tokkio - Internet geblokkeerd door spamhouse

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

17 mei 2023, 18:31

Wij zijn terug in Spanje, Salou, en ja ik kan wederom geen antwoord of vraag doorsturen naar Senjorennet.be.
Ik krijg terug....

Je IP 195.57.112.150 is geblokkeerd omdat het op een zwarte lijst staat. Voor meer informatie bekijk
http://www.spamhaus.org/query/bl?ip=195.57.112.150.

Uw IP-adres vertoont verdacht gedrag, is verkeerd geconfigureerd of heeft een slechte verzendreputatie.
https://check.spamhaus.org/listed/?sear ... 57.112.150

Hierdoor wordt het IP vermeld in de CSS Blocklist (CSS)

Klik op Toon details om te zien of u een delisting van deze blokkeerlijst kunt aanvragen. Hierin wordt ook alle verdere informatie weergegeven die we hebben met betrekking tot deze advertentie
Waarom is dit IP vermeld?

195.57.112.150 legt verbanden met waarden die wijzen op een probleem: meestal malware. In sommige gevallen kan dit ook worden veroorzaakt door een verkeerde configuratie van de server. Controleer beide zaken.
Technische informatie

De meest recente verbinding was op: 14 mei 2023, 20:00:00 UTC (+/- 5 minuten). De waargenomen HELO-waarde(n) waren:

195.57.112.150 2023-05-14 20:00:00 mta.go.newmoneycrew.com
195.57.112.150 2023-05-11 17:55:00 mta.go.newmoneycrew.com
195.57.112.150 2023-05-08 17:30:00 mta.go.newmoneycrew.com
195.57.112.150 01-04-2023 20:15:00 c-98-239-250-131.hsd1.pa.comcast.net
195.57.112.150 2023-03-31 18:55:00 99-60-77-245.lightspeed.frokca.sbcglobal.net
Wat moet eraan worden gedaan?

Om het probleem te vinden en op te lossen, raden we alle volgende acties aan:

DNS- & HELO-CONTROLES:

Controleer uw DNS (A-record en rDNS), e-mailauthenticatie en HELO-waarden. Zorg ervoor dat ze realistisch zijn voor het beoogde gebruik.
De HELO-instellingen controleren om er zeker van te zijn dat ze correct zijn en bestaan in DNS. Het is altijd goed om uw technische gegevens correct te hebben.
Als dit een Plesk-host is, lees dan de veelgestelde vragen over verkeerd geconfigureerde Plesk-hosts.

U kunt de HELO-configuratie van een server testen door een e-mail te sturen naar helocheck@abuseat.org. Een bounce die de vereiste informatie bevat, wordt onmiddellijk geretourneerd. Het lijkt op een fout, maar dat is het niet. Bekijk de inhoud van deze e-mail.

Als de HELO/EHLO-waarde NIET bestaat in DNS, moet dat worden gecorrigeerd
Als de HELO/EHLO-waarde NIET correct is, moet dat worden opgelost
Als de HELO/EHLO een domein gebruikt dat NIET bestaat, moet dat worden gecorrigeerd
Als de HELO/EHLO IS wat je ervan verwacht EN het bestaat in DNS, neem dan maatregelen tegen de aanwezigheid van malware.
MALWARECONTROLES: Beveilig uw firewall om geen uitgaande pakketten op poort 25 toe te staan, behalve pakketten die afkomstig zijn van e-mailserver(s) op uw lokale netwerk. Het op afstand verzenden van e-mail naar servers of printers op internet werkt nog steeds als het webgebaseerd is of correct is geconfigureerd om poort 587 te gebruiken met behulp van SMTP-AUTH. OPMERKING: door poort 25 uitgaand te beperken, voorkomt u alleen dat de misbruikende verbindingen uw netwerk verlaten en wordt de malware niet gevonden of verwijderd. Om dat te doen, raden we aan om netwerkregistratie/pakketregistratie in te stellen om afwijkend verkeer te controleren. Dit helpt bij het identificeren van bronnen van malware als de scans niets vinden. Voer op geplande basis volledige scans uit met een up-to-date antivirus/malware op alle apparaten achter dit IP-adres. Vergeet niet om persoonlijke apparaten zoals laptops, telefoons, tablets, routers, enz. te controleren. Malware kan op bijna alles staan dat met internet is verbonden, inclusief een slimme deurbel. Beschouw de router of firewall als een bron van het probleem als scans geen andere apparaten vinden. Deze FAQ kan nuttig zijn: https://www.spamhaus.org/faq/section/Ha ... e's%20help Verwijdering uit CSS Als het probleem op 195.57.112.150 is verholpen, kunt u verwijdering aanvragen:
Ik kreeg wel telkens emails van Mcafee,zoals....laatste bericht voor Tokkio"


Afbeelding

En dat heb ik in de map "ongewenst" gezet, omdat ik nog nooit een mcafee account gehad heb.
Ik kreeg wel telkens emails van Mcafee,zoals....laatste bericht voor Tokkio"


Afbeelding

En dat heb ik in de map "ongewenst" gezet,en vanaf dan gaat het mis, omdat ik nog nooit een mcafee account gehad heb.
wat kan ik doen om dit op te lossen?

Zou ik met de Windows Defender of een ander virusscanner iets kunnen tegen doen?

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

17 mei 2023, 18:48

Afbeelding

via welk kaartje heb je internet ? (provider)

kan natuurlijk nooit kwaad van eens een online scan te doen met één van de bekenden : eset , malwarebytes , enz.

vragen om van die spamlijst gehaald te worden via hier :
https://check.spamhaus.org/verification/

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

18 mei 2023, 07:11

Verhaegen, sorry, dit is geen antwoord op jouw probleem, maar ik probeer vruchteloos met jou in verbinding te komen. Zie aub in jouw PB box.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender