BSD Kazernes

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

amarol

08 aug 2006, 10:29

Is er soms iemand die het juiste adres (straat etc...) kent van het Militair Hospitaal in Keulen?
TIA

pépe

18 aug 2006, 15:52

Hallo

Het adres van het Mil Hospitaal Köln is: Ottostrasse D-50859 Köln.

Maar volgens mij is bij de terugtrekking van de Belgische Strijdkrachten uit Duitsland in 1995 daar ook het Mil Hosp opgelost.

MVG Pépe
Gast

18 aug 2006, 19:08

Het HM te Keulen staat - behoudens vergissing van mijnentwege - leeg en te verkommeren en wacht (?) - nog steeds - op een nieuwe koper/eigenaar....

Als jong officier las ik vroeger soms in de toiletten het opschrift: ABL wég ermee...

Met het (gedwongen) terugtrekken van het 1(BE) Corps uit de BSD is dat deel van (wiens?) wens, jammer genoeg uitgekomen....

Triestig, in-triestig vind ik het...

Nyssa

kevervw

26 aug 2006, 15:46

Ik heb nog een paar fotos van mij en mijn kameraad (Veestraeten Jaak )
met barakken en huisjes van kazerne Probsteierwald .1955 Interesse? Laat het maar weten. Kijk ook op Legerdienst kevervw

amarol

01 sep 2006, 21:16

pépe schreef:Hallo

Het adres van het Mil Hospitaal Köln is: Ottostrasse D-50859 Köln.

Maar volgens mij is bij de terugtrekking van de Belgische Strijdkrachten uit Duitsland in 1995 daar ook het Mil Hosp opgelost.

MVG Pépe
Sorry voor de late reactie (afwezig) , maar heel erg bedankt voor de informatie

Mvg,
amarol

aqua

02 sep 2006, 17:59

Deze eenheid was gelegen te Sankt (St) Tönis, een deelgemeente van Tönisvorst wat nu ook weer een staddeel is van Krefeld. Deze eenheid lag in het Forstwald. Samen met het 28th Signal Regiment bevolkten we deze kazerne die men algemeen als de Francisca barraks kende.
De allerlaatste dag van bestaan voor 13 TTr was 04 oktober 1993, want ze werd jammer genoeg ontbonden.
De gebouwen werden overgenomen door een Nederlandse eenheid.
Jarenlang waren wij onder een engels commando dat te Rheindalen in Mönchengladbach gehuisvest was.
De kazerne werd verlaten en overgegeven aan het Bundervermögenamt in 2002 of 2003. Zij ligt er verlaten bij nu, vermoedelijk zal er eens een nieuwe sociale wijk opgebouwd worden zoals overal op de oude kazernegronden.
Meer vragen kunnen steeds gesteld worden.

Een oud gediende van deze eenheid!

andemu

03 sep 2006, 10:50

Ik heb in 1970 mijn legerdienst gedaan in Werl bij de 4 Cie Ordnance, in het kwartier Laarne. Onlangs werd er mij op gewezen of het niet kwartier LARNE was. Op oude foto's van voor 1969 zie je inderdaad "Larne" op de toegangspoort staan! Ik heb altijd Laarne gehoord en gelezen, weet hier iemand meer over?
mvg Andre

one_O_five

05 sep 2006, 16:39

@aqua, ik ben ook nog een oudgediende van het 13 TTr, toegekomen in 78 als soldaat en in 79 terug vertrokken als kandidaad OOffr.
Geslaagd in de kursus en naar 4L vertrokken om veel later in Vogelsang te belanden.
Bij de sluiting van het 13de had ik dan de eer en hett genoegen een gedeelte van de bewapening over te nemen.

aqua

09 sep 2006, 08:41

one_O_five schreef:@aqua, ik ben ook nog een oudgediende van het 13 TTr, toegekomen in 78 als soldaat en in 79 terug vertrokken als kandidaad OOffr.
Geslaagd in de kursus en naar 4L vertrokken om veel later in Vogelsang te belanden.
Bij de sluiting van het 13de had ik dan de eer en hett genoegen een gedeelte van de bewapening over te nemen.
Ook een toeval! Ik voerde heel de bewapening af naar Probsteierwald naar de Cie Mat. Dit na de ontbinding van de eenheid.

