1968 Westhoven-Passendale

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

georgie49

18 jun 2006, 23:05

Ik kom hier voor de eerste keer op seniorennet en het forum.
Zijn er hier mensen die in 68 in de Passendale gelegen hebben 1é genie compagnie EQT?
Ik had eerst 3 maand opleiding in Heverlee en vanaf 1 april(geen grap) tot eind december in Passendale. Ik las hier al in het forum over de frituur DE PATS, maar voorbij de kazene was ook nog een cafeke. Ik ben niet zeker maar denk dat het TEXAS noemde. Wie heeft daar nog geweest?

Groetjes aan de mannen uit die tijd

C.E.

19 jun 2006, 20:50

Die naam was inderdaad Texas,maar die café had in mijn legertijd niet zo'n goede naam. :wink:
Van juni 1967 tot maart 1968 was ik in Passendale bij 1e Genie Stafcompagnie als radioöperator.
HP Intel(R) Core(TM) i5-4590T CPU @ 2.00 GHz RAM 8.00 GB / Windows 10 / Avast Free / Edge / Printer Canon Pixma MG4250 / Malwarebytes / CCleaner / Telenet Wigo

Genieterke

19 jun 2006, 20:58

De mannen van het 3 Genie 1 Cie 2 Peloton zijn de TEXAS eens gaan behangen met de stalenhelm op en dat individueel shupke (open geplooid).
De Frits was niet zo kapot van de geleverde interieur werken... er was namelijk géén enkele bierkaartje meer heel.
... en dan wil je eens gaan helpen!

Het Genieterke :P
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !

de willy

19 jun 2006, 20:58

Hallo Georgie48,

Ik was in 71 in de EQT cie. Op dit forum is dit voor mij ook de eerste maal dat ik iemand van de EQTcie van het 1ste genie tegenkom. Die PATS ken ik, maar die TEXAS zegt mij niets.
Kende gij nog oversten van de EQT cie van uw tijd nog en wat is er van geworden?
Onze kapitein was Boutte, er was een luitenant Ceunen, de CSM was Komacq (of zo iets), verder had je nog korp.Bob Serteyn, korp.Jantje Peynenburg, korp.Mannekens, sergeant-maj. Goeman, adjudant-chef Van Den Bosch, sergeant Marinus (is overleden), ........

groetjes,
Als de nood het hoogst is, is de redding nabij.

Laptop: Aspire E1-771
MS Windows 8.1 64bit, Intel Core i5.3230M
CPU@2.60GHz, 4 GB Ram, Intel HD Graphics 4000 Micr.Office 2007, AVAST, Malw.Anti-Malw,
Ccleaner, Int.expl.11, Win. Live Mail 2012, Ggle Chrome

georgie49

21 jun 2006, 11:45

@ de willy
Van de officieren kan ik me niet direct namen herinnerren. De CSM weet ik nog dat het een Brusseleir was en steeds zei "zet joe moes tegoei" (zet uw muts goed) en ik dacht dat dit adjudant-chef Van Den Bosche was.
Was zeker gene kwaje mens.
Korp.Jantje Peynenburg was in die tijd kraanman, dan hadden we nog korp Frans Mannekens, korp. Charel Janssen(s) sergeant-maj. Goeman, een zeer toffe man om mee samen te werken. De naam Marinus zegt me wel iets maar heb daar geen notie meer van hoe of wat.
Andere namen schieten me momenteel niet te binnen.
Ik heb ook geen enkel idee hoe het eventueel met die mensen gaat, na m'n dienst geen contact meer gehad behalve met Goeman die ik enkele jaren later eens toevallig tegen het lijf liep.
@ce
Den Texas had inderdaad een slechte naam en was in onze tijd eigenlijk verboden gebied.
Groetjes aan iedereen en laat de herrinneringen maar komen
Georgie

Genieterke

21 jun 2006, 17:47

Hebben jullie de gebroeders Gerard en Chris Gielen in het 1ste Genie gekend? De Chris heeft destijds naar ons in het 3de Genie mutatie gedaan. Gerard was de oudere broer, ze waren beide onderofficier.

