door spamhouse ,waarom doen ze dat en kan dat zo maar,wie is die feitelijk,waarom blokkeren ze de terroristen niet en geen gepensioneerde, ik kan zelfs geen Email meer versturen,
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

19 okt 2023, 18:12

Ha het gaat terug, ik heb er de gratis antivirus scanner Avast eens op losgelaten,ben benieuwd voor morgen,
:D
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

20 okt 2023, 16:47

dus omdat ik in Spanje ben , het ik van
Telefonica de Espana een nieuw IP adres gekregen, waarschijnlijk om dat de camping daar de internet provider heeft,waarom Spamhouse daarom mij blokkeerde weet ik ook niet, het is 5 weken goed gegaan , en plots kon ik op Senjorennet ,wel alles lezen, maar geen bericht sturen,wat hebben ze daar nu aan, en wat is de reden,ze zouden zich beter met terroristen bezig houden, in plaats van gepensioneerden op het Senjorennet.
https://www.watismijnipadres.nl/
Ik sta nu overal groen :mrgreen: benieuwd voor hoe lang.
http://www.anti-abuse.org/multi-rbl-che ... 57.112.150
Het zou van een Nederlander zijn , maar kan dat zo maar,en voor welke rede?????
https://blog.iusmentis.com/2013/04/02/m ... ubliceren/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.