aqua

09 sep 2006, 08:43

pépe schreef:Hallo,

Flupke2, heeft volkomen gelijk, 13 Cie TTr, was gekazerneerd in een Engelse kazerne, in St Tonis Krefeld.
Wat hij voordien beweert, dat 2TTr gekazerneerd was in Dellbrück, klopt ook, Met de ombouw van het Schloss Bensberg naar atheneum, is 2TTr verhuisd van Bensberg naar Dellbrück.

Pépe

op een andere plaats betreffende dit item.

Deze eenheid was gelegen te Sankt (St) Tönis, een deelgemeente van Tönisvorst wat nu ook weer een staddeel is van Krefeld. Deze eenheid lag in het Forstwald. Samen met het 28th Signal Regiment bevolkten we deze kazerne die men algemeen als de Francisca barraks kende.
De allerlaatste dag van bestaan voor 13 TTr was 04 oktober 1993, want ze werd jammer genoeg ontbonden.
De gebouwen werden overgenomen door een Nederlandse eenheid.
Jarenlang waren wij onder een engels commando dat te Rheindalen in Mönchengladbach gehuisvest was.
De kazerne werd verlaten en overgegeven aan het Bundervermögenamt in 2002 of 2003. Zij ligt er verlaten bij nu, vermoedelijk zal er eens een nieuwe sociale wijk opgebouwd worden zoals overal op de oude kazernegronden.
Meer vragen kunnen steeds gesteld worden.

Een oud gediende van deze eenheid!

one_O_five

10 sep 2006, 09:01

@aqua, ik heb dertijds de twee MINIMI's komen halen, nu weet ik niet of de andere wapens al weg waren of niet, het was in ieder geval een kwestie van een van de laatste dagen van het dertiende.

barbier

25 okt 2006, 10:20

Graag zou ik het adres kennen van de kazerne "De Leie" in Lüdenscheid.
In 74 deed ik daar mijn legerdienst, graag zou ik nog eens terugkeren; aangezien alles veranderd is zou ik toch het juiste adres willen kennen.
Dank bij voorbaat.

Genieterke

25 okt 2006, 15:09

Voor dat je naar Lüdscheid gaat naar sporen zoeken van weleer. Weet dat het een zware ontgoocheling zal zijn. Er is daar héél wat met de grond gelijk gemaakt, dit mocht ik venemen van iemand van 2JP.

Met de beste bedoelingen...

Het Genieterke :P
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !
Gast

21 nov 2006, 16:05

Interessante site... veel kazernes terug herkend... spijtig dat heel wat verdween.

Op 26 nov 2006 werden een 35-tal links in mijn website ingelast naar ex-BSD-eenheden of sites die op een of andere wijze trachten een beetje een mogelijkheid te scheppen aan oudgedienden om elkaar terug te vinden.
Deze links zijn te vinden op --> http://home.tele2.be/evb
In de "detailpagina's" op de pagina "Wie ben ik" in de rubriek "Link naar ex BSD-eenheden".

Hiebij doe ik tevens een oproep tot het inzenden van persoonlijke ervaringen, verhalen en anecdotes van al wie ooit in een garnizoen in de BSD verbleef... militairen, hun familie, mensen uit het onderwijs, personeel van de CMC, enz. Dit met de bedoeling ze gebuldeld per garnizoen op internet te plaatsen.
Ondertussen zijn daarover al wat inzendingen binnengelopen.
Een aantal van deze ingezonden belevenissen zitten reeds op mijn website --> http://home.tele2.be/evb
In de "detailpagina's" op de pagina "Wie ben ik" in de rubriek "Link naar ex BSD eenheden en belevenissen van ex Siegenaars".

huby

25 nov 2006, 13:28

Het Belgisch garnizoen is Köln-Dellbrück met twéé L's en Delbrück met één L is gelegen tegen Paderborn