redfox

21 jun 2006, 18:17

ha ja ,,de texas ben daar ook eens geweest,maar niet veel ,ik ging meer achter frietten bij de pats,,van dec66 tot sept 67,,de 16 cie ,ja man ,tis lang geleden,,en dat vergeet men nooit,,die goede oude soldatentijd. :wink:

de willy

21 jun 2006, 20:47

@georgie49
Kent u het lokaal nog waar ge uw rijpapieren moest gaan halen? Als ge de blok binnen ging, op het gelijkvloers 1ste deur links, juist tegenover de CSM. Daar zat in mijn tijd Korp.Bob Serteyn en ook een chef, een sergeant-majoor. Die zijn naam ben ik vergeten. Op die dienst heb ik gewerkt en hij was dan ook mijn chef. Heette die dienst niet "MT"?. U kent die sergeant-majoor ook niet meer soms? Die Van Den Bossche heb ik ook nog gekend maar hij was wel CSM af. Hij deed mij denken aan Louis de Funes. Uw kapitein was dat dan niet "Boutte"?
Er was ook nog een sergeant, een beroepsvrijwilliger, Bos was zijn echte naam, van wie wij dril kregen in 't begin. Die kon zijn drilbevelen geven met 1 letter uit te roepen. Natuurlijk viel dat een aantal keren tegen zo dat de één rij naar links marcheerde en de andere naar rechts. Goe gelachen dan.
Deze man zou in het heizeldrama gebleven zijn.
Die Goeman was inderdaad nog een brave man. Met het garnizoenfeest in Heist Aan Zee heb ik die wel poepeloere zat geweten.
Die Mannekens zou in het begin van zijn carriere gedregadeert van .....officier(?) naar korporaal. De reden weet ik niet meer.

@genieterke
Die gebroeders Gielen zegt mij niks. Waren die ook in de EQT-cie?
Als de nood het hoogst is, is de redding nabij.

Laptop: Aspire E1-771
MS Windows 8.1 64bit, Intel Core i5.3230M
CPU@2.60GHz, 4 GB Ram, Intel HD Graphics 4000 Micr.Office 2007, AVAST, Malw.Anti-Malw,
Ccleaner, Int.expl.11, Win. Live Mail 2012, Ggle Chrome

mgb046

21 jun 2006, 22:03

Ik was gestationeerd in Westhoven bij de 4de Genie.Dit was een franstalig bataljon.En dit van einde december 1958 tot einde september 1959.In die tijd-als mijn herinneringen nog kloppen-waren er ook 2 vlaamstalig eenheden:de 1ste en de 5de Genie.Die eethuis kan ik mij heel goed herinneren:ik ging daar praktisch alle zondagen frieten,sla en 2 spiegeleieren eten!En lekker dat het was!Ik heb daar mijn legerdienst gedaan als bediende SP (sektie personeel).Ik kan ook"praat" gaan dat de DVT (dagelijkse verlof trein ) "dank zij mij" aan de grens moest wachten omdat de verlofdokumenten van een milicien niet in order waren.Mijn taak bestond ook om al die treinticketten en of tram/bus bewijzen op te stellen en de stempel van onze bataljon er op te zetten.Alles werd daarna door de SP overste getekend.Helaas was er een dokument zonder eenheid stempel en in die tijd was het grens kontrole onverbiddelijk!Na telefonisch overleg is het toen wel in orde gekomen.Voor de rest,in die tijd waren wij nog "echte" bezettings leger. Uitendelijk was het toch nog een mooie tijd uit mijn jeugd!

Genieterke

21 jun 2006, 23:10

de willy

De gebroeders Gielen waren wel van het 1ste Genie maar niet van de Eqt.
Ik dacht dat Gerard van de Staf Cie was... en Chris weet ik niet meer.

En BOS zijn voornaam Fons was van mijn lichting en inderdaad hij is omgekomen in het Heizeldrama.

georgie49

21 jun 2006, 23:48

@ de willy
Zoals je schrijft, we moesten onze reisdocumenten afhalen in den MT.
Maar wie daar zat als chef of bediende heb ik geen flauw vermoeden meer.
Ook de naam van de kapitein Boutte? zegt me niks. Het is dan ook bijna 40 jaar geleden hé.
De mensen waar ik persoonlijk de beste ervaringen mee had blijven bij. De anderen waar je dan zelden bij moest komen of minder prettige momenten bij had vergeet je dan makkelijker.

@ genieterke
Ik weet nog dat er een zekere Gielen was in de stafcompagnie, maar of het Gerard of Chris was ook geen idee meer van.

Het is jammer dat er geen andere replay's komen van mensen van lichting 68, zo zouden we samen mss een ganse cie met miliciens, OO en Officieren kunnen samenstellen.
Groetjes en pijnig jullie hersenen maar om verder te geraken.
Georgie49

redfox

22 jun 2006, 17:59

ja ja mgbo46 frieten,sla en 2 spiegeleiren,,ik ook veel gegeten,en goed dat da was,,water komt in mijne mond,,toen die tijd.
ja in 66/67 was het ook van dat,,vele malen geweest bij de pats,,tis bijna 40 jaar geleden ,voor ik,en voor u nog langer,,en tis daar nu niks meer,,en wij daar zo gezweet hebben(nu en dan) het beste etienne.

klakske

27 jun 2006, 23:46

Hallo iedereen,

Wij zijn in 1986 verhuisd naar België, en mijn vader is nu op zoek naar vrienden van vroeger en oude collega's. Daar hij zelf niet met de PC kan werken doe ik dat in zijn plaats. Hij was zoals zovelen onder jullie Beroepsmilitair, in Werl en in Westhoven. Dat laatste kan ik mij goed herinneren, want ik ben daar geboren en heb er ook altijd school gelopen.
Mijn vader was korporaal chef en tot hij op pensioen ging was hij buschauffeur. Dus hij zat in Kwartier Brasseur. Op welke dienst hij voordien zat weet ik niet! Hij kent zeer veel ex militairen, waarvan ik de namen zelf niet ken. Mijn vader heet Deknop Willy. iedereen kent iedereen bij het leger. Dus als er iemand is die mijn vader kent, neem dan gerust eens contact op.
Alvast bedankt,
dochter Sandra, :lol: [/b]
Groetjes aan allen,

Genieterke

28 jun 2006, 02:00

Hallo Sandra

Ik heb uwe papa héél goed gekend!!!!
Wij hebben nog samen gewerkt in het 3de Genie 1Cie.
Waauw! Ik herinner mij hem als een toffe kerel, op en top kameraad met een mentaliteit om U tegen te zeggen. Hij lag mee aan de basis van uitstekend teamwork en de goede geest in onze compagnie. Ik herinner mij nog heel goed hoe ik opgenomen/aanvaard ben geworden door de korporaals toen ik pas afgestuurd was... ik als jonge knaap en zij die bijna allemaal dubbel zo oud waren als ik. Mensen met een pak ervaring en capaciteiten er waren daar zelfs heel wat Koreastrijders onder.
Narre Wageneire, Vic Van Conincxloo, Musschoot, Frans Wijnants, Jos Verpoorten, Willy Deknop uiteraard, Noël Cassier (de zwarte), ik ken ze bijna allemaal nog. Ik heb hier nog ergens een naamlijst liggen van destijds... ik zal die eens moeten gaan opsporen.
Mobile Flaoting Assault Bridge (MOFAB) Wij waren bruggenbouwers met amfibievoertuigen en vertoefde meestal op de Rijn, maar de Mainz in Gunthersblum (met zijn miljoenen muggen) en de verschillende manoeuvres op de Weser (met gezonken boot) en het meer in het Kamp Vogelsang zullen hem niet vreemd in de oren klinken.
Hij was letterlijk en figuurlijk een GROTE MENEER!
Het doet deugd even die herinneringen boven halen!
Wil hem zeer hartelijk groeten!
Kijk in je mailbox!

klakske

04 jul 2006, 23:01

Hallo,

Kan iemand mij helpen aan het adres van Musschoot Gilbert zat vroeger in de 3e genie te Westhoven. Getrouwd met Marie Therese.
Weet dat hij in Brugge gewoond heeft maar of hij daar nu nog woont ?
Wie kan mij helpen, U zou mij een groot plezier doen

Sandra, :lol:
Groetjes aan allen,